Jump to content

Tingeling87

Members
  • Content Count

    372
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Everything posted by Tingeling87

  1. HEY! Jeg har ikke vært her inne på lenge og oppdaget at jeg hadde fått en like på dette innlegget. Gøy å se at et par av langtidsmålene mine er nådd. Hittil besteløft i disse er: Mark: 160k g Bøy: 102,5 kg Benk: 72,5 kg Press: Aner ikke Pullups: 7 stykker Hihi; Oppturonsdag
  2. Takk for innspill folkens. Jeg gikk for den fra BB følg med i loggen min for fete bilder;)
  3. Dette med å være unik var ment som en fleip. Jeg er egentlig bare opptatt av at den er komfortabel og ikke altfor slaskete
  4. Hei! (mulig denne bør stå under ''kjøp og salg'' men,) Jeg trenger ny joggebukse og hvis du har tips til hvilken jeg bør gå for setter jeg stor pris på om du poster det i denne tråden <3 Jeg vurderer den her i grått: http://www.x-life.no/products/bb-baggy-soft-pant , men lets face it; skal jeg opprettholde imaget som unik, er dette modellen jeg på det sterkeste bør unngå(!)
  5. Adipower og Adidas Power perfect er rene vektløftersko såvidt jeg vet. Jeg er usikker på om adidas har noen 'hybridmodeller', men Reebok har hvertfall noe sånt: http://www.roguefitness.com/shoes/weightlifting-shoes/reebok.php
  6. Kjøpte på Magshop.... Litt str.trøbbel, men gikk bra:. str 37 og 1/3 viste seg å være litt for stort, så måtte bytte de til 36 2/3 -De passer perfekt!
  7. De titter da fram innimellom
  8. Kaviar: fordi det har litt merkelig konsistens og ikke har noen tyggemotstand Rekerogn: fordi det kiler i ganen og ikke har tyggemotstand. Farseprodukter (unntatt medisterkakene til mamma): Jeg liker det ikke. Ofte litt for myke og salte syns jeg. Fiskepudding: Igjen dette med tyggemotstand. Blekksprut: jeg nekter å tro at de som sier at dette smaker godt er ærlige med seg selv og omverdenen. Gammelost: skulle gjerne likt det for proteininnholdet er svært høyt (50%), men smaken da... Men igjen: Før likte jeg ikke brunost fordi jeg syns det kilte i ganen, jeg likte ikke egg i noen form (stekt,omelett,røre,kokt) pga konsistensen, oliven, reker, majones og kokt skinke var også helt uaktuelt å innta, og nå idag spiser jeg alt dette med stor glede, så hvem vet; kanskje jeg blir en hardbarka farse- og blekksprutelsker om noen år (lets hope not)
  9. Hei. Veldig mye bra her, men for min familie kan mye av det tippe over til å bli litt vel frekt og bedrevitete. Jeg skulle så gjerne hatt noen trøstende ord å følge opp med når jeg takker 'nei' til kakefatet som kommer rundt (etter at det også har blitt servert dessert som jeg har tatt en smak av). Syns det er så trist å se de øyene som slukner fordi man ikke vil ha noe andre har stelt i stand, og som bare blir enda tristere fordi de selv innser at de spiser mer av slike ting enn de bør. Jeg pleier å si noe sånn som: ''nei, nei, ikke tenk på meg, dere må jo bare kose dere hvis dere vil'', men føler egentlig ikke det hjelper mot den såre situasjonen som oppstår...
  10. Blir ca 10 dager helt fri fra tunge løft, men tenker å kjøre noen sirkeltreninger med kroppsvekt i tillegg til langrenn- og snowboardturer (bare snøen kommer nå så). Matmessing kommer jeg til å spise det som blir servert. Kjøper et lite lager av cottage cheese, kesam, bær og mandler jeg kan snækse på mellom måltider. Vin og champagne skal selvfølgelig drikkes! Godteri og pottis styrer jeg lett unna. Eneste jeg gruer meg litt for er å takke 'nei' når kakefatet sendes rundt. Jeg er ikke særlig glad i tørre julekaker, og føler meg som 'hu-asketiske-ernæringsstudenten' som gir alle andre dårlig samvittighet fordi de forskyner seg med 5 julekaker. Føler at jeg dreper gleden til de andre, og det er ikke særlig fett :/
  11. Finnes det virkelig ingen butikker i oslo som har vektløftersko inne? Skulle så gjerne ha prøvd før jeg kjøper. Noen her inne vet noe om størrelsen på adidas adipower skoene: Jeg lurer på om str.36 tilsvarer str. 4 eller 3,5 i UK-str (unisex modell).
  12. Det stemmer: Glukoneogenese heter det.
  13. Du nevner at du likte å trene styrke da du hadde mulighet til det. Jeg vil foreslå å finne et uteområde i nærheten av der du bor hvor du kan være litt i fred (kanskje en skole/barnehage etter stengetid eller bare et forlatt sted med en parkbenk eller liknende). Stikk innom der på vei i joggeløypa di og gjør litt styrkeøvelser: - Pushups mot en benk (sett deg som mål å feks klare 5 stykker på strake bein) - Bulgarsk utfall (se på youtube) - Pistol squats - Knebøy (finn en stein eller noe annet tungt hvis du vil ha det tyngre) - Spensthopp - Burpees - Hip thrust med øvre del av rygg mot benken (alt. ett og ett bein hvis du vil ha det tyngre). - Finner du et håndball-/fotballmål kan du gjøre pullups eller øve deg på det med skulderaktivering i bunnposisjon, evt bare henge fra stangen så du får trent opp grepet. - Planke: her er det mange varianter. En som er grei å gjennomføre uten utstyr er høy til lav, altså at du begynner på strake armer og går ned på albuene og opp igjen. Gjenta så mange ganger du klarer.. Velg gjerne ut 3-4 øvelser til å begynne med som du kjører igjennom to ganger før du jogger videre. Viktig at det ikke tar så lang tid at du blir lei, 15 min er et fint sted å starte. Når det blir kaldere ute er det bare å ta på lue, hals og vanter og litt ekstra klær på kroppen. Jeg får et skikkelig kikk av å trene ute i minusgrader med eminem, t-pain og green day på øret ;-) Tro meg, det er bedre å trene med max innsats 3 dager i uka enn 5 rolige økter: Dag 1: Rolig jogg i 50 min med 15 min styrke midt i, eller på slutten av økta. Dag2: Intervaller: Finn feks en oppoverbakke (kan godt være slakk) som tar 1-2min å løpe opp. Løp opp så fort du kan å ha pause på vei ned, gjenta 5-10 ganger. Dag 3: Gå/jogge rolig til styrketrenings-stedet ditt og gjennomfør styrkeøkta. Mat: Fisk, rent kjøtt, grønnsaker, frukt, bær, magre meieriprodukter, nøtter, litt knekkebrød og ris (hvis du liker det), og omega3 tilskudd. Hold godteri/sjokoladeinntaket til en gang (ikke en hel dag) i uka, så blir dette helt supert ;-)
  14. Menneskets fysiologi: Den forklarer ting på en forståelig måte og har gode figurer. Noen steder savnet jeg mer utdyping. Har sett i et par engelske som er bedre, men mer omfattende. Jeg vil si det er vanskelig å finne en bok som er 'perfekt', så hvis du har tilknytning til et studiested med bibliotek er det greit å supplere med tilleggslitteratur derfra ;-) I tillegg er engelske wikipedia blitt god på fysiologi/anatomi/biokjemi. Det er mange oppegående folk som er inne å moderer, så det meste er riktig.
  15. Brukte Olav Sand et al: ''Menneskets fysiologi'' både 1.året på fysioterapi og nå på Human ernæring. Har bare bladd i 'fysiologi og anatomi'. Den rene fysiologiboken er mer omfattende og bedre syns jeg. Hvis du virkelig vil forstå ting vil jeg anbefale og investere i en ren fysiologibok (feks O.Sand) og et anatomisk atlas. For mer forklaring av bevegelsesanatomien er ''menneskets funksjonelle anatomi: med hovedvekt på bevegelsesapparatet'' av E.Rinvik fin.
  16. Ser at det er en stund siden du har kommentert her inne. men, Hør på de over: Ikke vær redd for å spise! Helt fint å ligge på 17-1800 som er foreslått tidligere, men føler du deg mer sulten noen dager er det ingen krise om du spiser opp mot 2000-2400 kcal. Det er helheten som teller, og du skal jo ikke ned i vekt lenger. For meg har det funka og ha fokus på å spise minst 200 gram kjøtt/fisk og minst 500 gram GRØNNSAKER hver dag. (Jeg syns det metter mer enn egg og melkeprodukter som cc og mager kesam). Grønnsakene tilfører gode vitaminer og mineraler som gjør at kroppen spiller mer på lag, så dette er viktig! I tillegg ville jeg tatt et omega3-tilskudd hver dag. Vital artic oil fra myrevolution er fint ;-) (hvis du velger et annet, sørg for at det er fra fisk eller sel.)
  17. Kvinne, 166cm, 71kg, 25 år. Beste løft uten utstyr: Mark: 125kg Bøy: 70kg Benk: 65kg Militærpress: 42,5kg Pullups: 5 [email protected]=72kg Langtidsmål: Mark: 140kg Bøy: 100kg Benk: 75kg Press: 50kg Pullups: 20 [email protected]=66kg
  18. Det må først oppklares at jeg har brukt proteinpulver i 2 år, og ikke sett noe til problemhud/kviser som følge av det:) og jeg bruker myoprotein fra myrevolution. Mamma: Du har fått så mye kviser i panna, det er nok det proteinpulveret du driver å tar. Jeg: Jeg har vært på fjellet og brukt en solkrem som er veldig feit, og har ikke fått renset huden min skikkelig. Mamma: Men det er jo hormoner i proteinpulver, og det kan jo gi hudforandringer. Jeg: Det er ikke hormoner i proteinpulver. Mamma: Nei, men noen sånne hormonliknende stoffer da. Jeg: .... Stemor: Du spiser så mye egg, du kommer til å se ut som et egg tilslutt! Jeg har laget meg salat med en boks tunfisk, 1/2 isberg, tomat, ananas og valnøtter. Stebror: Herregud du spiser mye, det er vel fordi du trener så mye. Jeg: Dette er en helt vanlig porsjon. Inneholder ca like mye kcal som et brødmåltid. Stebror: .... hæ? Mamma og pappa: Hva? Vil du ikke ha rødvin? Det er jo lille julaften!! Venner: Hva?! skal du bare drikke to øl ikveld?!
  19. Kun pt-delen går over 5 helger og 13 dager (der noen dager er halve slik at det er 18 dager tilsammen), så hvis de regner 7-8 timer per 'dag' så blir det et sted mellom 91 og 104 timer. Er det tilsvarene det du tok?
  20. Hva synes du om pt-utdannelsen til safe? Ser de skal kjøre kurs her i bergen fra januar av, så vurderer det:)
  21. Morsom tråd. Når jeg finner gamle matbokser som jeg vet kommer til å lukte død og fordervelse når jeg åpner dem, hender det at jeg bare legger den ned i frysern for å slippe å ha noe med den gjøre.... Videre så MÅ jeg skylle all oppvask så godt at jeg kan være sikker på at det ikke er noe zalo igjen på den. Fordi jeg ikke kan vite om dette når jeg er på besøk hos andre prøver jeg alltid å få skylt glass og bestikk litt diskre før jeg tar det i bruk. Hvis det ikke er mulighet for å få skylt gnir jeg nøye med en serviett på gaffeln og koppkanten.......det er slitsomt å være meg En annen klassiker er åpning av nye kaffeposer som skal helles over i beholderen: Dette gjøres gjerne på morgenen samtidig som jeg skal lage kaffe på presskanne. Jeg begynner da å helle hele kaffeposens innhold opp i presskanna. Dette har skjedd 3 ganger det siste halvåret :-O
  22. 'Starting strenght -Basic barbell training' av Rippetoe og Kilgore liker jeg veldig godt. Kjøpte min på amazon hvis jeg ikke husker helt feil
  23. Jeg som trodde min 'hånd'vekt fungerte knirkefritt Du har rett
  24. En brokkolibukett veier veier ca 250g, så kjøper du posen med 500 gram er jo det halve prisen bare. Jeg syns det var litt kjipt med frosne grønnsaker i begynnelsen, men så kom jeg over en sak fra forbrukerinspektørene der det viste seg at næringsinnholdet var bedre i de frosne grønnsakene. Dette fordi de blir høstet etter at de har blitt skikkelig modne i naturlige omgivelser, mens mye ferskt må høstes før det har blitt modent sånn at det ikke blir overmodent iløpet av fraktetiden
×
×
  • Create New...