Gå til innhold

hvordan få mager kesam til å smake godt?


Lab06

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Det finnes utrolig mye morsomt å gjøre med mager kesam.

Kan brukes i middagsretter som rømme erstatning eller til mellommåltid/dessert.

Jeg pleier å spise en boks om dagen som "dessert". Hehe!

Favoritt nr 1:

Ferske/frosne bær

200-300g mager kesam

kanel

Sukrin/sukrinmelis/natreen e.l

Splenda vanilje

Favoritt nr 2:

150 g mager kesam

10 ss splenda/natreen/sukrin e.l

30 g ris

2 ss lett syltetøy

Kok opp risen og avkjøl. Bland så den avkjølte risen sammen med mager kesam og 8 ss splenda. Ta på 2 ss lett syltetøy og strø på 2 ss med splenda på toppen. Du har nå en sunn riskrem!

Som mellommåltid / middag:

1 boks tunfisk

150 g mager kesam

litt sennep

1 eggeplomme

basilikum

tomatsaus

salt & pepper

evt noen grønnsaker etter eget ønske

Frokost:

1 boks mager kesam

1 liten avokado

3 dl vann

litt fun light

Alt blandes i en blender og nyt smaken :)

Skrev alt i feil rekkefølge, men det får dere takle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Wow, visste ikke at kesamen jeg hadde i kjøleskapet skulle gjøre så god nytte for seg. Var usikker på hva jeg skulle spise til kvelds, og fant denne tråden. Det ble en halv boks mager kesam, en banan kuttet i skiver, en haug med havregryn, sukker og kanel. Namm, sier jeg bare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt kesam: Jeg har begynt å bruke essenser(aroma) i kesam. Akkurat nå har jeg fått tak i mandel, sitron, vanilje og rom-smak (min favoritt).

1-3 dråper i 100 g kesam og valgfri søtning. Kan også brukes til å "pimpe" opp proteinshaker.

[ATTACH]114006[/ATTACH]

Grilldressing: Kesam med finhakket mynte, smaksatt med salt og pepper.

post-27181-14440950458613_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel strengt tatt mer karbohydrater i Tine sin Orginale Kesam enn det er i den magre. Den magre inneholder også dobbelt så mye protein per gram, noe som igjen er veldig positivt for mange her inne :)

Matvareguiden. Informasjon om matvarer

Selv bruker jeg mye bær og frukt i kesam som mellommåltid. Smaker digg som bare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel strengt tatt mer karbohydrater i Tine sin Orginale Kesam enn det er i den magre. Den magre inneholder også dobbelt så mye protein per gram, noe som igjen er veldig positivt for mange her inne :)

Matvareguiden. Informasjon om matvarer

Selvbruker jeg mye bær og frukt i kesam som mellommåltid. Smaker digg som bare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Favoritten her er å fylle en romslig skål med melon, druer, blåbær, jordbær, banan, eple +++ og hive en solid dose mager kesam på toppen, sammen med litt Cottage Cheese. Topper det hele med litt vaniljepulver og rører rundt.

Finfint mellommåltid/kveldsmat :)

Ellers er det godt å kjøre det sammen med frosne bær i blender/stavmikser.

Bare husk å ha noe søtt i (søte bær, banan, liten skvett med sukker eller annen søtning) for å få det knallgodt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp vanilje isteden :p

sukker i den, det spiser jeg ikke.

Har spiste den svenske varianten: kvarg i sommer å den e såå god. Smaker flott som den er eller passer også sammen med all slags vanlig mat eller selvsagt frukt og bær.

Ikke så glad i søtt så å putte vanilje dråper eller funlight eller uansett oppi, bare tanken gjør meg kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen123
Hva med å spise vanlig kesam, ingen grunn til å spise lightvarianter som er fulle av karbohydrater. Grønnsaker gjør deg ikke grønn, like lite gjør fete matvarer feit.

Lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...