Gå til innhold

(U)vaner, tvangstanker og rare ting du pleier å si, tenke eller gjøre


Andy

Anbefalte innlegg

Hehe, fantastisk tråd!

Jeg for min del er nok litt av en særing :p

  • Jeg takler ikke lyden av tenner mot bestikk eller lyden av tørkepapir som blir krøllet sammen, jeg får frysninger!
  • Jeg må snu puta før jeg legger meg på den for natta og dyna må være rett vei, kan ikke ha fotenden i ansiktet.
  • Jeg kan ikke sitte på i min egen bil, det blir bare helt feil. Min bil, da kjører jeg.
  • Om jeg har noe jeg elsker til middag spiser jeg det "mindre gode" på tallerkenen først og sparer det beste til slutt.
  • Om jeg har skinkeost på brødskiva/knekkebrødet må jeg ha en slice hvitost oppå, blir ikke det samme uten :D

I grunn så kanskje ikke dette så ille ut, med tanken på at folk finner skoa sine i frysern :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom på noen til:

- Klarer ikke å bruke servietter! Det er noe med papiret som gir meg maks frysninger, så jeg må bruke vanlig kjøkkenpapir.

- Kvier meg også for å bruke gafler med veldig lange "stikkere" på. Vi har noen slike liggende nederst i bestikkskuffen, og blir kun brukt ved skikkelige nødstilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noen til:

- Klarer ikke å bruke servietter! Det er noe med papiret som gir meg maks frysninger, så jeg må bruke vanlig kjøkkenpapir.

- Kvier meg også for å bruke gafler med veldig lange "stikkere" på. Vi har noen slike liggende nederst i bestikkskuffen, og blir kun brukt ved skikkelige nødstilfeller.

Ang. papir, jeg makter ikke å bla i aviser og annet papir av den tynne, ukalkete sorten hvis jeg har rosinhud på fingrene :ninja: Den følelsen er bare så utrolig fæl. Hater uansett rosinhud herifra og til månen, så jeg tar ALL oppvask med hansker, selv om det bare er en enkelt kniv eller noe, og prøver å dusje så fort at jeg kommer meg ut igjen før huden begynner å rynke seg :p

Og mens vi er inne på kjøkkenutstyr, så elsker jeg oppbevaringsbokser til mat. Hver gang jeg er på en matbutikk må jeg bort i kjøkkenavdelingen, lykken er store butikker som Ica Maxi og Coop Obs. Kan gå rundt hvor lenge det skal være og bare kikke, sammenlikne størrelser og former og lokk og materiale. Og av og til knabber jeg noen bokser fra jobb, for eksempel sånne typiske take-away-bokser i vokset papp. Elsker dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må ha vekkeklokken på mobilen på minst 5 ulike tider. skal jeg opp syv f.eks. må jeg ha på klokken halv syv, kvart på syv, syv, kvart over syv og halv åtte. Bare for å forsikre meg om at jeg ikke slår av alarmen og ikke har kommet meg opp av senga.

Jeg må alltid spise de ødelagte chipsene før jeg spiser de hele.. og sparer også det beste på tallerkenen til slutt som noen over her!

Hvis jeg spiser is med sjokoladetekk må jeg spise trekket før jeg kan spise resten av isen, på crash pin må jeg spise av det gule ytterste laget før jeg kan begynne på den røde som går gjennom det gule og under..

Jeg klarer ikke å lage middag før jeg har ryddet kjøkkenbenken, ovnen og spisebordet

Når jeg sminker meg ser jeg først ut som en blind person som forsøkte å ta på maskara, svart rundt hele øyet, også må jeg korrigere/fjerne den ekstra sminken etterpå, ellers blir det ikke bra resultat

hvis jeg har begynt å se på en film, uansett hvor dårlig. så klrer jeg ikke å skru av og droppe å se resten...(med mindre jeg sovner da..)

hvis jeg spiser knott må jeg sortere fargene før jeg kan spise

Jeg fikser ikke å sove i sånn sateng sengetøy eller pysj- æsj! SItter jo fast der du er litt tørr på heler eller hender.

kan ikke spise gryteretter eller sånn bland alt i ett mat. Hvis jeg får i meg sånn geleaktig fett , brusk eller bein kaster jeg nesten opp og orker ikke spise mer.

får noia når folk tygger ett helt kokt egg. er noe med lyden tror jeg. konsistensen på reker og scampi orker jeg ikke.

Har gullfisk hukommelse. hvis noen spørr hvordan det gikk i går, så vet jeg ikke! fordi jeg klarer ikke å huske ting som er så nærme i tid, gå en 2-3 dager tilbake så går det fint.

Jeg irriterer meg over folk som er så overhappy og falske hele tiden, men irriterer meg også over at andre folk er så negative..

er også som nevnt over superflink til å drømme om hva jeg skulle sagt i gitte sammenhenger, enten det er noe som har skjedd eller jeg tror vil skje.. da er jeg selvsagt lynkjapp i replikken og kommer best utav det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx
Da håper jeg du vasker dusjen ofte :eek::p

Åpner bananen i "feil" ende. Folk har alltid syntes det var rart, helt til...

Whaat? Alle jeg kjenner åpner bananen feil jo... :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et fast system i vaskemaskinen. Knivene skal sorteres og stå i egen bås, samme med skjeer, gafler osv. Tallerkene har og sine plasser. Hvis jeg har besøk som setter inn ting i oppvaskmaskinen, men som setter de feil, flytter jeg på det når de har gått..

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* kan ikke ha volumet på tv/sterio på 13

* når jeg brenner cd, så har jeg alltid en sang jeg ikke hører på på nummer 13, så jeg kan hoppe over den låta

* har alltid lypsyl og vannflaske med meg

* DVD ene må sorteres etter filmselskap

* stiller klokka på vekkerklokka noen minutter for fort, så om jeg må stå opp klokka 7, så viser klokka på vekkerklokka fem over 7, da virker det som jeg kan sove litt lenger

* er det noe jeg må huske, samme hva, så må det noteres ned, eller lages huskelapp med alarm på mobilen (hukommelse som en gullfisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Blir stressa om jeg ikke har vannflaske/kopp i nærheten

*Snakker med meg selv

*Åpner bananen i "feil" ende

*Klarer ikke å bare se på film på tv hjemme-må drive med noe annet samtidig(data/mobil)

*Hater å ha på sokker (spesielt de første månedene etter sommern)

*Buksene forsvinner som regel med en gang jeg kommer hjem (evt blir de byttet ut med kosebukser e.l)

*Har nesten alltid et teppe rundt meg (er en grunn til nicket mitt ;)

*Kan ha vannet rennende lenge+skylle ut av (den rene) koppen flere ganger før jeg fyller den for å drikke

*Må svært ofte sjekke flere ganger at dodører etc er skikkelig låst (dette er kjipt på store bad hvor døra ikke er i nærheten av doen hehe)

*Kan hate en populær sang mens den er populær, men et år eller to etterpå kan jeg elske den (pga minner)

*MÅ ha noe (tungt) over meg når jeg sover (type dyne evt helseteppe). Takler ikke laken etc som du får i syden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på jobb skjorta feil vei ingen merket det (8 timer)

Ser i andre sitt kjøleskap.

Spiser av og til litt av innsiden av skallet til en banan.

Analyserer folk på møter. (har dem en gifte ring, hvilke sko, er skoene pusset, har de slips, er skjorten strøket, hvor er mansjett knappene fra, har person barn osv.) Følger ikke meed på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle låse opp ytterdøra her om dagen, og dro frem studentkortet. Jeg må scanne det for å komme inn på biblioteket, og jeg har desverre brukt altfor mye tid der de siste ukene. Tok meg noen sekunder før jeg skjønte at jeg trengte nøklene mine for å komme inn hjemme. Eksamenstid.. :rolleyes:

Ellers,

- Må spytte i vasken før jeg vasker hendene (aner ikke hvorfor:unsure:)

- Må alltid riste dyna og putene skikkelig før jeg legger meg, fordi jeg har opplevd å få besøk av verdens største edderkopp mens jeg lå i senga.

- Får helt noia når mine housemates ikke skyller av såpa etter de har vasket opp (vi har ikke vaskemaskin). Og det virker som en helt normal ting å gjøre, alle gjør det! Det må jo smake såpe når det har tørket.

- Sitter veldig ofte og leter gjennom håret mitt etter ødelagte ender og klipper dem av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...