Gå til innhold

hvordan få mager kesam til å smake godt?


Lab06

Anbefalte innlegg

Huff da :( Ønsker deg lykke til og håper du finner ut av det. Det skal prøves ja når blendern er fiksa. (Selvfølgelig har den tatt heden)

Bruk stavmikser, hvis du har! Min tok kvelden for ei stund siden (på tide å la den få lov å dø når den begynner å lage rare lyder og du kjenner ei svidd lukt?) og det funker veldig greit med stavmikser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke lest gjennom innleggene så mulig dette er tipset om, men fant ut her en dag at mager kesam passer perfekt til dip til grønsaker, så byttet bare ut rømmen med mager kesam, og blandet vanlig med holiday mix el. og man bruker dippen til det man ønsker, agurk er ofte en vinner, kan jo alltids ta potetgull også om man vil ha noe usunt til de sunne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

dumt spørsmål bare, når dere blander med proteinpulver hvordan gjør dere det for å ikke få klumper? Bruker dere blender/stavmikser? Forsøkte og bare blande det inn med skje.. det funket ikke kan man si..( ja jeg bare hater og møkke til blenderen min...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dumt spørsmål bare, når dere blander med proteinpulver hvordan gjør dere det for å ikke få klumper? Bruker dere blender/stavmikser? Forsøkte og bare blande det inn med skje.. det funket ikke kan man si..( ja jeg bare hater og møkke til blenderen min...)

Null stress med skje vel, må bare røre lenge nok. Etter at du først har fått pulveret ned i kesamen er det bare å vispe rundt i noen sekunder så er du der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sist jeg blandet var det i en cc og kesam blanding så da kan det hende det forverret vispeeffekten :p Kanskje jeg skal prøve å bruke en liten stålvisp. Får gå og stjele en fra lekekjøkkenet til jentungen! Mohahaha, evil mum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sist jeg blandet var det i en cc og kesam blanding så da kan det hende det forverret vispeeffekten :p Kanskje jeg skal prøve å bruke en liten stålvisp. Får gå og stjele en fra lekekjøkkenet til jentungen! Mohahaha, evil mum!

Det spiser jeg ofte. Bland pulveret godt ut i kesamen før du har oppi cottage cheesen, så er du på trygg grunn. Det holder lenge å bruke en skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å spise vanlig kesam, må alltid kjøpe mager vanilje-kesam :D Og den er helt fantastisk med flere kombinasjoner...

  • Blandet med frosne blåbær, smaker iskrem :wub:
  • Blandet med frosne blåbær, banan og jordbær
  • I en smoothie med frosne bær
  • Med en god dæsj kanel i
  • Brukt i bakst for mer vaniljesmak
  • Eller alene som en vaniljeyoghurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varm opp frosne bringebære i en kjele med litt sukrin og/eller stevia. Bland med mager kesam (her har du fått en super bringebæryoghurt), for ekstra kos, tilsett ferske jordbær eller blåbær. Sykt digg, I promise! Eller den kalde varianten, lag smoothie med mager kesam pluss bær og frukt etter ønske. Det blir som en smoothie laget på yohurt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...