Gå til innhold

hvordan få mager kesam til å smake godt?


Lab06

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kesam er magert (1 % fett), inneholder lite karbs (4%) og masse proteiner. Med andre ord er det en matvare som holder deg mett lenge uten å tilføre nevneverdig mye kalorier.

Jeg har en million kesamoppskrifter! :D

Favoritt: 1 boks kesam, 3-12 dråper vaniljeekstrakt, søtning, 0,5 dl biola og litt musli

2: vaniljeekstrakt og søtning

3: bland med en dobbel 0% youghurt (og litt søtning? :p )

4: sukkerfritt syltetøy og SØTNING :D

5: bland 50/50 med Cottage cheese og litt søtning, ha sukkerfritt jordbærsyltetøy ved siden av (riskrem <3 )

Det finnes uendelig mange måter å bruke kesam på. Er også veldig godt til feks taco, eller som "ost" på pizza :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heidi Jeanette Meborg

Jeg prøvde YT sitt mellommåltid, det er visst kesam med blåbær. Den jeg prøvde var alt annet enn god og jeg som allerede var veldig skeptisk til kesam lurer på om "vanlig" kesam er like "grøtete" som YT sin er? Isåfall sliter jeg big time med å få i meg kesam.. er det evt. noe annet jeg kan kompensere med som er mest mulig likt kesam (da tenker jeg likt når det gjelder næringsinnhold)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde YT sitt mellommåltid, det er visst kesam med blåbær. Den jeg prøvde var alt annet enn god og jeg som allerede var veldig skeptisk til kesam lurer på om "vanlig" kesam er like "grøtete" som YT sin er? Isåfall sliter jeg big time med å få i meg kesam.. er det evt. noe annet jeg kan kompensere med som er mest mulig likt kesam (da tenker jeg likt når det gjelder næringsinnhold)?

Problemet med YT sin kesam er at de har hatt korn oppi som har ligget oppi der og "godtgjort seg" et par dager, og det er derfor de smaker så grusomt.

Men konsistensen er det samme, ja. Du kan kompensere med cottage cheese! Og ja jeg vet, konsistensen ser kanskje ikke så god ut- men bland det med litt fun light saft det også og lat som om du spiser riskrem med en eller annen saus på. Funker som faen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde YT sitt mellommåltid, det er visst kesam med blåbær. Den jeg prøvde var alt annet enn god og jeg som allerede var veldig skeptisk til kesam lurer på om "vanlig" kesam er like "grøtete" som YT sin er? Isåfall sliter jeg big time med å få i meg kesam.. er det evt. noe annet jeg kan kompensere med som er mest mulig likt kesam (da tenker jeg likt når det gjelder næringsinnhold)?

HVA? Jeg synes YT sin er sååå god, men dog litt mer kaloririk enn vanlig magerkesam. Jeg kunne levd på YT, det er jeg sikker på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker bedre smak på magerkesamen ville jeg kjøpt inn vaniljefrø (lite glass du får kjøpt på helsekosten) og sukrin eller annen søtning. Jeg rører inn masse vanilje og Sukrin/Splenda - smaker vaniljesaus ;) Ellers bruker jeg mye bær (alltid sammen med vanilje og søtning), frukt, lettsyltetøy - eller du kan røre inn litt sterk kaffe + sjokoladeprotein. Eller med ananas og mandler :) Mulighetene er mange, er bare å bruke fantasien tror jeg :)

Ellers er jo Skyr et OK alternativ om man ikke orker blande og styre så fælt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mager kesam som rømmedressing når jeg spiser vegetarpizza :)

*De 3 siste ingrediensene tar jeg på øyemål*

Dette slenger du inn i boksen:

- 3 stk pressa hvitløksbåter (4 stk om du liker sterk dressing)

- Paprikapulver (jeg bruker den fra Toro)

- Heinz ketchup (den med redusert sukker, blå striper på flaska)

- Tørr basilikum (Oregano for de som misliker basilikum)

Så rører man rundt i boksen til alt er fordelt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...