Gå til innhold

Bootybuilding


Marit

Anbefalte innlegg

Det var akkurat det som fikk meg til å dra på trening og ha noe konkret å gjøre der. ;) En fin startmotivator til å tørre å entre styrkerommet og bli trygg på å være der.

Det er helt sikkert en kjempefin startmotivator, det tviler jeg ikke på. Men det er RYP også, og det programmet koster ingenting. RYP har fått meg til å entre styrkerommet med stor trygghet og resultatene lar ikke vente på seg her heller. Forskjellen er vel bare at RYP ikke har en lyserosa logo med en slank jente med store pupper som løfter vekter, og at jeg ikke har betalt 1500 kr for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå trenger vi ikke være sååå kritiske til de stakkars BB tilhengerne :D Husk at folk kan være veldig forskjellige mtp. viljen og interessen til å finne ut av akkurat dette med riktig trening i en oppstartsfase. Slikt sett så kan de 1500kr du betaler bli sett på som prisen for å ikke undersøke og lese seg opp selv.. Kan jo hende disse BB jentene startet med det før de fant veien hit? Og hvor skulle de finne riktig informasjon da? Nettet er fullt av mye rart, det vet vi alle. Våre mest kjente medier, nettavisene, er jo notoriske for å prostituere seg for lesertall i form av populistiske overskrifter. Da kan det være greit å ha en trygg og anerkjent løsning som svarer på spørsmålene de stiller seg og har et ferdig oppsett klart. For hver RYP der ute så finnes det mye annet rart også, uten BB så hadde de kanskje havnet på en slik obskur sti.

Blir jo litt som hvorfor vi mener det er best å trene på kaliber. I teorien så kan du oppnå det samme ved å trene på SATS, men det skal godt gjøres - og du skal være veldig ressurssterk, initiativrik og selvstendig. Derfor "betaler" du mer i form av at gymmet ligger litt lengre unna, det finnes ikke svømmebasseng osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 kr for ett treningsprogram høres helt sinnsykt ut i mine ører! Det florerer av gratis treningsprogram der ute. Vil du bruke 1500 kr på trening, så invester heller i noen timer med en personlig trener som kan vise deg riktig teknikk på øvelser. Ikke kast bort pengene på ett over-hypa konsept som bygger på akkurat de samme prinsippene du kan finner drøssevis av gratis oppsett på hvis du googler litt. Det der med at bootybuilding "satser på styrketrening tilpasset jenter og trening som skaper feminin figur", er jo bare ren og skjær markedsføringsstrategi som er beregnet på å trekke til seg jenter uten nevneverdig peilig for å lure dem til å betale 1500 kr for noe de lett kan lese seg til uten å betale en krone. Dette er bare min mening vel og merke. Har ikke prøvd å programmet, men tror jeg kjenner lusa på gangen eller noe i den dur:)

word!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd det, men jeg må helt ærlig si at det irriterer meg litt. Synes faktisk det er DYRT (selv om det kanskje ikke er det for noen) å betale penger for noe du egentlig kan få gratis... Av ren nyskjerrighet kjøpte jeg "fettforbrenning gjort enkelt" eller hva det heter, for det høres ut som noe helt revlusjonerende og fantastisk- måtte finne ut HVA I ALL VERDEN dette var. Jeg fant ut at det står egentlig akkuratt det samme der som jeg tidligere har lest, gratis.

Men for all del... det fungerer jo. Styrketrening er supert for jenter! Forstår at det er motiverende, og veldig greit for nybegynnere kanskje. Men som sagt: det finnes egentlig allerede på nettet, graTTis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Stramme hofteleddsbøyere
  • Svai korsrygg
  • Forflyttet tyngepunkt
  • Svake setemuskler (både gluteus maximus, medius og utrotatorer).
  • Svak kjernemuskulatur
  • Redusert ankelmobilitet

http://bootybuilding.no/hvorfor-velge-bootybuilding/

Man trenger ikke kjøpe bootybuilding for å vite hvordan man løser dette. Et enkelt søk på Google eller på Myrevolution (som også har mange gode tråder) vil kunne gi deg gode svar. Eksempel: Redusert ankelmobilitet -> ancle mobility exercise på youtube.

Men - når det er sagt. Ferdige oppsett som bootybuilding, RYP etc er kjempefint om man trenger noe konkret å forholde seg til. Fordelen med RYP er at det er gratis. Man kan jo selvsagt hyre inn Sandvik for en time og få jobbet med overnevnte problem. Jeg hadde kanskje heller brukt pengene mine på det, enn programmet.

Litt på generelt grunnlag så trenger ikke 1500.- være dyrt, det spørs på hva man får. Det kan jeg som nevnt tidligere, ikke uttale meg om. Om det er et fyldig og grundig konsept, så er det ikke noe dyrere enn at det kan være verdt kronene. På de områdene Sandvik er flink, så er han faktisk veldig flink (jeg burde ikke skryte av noen som prøvde å sverte meg i en idiotisk facebook-kampanje), men det er uansett tilfelle.

Jeg forstår likevel at folk kan være skeptisk. Selv har jeg lest den ene av boken de har: "Fettforbrenning - Gjort enkelt" til 397 kroner. I boken er det 32 sider med noe bilder, protokoller og tekst. Pris pr side blir over 12 kroner. Da ville jeg heller kjøpt originalboken til Lyle McDonald som er 30 % billigere, og en utrolig god bok.

Utover det må jeg uansett si at jeg synes Bootybuilding faktisk er et veldig kult konsept, men kanskje noe underutviklet enda (ut fra det jeg har hørt).

Men - spørsmpål rundt bootybuilding burde i utgangspunktet rettes til Sandvik og Silje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med 4 styrkeøkter i uka tipper jeg de baserer seg på den studien som sammenlignet restitusjonsevnen til kvinner og menn. Om så er tilfelle, er grunnlaget svakt - men for alt jeg vet vekter de sin egen empiri, og hvis noen mener noe fungerer på dem - kan man ikke hevde at det ikke gjør det.

Veldig svakt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1500 for et fiks ferdig opplegg er jo ikke så dyrt. Hadde det vært billigere hadde jeg vært skeptisk:)

Haha, ja - kanskje sant det. Om du går bort til en dame på byen og sier at hun skal få deg gratis, vil hun ikke ha deg. Går du derimot rundt og tenker "denne millionen skal ingen få i kveld" om deg selv, er det større sannsynlighet for at hun vil ha deg. Den samme enkle tankegangen kan brukes her.

Hadde jeg skrevet: "Alt i ett-pakke med trening, kosthold og 10 timer per PT - KUN 499", ville alle følt det som en scam. Hadde jeg derimot skrevet; "1 time med personlig trener; 1850.-", så hadde folk tenkt "dette er eksklusive greier. Smart fyr han der Eilertsen". Prisen man setter på seg selv, påvirker i stor grad hva andre mener og tenker om deg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt :) i form av at Silje Mariela oppfordrer jenter til å få æssen sin inn på styrkerommet, dvs løfte vekter, kjøre knebøy og mark osv. Det er bra med motivatorer i den retningen!!

Klart opplegget forsøker å apellere til jenter med sin rosa logo og lovord om at "følger du dette opplegget, vil du se bra ut naken", "Slik får du figuren gutta snur seg etter " osv.

Sikkert kjempebra for jenter som trenger motivasjon og input. Og de er det mange av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gledelig innrømme at Bootybuilding var den avgjørende faktoren som overbeviste meg om at jeg skulle begynne med målrettet, tung styrketrening. Jeg har ikke kjøpt programmet, men havnet inne på siden via andre styrkeblogger, leste litt og ble overbevist. Laget meg program på RYP og kjøpte to dvd'er av Sandvik (som jeg har fått god bruk for).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke kjøpe bootybuilding for å vite hvordan man løser dette. Et enkelt søk på Google eller på Myrevolution (som også har mange gode tråder) vil kunne gi deg gode svar. Eksempel: Redusert ankelmobilitet -> ancle mobility exercise på youtube.

Men - når det er sagt. Ferdige oppsett som bootybuilding, RYP etc er kjempefint om man trenger noe konkret å forholde seg til. Fordelen med RYP er at det er gratis. Man kan jo selvsagt hyre inn Sandvik for en time og få jobbet med overnevnte problem. Jeg hadde kanskje heller brukt pengene mine på det, enn programmet.

Litt på generelt grunnlag så trenger ikke 1500.- være dyrt, det spørs på hva man får. Det kan jeg som nevnt tidligere, ikke uttale meg om. Om det er et fyldig og grundig konsept, så er det ikke noe dyrere enn at det kan være verdt kronene. På de områdene Sandvik er flink, så er han faktisk veldig flink (jeg burde ikke skryte av noen som prøvde å sverte meg i en idiotisk facebook-kampanje), men det er uansett tilfelle.

Jeg forstår likevel at folk kan være skeptisk. Selv har jeg lest den ene av boken de har: "Fettforbrenning - Gjort enkelt" til 397 kroner. I boken er det 32 sider med noe bilder, protokoller og tekst. Pris pr side blir over 12 kroner. Da ville jeg heller kjøpt originalboken til Lyle McDonald som er 30 % billigere, og en utrolig god bok.

Utover det må jeg uansett si at jeg synes Bootybuilding faktisk er et veldig kult konsept, men kanskje noe underutviklet enda (ut fra det jeg har hørt).

Men - spørsmpål rundt bootybuilding burde i utgangspunktet rettes til Sandvik og Silje. :)

Og med alt dette så tror jeg faktisk jeg er veldig enig med deg Robert, og lurer jammen meg på om ikke jeg skal betale deg for et godt oppsett i stedet, for det er som du sier ofte enklere om man har et oppsett som forteller deg hva du skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange fine innspill. :-)

Skjønner at noen reagerer på at det koster penger når det finnes mange, gode og gratise programmer på nett. Men som sagt var det BootyBuilding som fikk meg inn på styrkerommet og der skal jeg forsette å være. Men nå som kunnskapen har økt kan jeg sette sammen treningen etter øvelser jeg liker og (gratise) programmet jeg finner på nett, som blant annet her. :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte alle fire fasene da det var helt nytt, til rundt 900kr. Vil absolut si at det er et bunnsolid program som fungerer utmerket!

Om det er verdt pengene, særlig med den nye versjonen med de nye prisene, tja. Nå har det seg jo sånn at i Norge så er alt dyrt. De som produserer ting og tjenester skal ha noe å betale den rådyre norske husleie si med de og. Uansett hva det er snakk om, så vil norske produkter alltid være "overpriset" i forhold til det meste annet i verden. Ja, man kan få nesten tilsvarende e-bøkene til Silje fra Pauline Nordin sin fighterdiet eller søke opp info selv. Ja, man kan få massasjeballene til Sandvik nesten gratis på ebay. Ja, man kan få Redken shampoo hos feelunique.com til en 1/3 av prisen i forhold til norske frisører. Ja, man kan få smykkene til Fotballfrue til 50cent rett fra produsenten i Hong Kong. Så får man bare vurdere selv om det å ha en norsk avsender er verdt det eller ikke :) når det er sagt, så har produktene til Silje og Eirik i det minste høy kvalitet og høy motivasjonsfaktor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte alle fire fasene da det var helt nytt, til rundt 900kr. Vil absolut si at det er et bunnsolid program som fungerer utmerket!

Om det er verdt pengene, særlig med den nye versjonen med de nye prisene, tja. Nå har det seg jo sånn at i Norge så er alt dyrt. De som produserer ting og tjenester skal ha noe å betale den rådyre norske husleie si med de og. Uansett hva det er snakk om, så vil norske produkter alltid være "overpriset" i forhold til det meste annet i verden. Ja, man kan få nesten tilsvarende e-bøkene til Silje fra Pauline Nordin sin fighterdiet eller søke opp info selv. Ja, man kan få massasjeballene til Sandvik nesten gratis på ebay. Ja, man kan få Redken shampoo hos feelunique.com til en 1/3 av prisen i forhold til norske frisører. Ja, man kan få smykkene til Fotballfrue til 50cent rett fra produsenten i Hong Kong. Så får man bare vurdere selv om det å ha en norsk avsender er verdt det eller ikke :) når det er sagt, så har produktene til Silje og Eirik i det minste høy kvalitet og høy motivasjonsfaktor!

Men hvordan er fasongen nå, etter du har kjørt bootybuilding? Er du fornøyd, med sprettrumpe og killer abs?

Jeg vurderer frem og tilbake om jeg skal starte med dette...Hadde vært gøy å se før/etter bilder av folk som har prøvd dette..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

word!

Enig ja.. Jeg har "gratis" (betaler 395 kr i mnd der jeg trener ) coach der jeg trener. HAn setter opp program som passer meg og som han veit fungerer :D LOVE IT :D Han kjenner meg godt nå siden vi har jobba sammen de siste 5 - 6 mnd :D

Mener ikke at BB ikke fungerer altså. Men som sagt før så trenger noen mer spark i rompa enn andre:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jeg mer rumpe i forhold til andre programmer: Ja!

Det de sier om at det heter bootybuilding for en grunn er helt sant. Det er faktisk et unikt program sånn sett i forhold til andre "ferdigprogrammer". De som har sett Silje i virkeligheten skjønner hva jeg mener, rumpa hennes er spektakulær ;) Tar meg den frihet å låne bilde av Helene fra facebook, håper det er OK :)

298192_10150404800026830_722876829_10517995_1972270045_n.jpg

Et godt tips er å lese artiklene til sandvik, der er det utrolig mye å lære om aktivering av rumpe, teknikk, forebygging av skader osv.. Og det er helt gratis. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Silje Mariela har alltid hatt flott rumpe. Det hadde hun lenge før hun begynte med bootybuilding.

2. De fleste som får et program med gode øvelser og lærer seg riktig øvelsesteknikk og betydningen av progresjon, gir god effekt

Utover det så er bootybuilding helt sikkert et bra program, spesielt om man mangler struktur. Og ja, Sandvik er flink på skadeforebygging og prestasjonsfremmende trening.

Om man har et program med horisontale beinpress og lårcurl og plutselig går over til tunge hip-thrust, quadruped hip exstensions, strake markløft, reverse hypers, osv - så får man selvsagt god effekt på rumpa. Det skulle bare mangle (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...