Gå til innhold

(U)vaner, tvangstanker og rare ting du pleier å si, tenke eller gjøre


Andy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kvalifiserer det som merkelig at jeg driver å løser rubik's kube sånn i ny og ne? Og 2x2 og 4x4 og pyraminx. Kubing er morro :)

Ny og ne? Hva er det?

En tidligere "bare en venn" har masse rubiks i flere størrelser. Han løser dem hele tiden. Weirdoo :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det folk som gjør det:eek:???

guilty... smaker ikke så verst med kiwi + skall faktisk :whistling: :whistling: :whistling:

Jeg har en vane at jeg ALLTID må strekke armene godt mens jeg holder stanga, før jeg går under og kjører knebøy. Skikkelig rutine :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at denne historien ikke er selvopplevd, men siden det er min mor som er hovedpersonen føler jeg at jeg kan skrive om det her lell :)

Min mor har ved flere anledninger Leita etter kåpa si før hun skulle ut, om det nå måtte være for at hun skulle rekke bussen til jobb eller ut å røyke eller hva som helst. Uansett, hun har ikke vært istand til å finne den! Leter høyt og lavt og begynner etterhvert å bli litt varm, svett og stressa, og finner i den forbindelse ut at hun må kle av seg litt før hun leter videre.

Gjett hva hun kler av seg :) Fant kåpa da ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ ha snop i huset alltid, trenger ikke å spise det eller noe, det må bare være der. Har jeg ikke snop i huset får jeg straks lyst på snop!

Dette er mer merkelig enn uvane, men om jeg er lei meg for noe, må jeg enten pierce meg, tatovere meg eller endre hårfarge, da blir jeg glad igjen. Det er ikke slik at jeg bare har lyst, men jeg MÅ det for å føle meg bra igjen, og ofte drar jeg det til det ekstreme og innser først i ettertid at oiiii det var litt vel mye (som å ta to nye tattiser, tre piercinger og farge håret rosa).

Jeg klarer ikke oppføre meg pent mot folk jeg synes er litt dumme/enkle, jeg blir direkte spydig og har ingen tålmodighet med dem. Siden jeg vet det prøver jeg å bare mumle noe svevende og gå bort så fort jeg kan, for å ikke såre noen.

Jeg handler i oddetall, må ha enten 3-5.7 osv av ting !

Bruker nesten aldri sokker, hater det !

Ytterdøren må alltid være låst, selv om jeg er hjemme, eller sitter ute i hagen.

Jeg MÅ gå først inn døren hjemme, det blir bare helt feil om noen rekker å gå inn før meg.

Ser alltid opp i nesa til folk, og ser jeg en buse der må jeg si fra for det er så ekkelt at de har det, men så blir folk sure når jeg sier fra, men jeg klarer ikke slutte å gjøre det :p

Jeg teller når jeg skjærer opp feks agurk, men ikke sånn 1-2-3 osv... nei skal jeg ha to skiver agurk på hvert knekkebrød og jeg skal ha 3 knekkebrød... blir det slik 1-2...1-2...1-2... :p

Har mange sære uvaner og rare ting jeg gjør/sier, men kan jo ikke dele alt hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Tunga litt ut mellom leppene når jeg konser (skriver eks.)

- Må ha dyna under føttene, henger igjen fra da jeg var liten og ble kløpet i føttene av en ond lillebror som hadde gjemt seg under senga og venta....

- Må ofte ligge med ansiktet ut mot rommet, spes om jeg er litt husredd

- Glemmer alltid å shave noe, kan huske legga, men glemme underarmene osv.

- Må klemme på nesa etter sorte prikker og elsker sånne strips

... isj. Nå følte jeg meg ganske ekkel, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Må sove med dyna mellom beina og dyna kan ikke ligge inntil brystet. (med mindre jeg sover samme noen)

- Dobbeltsjekker nesten alltid ting, som og ha tatt med nøkkel, lommebok, låse døra osv.

- Biter negler.

- Sover i typ 2døgn uten vekkeklokke, og må ha 3 vekkeklokker for og stå opp. 2 av de må ligge et stykke unna så jeg må reise meg opp fra senga.

- Snus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, jeg kjenner meg igjen i altfor mye her, hahaahah:rofl:

Har også en veeldig irriterende og hårtapende problem.. Jeg diller, tukler, fletter, knytter, og ja alt mulig med håret mitt!!! Helt automatisk gjør jeg det, og så får jeg abstinenser (kriblinger/kløe i fingrene) dersom jeg prøver å unngå det. Når jeg knyter knute på håret så sitter de noen ganger dønn fast og da er eneste løsningen å klippe den av med saks :(Nå er vennene mine så lei av dette at jeg får stygge killerblikk sånn ca tusen ganger om dagen. Hadde også en uvane å rive ut de hårstråene som var ruglete eller stygge, meen dette har jeg heldigvis klart å slutte med!! Takk og lov for det. Blir vell snart skalla.. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Haha, ah, skulle ønske jeg var sånn! Her blir ikke oppvasken tatt, hverken før eller etter :wub:

Morsom tråd.

Når jeg finner gamle matbokser som jeg vet kommer til å lukte død og fordervelse når jeg åpner dem, hender det at jeg bare legger den ned i frysern for å slippe å ha noe med den gjøre....

Videre så MÅ jeg skylle all oppvask så godt at jeg kan være sikker på at det ikke er noe zalo igjen på den. Fordi jeg ikke kan vite om dette når jeg er på besøk hos andre prøver jeg alltid å få skylt glass og bestikk litt diskre før jeg tar det i bruk. Hvis det ikke er mulighet for å få skylt gnir jeg nøye med en serviett på gaffeln og koppkanten.......det er slitsomt å være meg :p

En annen klassiker er åpning av nye kaffeposer som skal helles over i beholderen: Dette gjøres gjerne på morgenen samtidig som jeg skal lage kaffe på presskanne. Jeg begynner da å helle hele kaffeposens innhold opp i presskanna. Dette har skjedd 3 ganger det siste halvåret :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne hører egentlig halveis til i 'kunde-opplevelser'-tråden og kan tenkes, men den kommer her:

Jeg satt i kassa på prix og hadde vært der i noen timer og da begynner ting å gå helt på autopilot. "Hei, har du medlemskort, trenger du pose, vær så god, det blir ___ tusen takk, hade!" Jeg hadde begynt å slå inn varene til en dame når jeg tenker at jeg skal til å spørre henne om medlemskortet hennes (som er blått) men før jeg hadde sagt det så kommer det en blå tube med kaviar. Jeg scanner den inn, løfter den opp i fjeset hennes og sier: Tusen takk!

Hun så på meg som om jeg var gal, tok tuben og la den i lomma og sa: Ehhh.. Takk..

Jeg innså hva jeg hadde gjort og ble dritflau, begynte å skulle forklare at jeg trodde kaviartuben hennes var et medlemskort, men hun så bare enda mer forvirret ut så jeg bare holdt kjeft til slutt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...