Gå til innhold

(U)vaner, tvangstanker og rare ting du pleier å si, tenke eller gjøre


Andy

Anbefalte innlegg

Om jeg trør på en kant eller sprekk på veien med den ene foten, så MÅ jeg helst gjøre det med den andre foten og, så det blir LIKT. Etter å ha tråkket på noe med den ene foten speider jeg fremover etter noe lignende og begynner å måle avstanden slik at jeg treffer på med motsatt bein på neste kant f.eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg trør på en kant eller sprekk på veien med den ene foten, så MÅ jeg helst gjøre det med den andre foten og, så det blir LIKT. Etter å ha tråkket på noe med den ene foten speider jeg fremover etter noe lignende og begynner å måle avstanden slik at jeg treffer på med motsatt bein på neste kant f.eks...

Haha samme her ja. Dersom den ene foten skubber litt borti bakken, så må den andre gjøre det og. Rett skal være rett, liksom. Hadde en mer ekstrem form for dette når jeg var liten; følte sterkt behov for at antallet ganger jeg tok på noe alltid måtte være et partall. Så, dersom jeg tok på et håndtak én gang, så måtte jeg ta på det enda en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha samme her ja. Dersom den ene foten skubber litt borti bakken, så må den andre gjøre det og. Rett skal være rett, liksom. Hadde en mer ekstrem form for dette når jeg var liten; følte sterkt behov for at antallet ganger jeg tok på noe alltid måtte være et partall. Så, dersom jeg tok på et håndtak én gang, så måtte jeg ta på det enda en gang.

Kjenner meg igjen! Det må liksom være rettferdig også. Skumpler noe på den ene halvsida av kroppen borti noe, så må det helst jevnes ut, og den andre halvsida må også skumple borti noe. Angående gåinga så prøver jeg å ta meg selv i det, etter å ha tråkka på en strek med en fot anstrenger jeg meg skikkelig for å bare gå, og ikke måle opp avstand til neste strek...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må lete etter Telefon, lommebok, bilnøkler og adgangskort hver dag eg skal på jobb, selv om dem blir lagt på samme sted:shifty:

Må alltid druse på høyere musikk enn naboen- bare for at dem skal vite "who is the king on this street" :hilarious:

Må alltid være fiendlig instilt når en selger ringer meg på telefon:hungry::nailbiting::wacky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Må kjenne på dørhåndtaket minst 2 gang etter at jeg har låst døra, bare sånn for å være sikker på at låsen funker selv om jeg hører et høyt KLIKK.

- Må pirke på alt av flekker jeg finner.

-Hører jeg på musikk når jeg er ute å går er jeg nødt til å konsentrere meg for fult om å ikke begynne å synge eller danse.

- har tvangstanker om alt mulig av lister jeg må lage, men som jeg ikke får til å lage fordi hodet blir helt tomt straks jeg inner frem ark og penn.

-kan se igjennom alle ringenes herre filmene hver dag i flere uker i strekk. jeg overvurderer slett ikke når jeg sier at jeg har sett alle filmene minst 300 ganger. (folk hater å se de filmene med meg, da jeg kan alle replikkene og begynner å flire av ting før de skjer)

- må sjekke kortnr på bankkortene mine minst 5 ganger før jeg betaler noe(har to stk som ser nesten helt like ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-kan se igjennom alle ringenes herre filmene hver dag i flere uker i strekk. jeg overvurderer slett ikke når jeg sier at jeg har sett alle filmene minst 300 ganger. (folk hater å se de filmene med meg, da jeg kan alle replikkene og begynner å flire av ting før de skjer)

Denne kan jeg definitivt identifisere med. For eksempel, når jeg går ut døra for å ta en joggetur så tenker jeg alltid til meg selv "We travel light. Let's hunt some orc!" Blir motivert av å se dem løpe gjennom landskapet på vei til Rohan. ;)

Har du lagt merke til Gandalfs 'snodige reaksjon' i videoen nedenfor før? Jeg må ha sett den filmen over 30 ganger, men la ikke merke til det før noen på nettet påpekte det. Fikk litt lattis haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd! :D

Mine særegenheter:

-Jeg må alltid starte dagen min med å drikke en flaske med vann.

-Jeg har en rar greie at når jeg går sammen en annen person, MÅ jeg gå på høyre siden. Om jeg ender opp på venstre siden, får jeg fnatt, og må bytte side med vedkommende.

-Jeg spiser alltid hele eplet(unntatt stilken)

Det var det jeg kom på akkurat nå, selv om det sikkert er mange ting jeg har glemt. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ser helst at kopper og kar matcher og står pent/ryddig/symmetrisk på plass i kjøkkenskapene.

- Får fnatt hvis skapdører/skuffer står åpne.

- Rister helst litt på teposene før jeg har dem i koppen for å slippe tegruff.

- Generelt opptatt av symmetri og balanse.

- Går helst ikke på kumlokk

- Takler ikke fettklumper/rander på kjøtt og finkjemmer det derfor.

- Samme gjelder bærklumper i syltetøy og yoghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låser bilen opp til 3 ganger for å være "sikker" :p

Og 15 minutter senere tenker jeg, låste jeg virkelig bilen? :huh:

Hjelper ofte å gjøre noe rart når du låser bilen etc. Så er det lettere å huske. Feks slå deg på brystet eller snurr to ganger osv. (y)

- Ser helst at kopper og kar matcher og står pent/ryddig/symmetrisk på plass i kjøkkenskapene.

- Får fnatt hvis skapdører/skuffer står åpne.

- Rister helst litt på teposene før jeg har dem i koppen for å slippe tegruff.

- Generelt opptatt av symmetri og balanse.

- Går helst ikke på kumlokk

- Takler ikke fettklumper/rander på kjøtt og finkjemmer det derfor.

- Samme gjelder bærklumper i syltetøy og yoghurt.

http://wheresmysammich.com/picture/54839/how%27s-your-ocd-doing?/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har i det siste fått en ekstrem trang til å pirke bort det belegget og døde huden på/rundt neglene mine. Med tapetkniv. :bored:

Neste gang du skal se på film/serie, fyll et lite beger med veldig varmt vann og hold fingrene i det i rundt 15 minutter. Deretter bør du lett kunne skrape bort den overflødige huden med en tannpirker eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sjekker kjøleskapet multipliserte ganger om dagen, uten å spise noe. sjekker av og til andre sine og. vane ting. pinlig ...

Haha +1

Håper hver gang at det er noe digg i kjøleskapet, men blir skuffa hver gang. Sjokkis osv overlever ikke lenge her i huset for å si det sånn :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Må sjekke at soveroms døra er låst, 4 ganger, før jeg kan legge meg.

- Trykke på "sett ned temperatur" knappen, på temperatur dingsen på rommet, 4 ganger før jeg kan legge meg.

- Må sjekke at ovnen er av, systematisk hver bryter før jeg legger meg :cautious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ ha rene sokker på etter jeg har vært steder, for sokkene er ikke rene lenger og om jeg gå rundt med dem hjemme blir jo golvet hjemme skittent også! Selv med sko på må jeg bytte sokker for kanskje jhadde jeg skitne sokker i skoene en gang og da blir jo sålen skitten og full av svette slik at hver gang jeg bruker skoene blir sokkene skitne...

herregud; NÅ ser jeg hvor sjukt dette er ... men jeg kan virkelig ikke gå rundt med skitne sokker altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha tyggis. Tyggis etter måltid, i første skoletime, etter å pussa tenna, når jeg kjører, før og etter trening.

Må dusje daglig, minst! Etter å ha gått i klase på videregående, med folk som gikk med samme klærne hele tiden, og som det konstant lukta surt av så ble jeg helt gal. Derfor dusjer jeg om kvelden etter trening, og vasker meg om morgenen. Dusjer ofte opp mot 3 ganger daglig.

Må også dusje etter å ha vert på fylla, uansett promille. Har en tanke om at dagen derpå blir bedre da, uten å lukte sprit/øl/røyk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...