Jump to content

Tingeling87

Members
  • Content Count

    372
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Tingeling87 last won the day on December 26 2013

Tingeling87 had the most liked content!

About Tingeling87

  • Rank
    Advanced Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. HEY! Jeg har ikke vært her inne på lenge og oppdaget at jeg hadde fått en like på dette innlegget. Gøy å se at et par av langtidsmålene mine er nådd. Hittil besteløft i disse er: Mark: 160k g Bøy: 102,5 kg Benk: 72,5 kg Press: Aner ikke Pullups: 7 stykker Hihi; Oppturonsdag
  2. Takk for innspill folkens. Jeg gikk for den fra BB følg med i loggen min for fete bilder;)
  3. Dette med å være unik var ment som en fleip. Jeg er egentlig bare opptatt av at den er komfortabel og ikke altfor slaskete
  4. Hei! (mulig denne bør stå under ''kjøp og salg'' men,) Jeg trenger ny joggebukse og hvis du har tips til hvilken jeg bør gå for setter jeg stor pris på om du poster det i denne tråden <3 Jeg vurderer den her i grått: http://www.x-life.no/products/bb-baggy-soft-pant , men lets face it; skal jeg opprettholde imaget som unik, er dette modellen jeg på det sterkeste bør unngå(!)
  5. Adipower og Adidas Power perfect er rene vektløftersko såvidt jeg vet. Jeg er usikker på om adidas har noen 'hybridmodeller', men Reebok har hvertfall noe sånt: http://www.roguefitness.com/shoes/weightlifting-shoes/reebok.php
  6. Kjøpte på Magshop.... Litt str.trøbbel, men gikk bra:. str 37 og 1/3 viste seg å være litt for stort, så måtte bytte de til 36 2/3 -De passer perfekt!
  7. De titter da fram innimellom
  8. Kaviar: fordi det har litt merkelig konsistens og ikke har noen tyggemotstand Rekerogn: fordi det kiler i ganen og ikke har tyggemotstand. Farseprodukter (unntatt medisterkakene til mamma): Jeg liker det ikke. Ofte litt for myke og salte syns jeg. Fiskepudding: Igjen dette med tyggemotstand. Blekksprut: jeg nekter å tro at de som sier at dette smaker godt er ærlige med seg selv og omverdenen. Gammelost: skulle gjerne likt det for proteininnholdet er svært høyt (50%), men smaken da... Men igjen: Før likte jeg ikke brunost fordi jeg syns det kilte i ganen, jeg likte ikke egg i noen form (stekt,omelett,røre,kokt) pga konsistensen, oliven, reker, majones og kokt skinke var også helt uaktuelt å innta, og nå idag spiser jeg alt dette med stor glede, så hvem vet; kanskje jeg blir en hardbarka farse- og blekksprutelsker om noen år (lets hope not)
  9. Hei. Veldig mye bra her, men for min familie kan mye av det tippe over til å bli litt vel frekt og bedrevitete. Jeg skulle så gjerne hatt noen trøstende ord å følge opp med når jeg takker 'nei' til kakefatet som kommer rundt (etter at det også har blitt servert dessert som jeg har tatt en smak av). Syns det er så trist å se de øyene som slukner fordi man ikke vil ha noe andre har stelt i stand, og som bare blir enda tristere fordi de selv innser at de spiser mer av slike ting enn de bør. Jeg pleier å si noe sånn som: ''nei, nei, ikke tenk på meg, dere må jo bare kose dere hvis dere vil'', men føler egentlig ikke det hjelper mot den såre situasjonen som oppstår...
  10. Blir ca 10 dager helt fri fra tunge løft, men tenker å kjøre noen sirkeltreninger med kroppsvekt i tillegg til langrenn- og snowboardturer (bare snøen kommer nå så). Matmessing kommer jeg til å spise det som blir servert. Kjøper et lite lager av cottage cheese, kesam, bær og mandler jeg kan snækse på mellom måltider. Vin og champagne skal selvfølgelig drikkes! Godteri og pottis styrer jeg lett unna. Eneste jeg gruer meg litt for er å takke 'nei' når kakefatet sendes rundt. Jeg er ikke særlig glad i tørre julekaker, og føler meg som 'hu-asketiske-ernæringsstudenten' som gir alle andre dårlig samvittighet fordi de forskyner seg med 5 julekaker. Føler at jeg dreper gleden til de andre, og det er ikke særlig fett :/
  11. Finnes det virkelig ingen butikker i oslo som har vektløftersko inne? Skulle så gjerne ha prøvd før jeg kjøper. Noen her inne vet noe om størrelsen på adidas adipower skoene: Jeg lurer på om str.36 tilsvarer str. 4 eller 3,5 i UK-str (unisex modell).
  12. Det stemmer: Glukoneogenese heter det.
  13. Du nevner at du likte å trene styrke da du hadde mulighet til det. Jeg vil foreslå å finne et uteområde i nærheten av der du bor hvor du kan være litt i fred (kanskje en skole/barnehage etter stengetid eller bare et forlatt sted med en parkbenk eller liknende). Stikk innom der på vei i joggeløypa di og gjør litt styrkeøvelser: - Pushups mot en benk (sett deg som mål å feks klare 5 stykker på strake bein) - Bulgarsk utfall (se på youtube) - Pistol squats - Knebøy (finn en stein eller noe annet tungt hvis du vil ha det tyngre) - Spensthopp - Burpees - Hip thrust med øvre del av rygg mot benken (alt. ett og ett bein hvis du vil ha det tyngre). - Finner du et håndball-/fotballmål kan du gjøre pullups eller øve deg på det med skulderaktivering i bunnposisjon, evt bare henge fra stangen så du får trent opp grepet. - Planke: her er det mange varianter. En som er grei å gjennomføre uten utstyr er høy til lav, altså at du begynner på strake armer og går ned på albuene og opp igjen. Gjenta så mange ganger du klarer.. Velg gjerne ut 3-4 øvelser til å begynne med som du kjører igjennom to ganger før du jogger videre. Viktig at det ikke tar så lang tid at du blir lei, 15 min er et fint sted å starte. Når det blir kaldere ute er det bare å ta på lue, hals og vanter og litt ekstra klær på kroppen. Jeg får et skikkelig kikk av å trene ute i minusgrader med eminem, t-pain og green day på øret ;-) Tro meg, det er bedre å trene med max innsats 3 dager i uka enn 5 rolige økter: Dag 1: Rolig jogg i 50 min med 15 min styrke midt i, eller på slutten av økta. Dag2: Intervaller: Finn feks en oppoverbakke (kan godt være slakk) som tar 1-2min å løpe opp. Løp opp så fort du kan å ha pause på vei ned, gjenta 5-10 ganger. Dag 3: Gå/jogge rolig til styrketrenings-stedet ditt og gjennomfør styrkeøkta. Mat: Fisk, rent kjøtt, grønnsaker, frukt, bær, magre meieriprodukter, nøtter, litt knekkebrød og ris (hvis du liker det), og omega3 tilskudd. Hold godteri/sjokoladeinntaket til en gang (ikke en hel dag) i uka, så blir dette helt supert ;-)
  14. Menneskets fysiologi: Den forklarer ting på en forståelig måte og har gode figurer. Noen steder savnet jeg mer utdyping. Har sett i et par engelske som er bedre, men mer omfattende. Jeg vil si det er vanskelig å finne en bok som er 'perfekt', så hvis du har tilknytning til et studiested med bibliotek er det greit å supplere med tilleggslitteratur derfra ;-) I tillegg er engelske wikipedia blitt god på fysiologi/anatomi/biokjemi. Det er mange oppegående folk som er inne å moderer, så det meste er riktig.
×
×
  • Create New...