Gå til innhold

Lab06

Medlemmer
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Lab06

    kruskakli

    Hei! Jeg lurer på om kruskakli fordøyes på et slikt vis I kroppen at det kan gi næring? Eller er det KUN ufordøyelige fibrer? Hvilke konsekvenser kan det ha å spise for mye kli?
  2. Hei dere, lurer på om noen har kunnskap om eller erfaringer medfølgende problem: Mine blodprøver har i lengre tid vist lavt stoffskifte, dvs lav tyroksin (9.7) men normal TSH (1,05). Dvs atjegikke kvalifiserer for å få stoffskiftemedisiner, da legen tror at det vil forverre tilstanden. Har dere noen tips til hvordan øke stoffskiftet på en normal måte?
  3. Hei! Jeg har litt under skrevet et spørsmål om hvor lang tid det tar før fettet frigis fra kroppens fettlager, da jeg har ligget i kaloriunderskudd noen uker uten at vekten går ned. Den siste uken har jeg merket at kroppen har blitt mer definert, og jeg ser også i speilet at jeg har mistet litt kroppsfett. Men da jeg gikk på vekten i morges, var vekten stabil! Hvordan kan det ha seg? Jeg har ikke trent mer enn jeg pleier, eller gjort noen endringer som skal tilsi økt muskelmasse. Derimot har jeg følt meg slappere og hvilt mer. Noen med lignende erfaringer og/eller mulige forklaringer?
  4. Hei! Jeg lurer på hvor lang tid en trent, normalvektig kvinnekropp bruker på å frigjøre kroppsfett ved moderat kaloriunderskudd? Årsaken til at jeg spør er at jeg ikke merker forskjell på kroppsfettet på magen (som er der jeg pleier å merke både vektoppgang og vektnedgang først) etter to uker med 500-700 kcal i underskudd per dag. Alle innspill mottas med takk.
  5. 5-6 frukter her, eple, banan, appelsin, pære.....avhengig!
  6. I følge høyde og vekt er du jo normalvektig og slik som du trener tenker jeg automatisk at noen vektnedgang ikke er nødvendig?
  7. Lab06

    (body)pump

    Hei dere! Jeg synes pump-timer på treningssenter er artige og liker denne formen for styrketrening. Nå driver jeg i hovedsak med utholdenhetstrening til vanlig (spinning og løping) og smeller inn en mer ordinær styrkeøkt i ny og ne. For å få litt mer motivasjon til å trene mer styrke tenker jeg å starte med pump, som altså er styrketrening av utholdene art (mange repetisjoner, store muskelgrupper, mange ulike øvelser). Vil denne formen for styrketrening bidra til økt muskelvekst? Eller er det kun eksplosiv styrketreing med færre reps (5-10) som gjør susen?
  8. Hei dere! Ble nysgjerrig på Helse- og fitnesstrening (treningsveileder, personlig trener og/eller gruppetrener) ved Universitetet i Agder, Kristiansand. Hva er studieavgiften her? Selv jobber jeg som gruppetrener på treningssenter, ved siden av studier (som ikke går på helse/trening). Men kunne godt tenkt meg å ha en PT/treningsveileder-utdannelse i tillegg, men det økonomiske stopper meg i og med at det generelt er dyrt å ta en slik utdannelse? Eller er det muligheter jeg ikke har fått med meg, som ikke er type 40-50 000 kr i avgift?
  9. Lab06

    Enkelt og greit?

    CamillaLor: Takk for svaret! Mengdene er litt bevisst ikke veldig nøyaktige, for jeg vil ikke ha det slik. Men jeg vil ha en VISS kontroll på sånn ca hvor mye, og spiser kanskje litt mer de gangene jeg er sulten, for eksempel at jeg spiser et egg ekstra til frokosten/kveldsen, en frukt ekstra i løpet av dagen, en ekstra stor porsjon middag osv. Påleggsmengdene til brødmåltidene vil være sånn ca dette: 3 skinkeskiver+1 egg+ 1 ss smøreost+ agurk per brødskive. Altså rikelig med pålegg! Dette for å sikre proteinbehovet. Vil også gjøre det slik at om jeg sent på kvelden blir sulten (hater å
  10. Lab06

    Enkelt og greit?

    Jeg er ute etter et "enkelt og greit" kosthold som gir meg - stabilt blodsukker - energi til å være fysisk aktiv hver dag, i hovedsak uholdenhetstrening kombinert med litt styrketrening - minst mulig "fiksfakserier" med telling av kalorier, veiing av mat, spesialprodukter etc. som hemmer meg i sosiale settinger og som fort gjør meg overopphengt i mat og kropp - tilstrekkelig med proteiner slik at jeg kan få en viss muskeloppbyggende effekt Jeg trenger altså noen tips. Dette har jeg lagt meg på nå, og hadde satt pris på deres synspunkter: Frokost: - 1 grov brødskive med RIKELIG
  11. Takk for engasjementet! =) med "eksplosiv" utholdenhetstrening mente jeg hard sykling, løping, pump osv, der man tar i og får syre (anaerobt periodevis m.a.o.). Derfor hermetegnene;) . FOR, jeg tenkte at om man trener hard utholdenhet, vil man jo bruke og bryte ned musklene i kroppen, og derfor spørsmålet om man faktisk vil ha nytte av relativt stor mengde proteiner for å bygge opp musklene igjen. Jeg forstår at man ikke vil ha samme muskeloppbyggende effekt av utholdenhetstrening som ved styrketrening, men spørsmålet var om mye protein VS lite protein vil ha en viss effekt på muskelma
  12. Jeg har et spørsmål ang. protein og trening. Jeg har skjønt at mye av fremgangen med styrketrening krever et tilstrekkelig inntak av protein, for muskelvekst m.m. Det jeg lurer på er hvilken effekt proteininntak har på utholdenhetstrening, type høyintensitet som intervall, puls-spinn osv? Altså - vil man kunne få muskelvekst ved «eksplosiv» utholdenhetstrening hvis man spiser nok protein, i forhold til hvis man spiser for lite protein med samme type trening? - vil utholdenhetstrening kombinert med høyt proteininntak påvirke fettprosent i høyere grad enn samme mengde/type trening og lite pr
  13. Henviser til innlegg under trening-> utholdenhet jeg har postet tidligere, og spør også her, da det kanskje er likeså relevant: " - i hvilken grad spiller kostholdet inn på evnen til å drive intervalltrening med høy grad av effektivitet (altså komme seg opp i rett pulssone og holde seg der ut dragene)? - hvilke muskulære forhold (for eksempel mtp styrketrening av de musklene man bruker også i utholdenhetstreningen, for eksempel lår) virker inn på evnen til å drive intervalltrening med høy grad av effektivitet? "
  14. Ok, takk! =) de tingene du nevner med energi og trening i forveien har jeg også tenkt litt på. Spør litt videre, generelt til folk her: - i hvilken grad spiller kostholdet inn på evnen til å drive intervalltrening med høy grad av effektivitet (altså komme seg opp i rett pulssone og holde seg der ut dragene)? - hvilke muskulære forhold (for eksempel mtp styrketrening av de musklene man bruker også i utholdenhetstreningen, for eksempel lår) virker inn på evnen til å drive intervalltrening med høy grad av effektivitet?
×
×
  • Opprett ny...