Gå til innhold

snusmumrikken91

Medlemmer
  • Innholdsteller

    42
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Jeg får som regel til 2 slike økter i uka, noen ganger 3. På dager med intervaller og løping, kjører jeg ofte bare 3-4 øvelser, men ikke hele greia. Jeg gjør også 3-4 øvelser i supersett, for å unngå å kuke rundt alt for mye.
  2. Hei. Denne høsten lovet jeg meg selv å bli flinkere til å trene styrke. Jeg husker jeg fikk et program for 8 år siden av en PT på Elixia ved innmelding, med 12 repetisjoner x 3 serier. Dette har "svidd seg fast", men jeg lurer på hvor treningssmart dette er? Jeg er ingen erfaren styrketrener, og synes 3 serier med 12 reps er overkommelig, så det fungerer jo sånn sett (jeg gjennomfører økta), men jeg har lurt litt på om det er mer effektivt å gjøre andre ting? Færre reps, flere serier feks? Jeg har jo blitt sterkere, men ikke så voldsomt. En typisk styrkeøkt er: - Markløft (35 kg, jeg kl
  3. Ah, har den ikke åpna igjen enda!? Jeg var på Vulkan i starten av januar. Tenkte det var fiksa nå.
  4. Det er en kuldekulp på Athletica Vulkan.
  5. "Ikkje tenk, berre gjær då", som han godeste Yngvar Andersen sier. Ellers synes jeg det er nyttig å stille meg spørsmålet "hvorfor er det vondt nå? Hva gjør vondt nå?", for som regel klarer jeg ikke svare, og dermed oppleves plutselig ikke intervallene eller slutten av langturen så forferdelig lenger.
  6. Hvis jeg kunne fått han jeg er avstandsbetatt av, så hadde jeg ikke nølt ett sekund. Men fordi det er så umulig, så er jeg ganske tilfreds med tilværelsen sånn den er. Bare håper det varer, for jeg har virkelig ikke peiling på hvordan jeg skal finne meg kjæreste hvis behovet melder seg. Haha!
  7. 5 år (!), og føler faktisk ikke noe behov for å ha en kjæreste. Jeg skjønner ikke helt hvor jeg skal få tid til en sånn "hobby". Jeg er imidlertid avstandsbetatt av en mann jeg har møtt i forbindelse med jobb for to år siden. Men, han har kjøpt leilighet med dama, så jeg tror det bare er å glemme hele det prosjektet. Fri og frank, og veldig egoistisk:LOL:
  8. Jeg har også prøvd å trappe ned på kondisjonstreninga og tenkt jeg skal fokusere på styrke, men uroen er for stor rett og slett. Også er jeg, som alle andre, livredd for at beina skal bli store og armene bøse av å "pumpe jern". Nå har jeg faktisk trent en del armer i høst, og jeg ser at musklene har blitt større - så omkretsen har økt. Det er tungt å svelge, selv om det er muskler - for fettet er der fremdeles. Jeg hører selv at jeg er syk, ta det med ro, men jeg er så utrolig frustrert. Jeg føler jeg prøver og prøver, men kroppen vil ikke spille på lag. Og når folk forteller at de kutta ned
  9. Jeg har alltid vært av den oppfatning at jeg ikke ønsker en matplan, rett og slett fordi jeg ikke vil havne i matfengselet som ble omtalt her. Men nå ser jeg nesten ingen annen utvei enn å veie absolutt alt, og være 100% sikker på at jeg vet akkurat hva jeg får i meg. For sånn jeg spiser nå, så burde jo i teorien kroppen være i underskudd. Jeg mener, 15 km løping hver dag, i kombinasjon med gåturer, knekkebrød, frukt og grønt? Det skulle jo ikke være "mulig" å legge på seg av dette?
  10. Hei. Tusen takk for tilbakemelding. Jeg anser det som overspising ja, fordi det kommer så plutselig og ufoberedet, og jeg hele tiden tenker "dette er feil, dette er feil, jeg kommer til å angre", men jeg klarer ikke la være. Akkurat som at jeg ikke klarer å la være å maule pålegg fra kjøleskapet hvis mamma og pappa har lagt seg feks. Med én gang jeg er alene, så tenker hodet "nå er det ingen som ser deg, nå kan du snoke i skapene", selv om jeg VET at jeg hater meg selv etterpå. Det er bare noen ganger jeg klarer å unngå dette. Det er det mest tyngende med å være hjemme, at hodet på merkelig
  11. Hei. Dette blir litt langt, men jeg håper noen tar seg tid til å lese. Jeg vil ha hjelp, og jeg er veldig takknemlig for all tilbakemelding. Jeg har hatt spiseforstyrrelser noen år, men jobber meg gradvis ut av den. Jeg sliter imidlertid med maten. Ernæringsfysiologen på behandlingsenheten er ikke "min type", og jeg har ikke særlig tillitt til henne. Når jeg leser om andre mennesker her inne som får råd fra dere, finner jeg mer trygghet i dét enn noe annet. Derfor ønsker jeg innspill/tilbakemeldinger. "Problemet" er at jeg i høst har hatt gjentatte episoder med overspising. Jeg har våkn
  12. Hvis du liker å gå, så anbefaler jeg deg å finne et par-tre podcaster du kan høre på. Radioresepsjonen, dokumentarer fra NRK osv. Eller språkkurs! Mye man kan underholde seg med mens man vandrer:)
  13. Hvis du virkelig føler det sånn, så hadde jeg heller brukt de siste 2 ukene på å finne ut av hva slags aktiviteter jeg LIKER, og kunne tenke meg å fortsette med. Du kan ikke fortsette inn i evigheten med å drive med noe du synes er et ork. Det vil stoppe seg til slutt. Da er det bedre å snu på flisa, og heller begynne med noe du kan opprettholde.
  14. Signerer den over her. Ta en tur til Smalgangen på Grønland:) Da jeg var der sist hadde de store plastdunker på sikkert 50 liter med nøtter oppi (både salta, rista og naturlige). I tillegg blir du bortskjemt med mengder av krydder pluss mye morsom frukt. Og det meste er ganske så billig!
  15. Nei, jeg kan dessverre ikke komme på noen. Det er uaktuelt med en slik fra G-Sport? (http://www.gsport.no/produkt/124756/casall-multi-chin-up-bar)
×
×
  • Opprett ny...