Gå til innhold

Evjo

Medlemmer
  • Innholdsteller

    223
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Evjo

  1. Tja. Kostholdet ditt ser jo greit ut, jeg savner fettkilder da. Jeg synes du spiser for lite til å være en voksen mann med såpass høyt volum. Det er vanskelig å bygge muskler i underskudd, så hvis du vil ha massen opp bør du spise mer, trene tung styrke og ikke tenke så mye på fettprosenten. Den vil uansett gå ned med et fornuftig kosthold og din treningsmengde.
  2. Hvordan og hva spiser du nå? Sånn ca en vanlig dag. Og skeier du ut i helgene med alkohol, potegull og fet mat? 2000 høres lite ut for en voksen mann med ditt aktivitetsnivå. Veldig lite;)
  3. Jepp! Sånn rulle til gulvet som man ligger på. Funker bra både på bein og bryst/rygg. Myrevolution selger sånne hvis jeg ikke husker feil. Det og trykking/pressing på triggerpunkter i rygg/øvre traps er bra saker. Sjekk også ut øvelser for rotator cuff, (hvis du ikke gjør det allerede) Skulderproblemet kan ligge der. Hvis jeg hadde hatt en baby på 3 måneder så hadde jeg blitt dritsliten av tre økter i uka og full jobb. Jeg blir sliten av 4 økter i uka og full jobb, og jeg har IKKE baby;) Ta en god pause og slutt å stresse med trening. Det blir bare en ond sirkel som stjeler energi, mentalt og
  4. Ok. du vet jo hva du driver med virker det som. Du vet også at du spiser nok mat? Heller ikke noe ekstra stress på jobb eller privat som har spist opp krefter? Jeg har hatt gode resultater med naprapat, men det har du jo prøvd. Det kan jo hende legen finner ut at du mangler noe. Jeg ville tatt 14 dager deaload, fått nok søvn og brukt tid på triggerpunktbehandling, massasjerulling og den slags. Hvis ikke du føler deg bedre etter 14 dager hvile fra gymmet så kan du iallefall utelukke overtrening;)
  5. Lenge siden deload? Kan du ikke skrive litt om treningsopplegg/volum, matinntak og søvn. Da er det lettere å mene noe.Tøyer du? Varmer du opp godt nok?
  6. Se over:) Speningshodepine og anstrengelseshodepine er for øvrig ikke det samme, jeg bruker også piller mot spenningshodepine av og til, men var skeptisk til å kurerere anstrengelseshodepine med piller.
  7. Jeg googlet rundt på nettet og snakket med folk i andre forum og jeg fant ut at dette er en ufarlig tilstand som skyldes trykkforandringer i hodet. Det er vanligst blant menn som trener tungt og ofte. Jeg fikk tips om diklofeniackalium tabletter og ba om disse hos legen. Tok en pille før trening i en liten periode, og problemet forsvant:)
  8. absolutt:) men nøkkelen til progresjon er at du øker belastingen ofte, i starten går det ofte an å økt noe hver økt. Hvis du løfter 20 kilo x 10 reps på hver trening vil du ikke få progresjon og heller ikke resultater;)
  9. Du tar 45 i benk og 20 kilo i bøy?
  10. 1. Mer proteiner og fett i kosten. 2: hvorfor poster du hvor mye du tar i bøy ect, øker du ikke vektene?
  11. Hvis du ikke poster treningsopplegget og kostholdet ditt her er det vanskelig å gi deg et seriøst svar;)
  12. Og som Zondre poengterer: Det viktigste er å trene tungt i de store baseøvelsene først. Altså alltid bryst og rygg før armer for eksempel.
  13. Nei. Ikke utover det jeg skrev. Som sagt finnes det andre metoder, eller måter å trene på om du vil, men mange av de metodene er i bruk av folk som har trent lenge og som har konkrete grunner til å gjøre sånn eller sånn. For å si det litt flåsete så trener sikkert Marit Bjørgen etter avanserte metoder for å booste formen i perioder men det har ingen hensikt at jeg, som er neewbie på ski skal kopiere henne. Det vil ikke gi meg framgang. skjønner?
  14. Hvis du er nybegynner innen styrketrening så er det enkleste å gjøre deg ferdig med en øvelse før du begynner med neste. Og videre ferdig med en muskelgruppe før neste. Som sagt over så alltid store muskelgrupper før små. For eksempel: beinøvelse 1: 3 sett, beinøvelse 2: 3 sett, ryggøvelse 1: 3 sett, ryggøvelse 2: 3 sett osv. Det finnes andre måter å trene på, men det er egentlig ikke noe du trenger å bruke tid på som nybegynner:)
  15. Evjo

    Skovalg

    Sokkelesten sier nå jeg;) funker bedre enn alle sko jeg har testet.
  16. Hei! Jeg har fått anstrengelseshodepine. Det eksploderer i hodet bare jeg nærmer meg markløftstanga Ser på nettet at man kan få noen slags piller hos legen for å minke trykket i hodet eller noe, ellers må man bare vente til det går over om uker eller måneder. Jeg vil verken ha piller eller vente så lurer på om noen har tips til noe annet som kan virke? Håper det. Utrolig kjipt å ikke kunne trene
  17. Kan du ikke bare lage en treningsdagbok eller logg så vil du jo kunne følge progresjonen din? Styrken din er jo ikke konstant heller. Hvis du klarer for eksempel 10 pushups og begynner å trene øvelsen etter andre øvelser for bryst så vil du jo plutselig kanskje ikke klare 10 men 5. Chins før nedtrekk er noe annet enn chins etter nedtrekk, for eksempel. Og igjen så påvirkes løftene dine av generell dagsform og lengde på pauser.
  18. Alle mine favoritter er nevnt over bortsett fra en: Unilaterale beinøvelser: Etbeins knebøy. Prøv denne hvis du ikke har gjort det:)
  19. Thank youuu:) Skal testes!
  20. Hva er busdrivers i TRX?
  21. Ok da har jeg testa kroc rows. Jesus. Kjører dere flere sett på disse greiene? Jeg hadde mest lyst til å gå å legge meg etter ett sett, eller spy:eek:
  22. Jeg skjønner ikke hvordan dere får til å trene dips for triceps uten beinstøtte? Hvis jeg tar dips uten å stå i apparat så kommer jeg alltid så langt fram at den treffer brystet mye mer.
  23. Vi damene trenger reimer vettu. Hantelgrepet blir så tjokt når man bikker over 30 kilo.
  24. See. Men da blir den første varianten en høyrepsøvelse og den andre ikke?
  25. Jeg har aldri skjønt forskjellen på hanteroing og kroc row´s. Vil noen forbarme seg over meg og forklare så jeg vet hva jeg egentlig driver å ror:)
×
×
  • Opprett ny...