Gå til innhold

slett


Eatbigtogetbig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hanne_

Kommer aldri til å bli avholds, og drakk som en ekte student da jeg var 20-24 år. Har så og si ikke drukket noensinne siste året pga mange årsaker. Oslo by har blitt et bedritent, råttent sted på nattestid. Man må jo være stupfull for å ha glede av det, edru folk på byen e bare skumle. Dessuten har jeg og min mann hatt et nazi spareprosjekt i ett år nå med et fantastisk mål, og da er ikke fylla verdt det. Hadde jeg ikke hatt noe større mål i livet enn å ha voksenliv i Norge resten av livet, hadde jeg trolig rømt fra det kjipe, virkelige liv hver helg fremdeles :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke 100% avholds, men jeg drikker sjeldent. Jeg blir dårlig, veldig dårlig, og i tillegg så er det jo ikke spesielt sunt, men jeg kan absolutt ta en fyllekule innimellom og i tillegg nyte et glass vin eller to, så helt avholds er jeg ikke. Jeg ser at jeg i forhold til dagens drikkekultur, så må jeg være skikkelig "avholds"? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke avholds, men drikke veldig sjelden. Kanskje et glass eller to med vin et par ganger i året.

For det første liker jeg ikke hva rusen gjør med meg, jeg er kontrollfrik, og så har jeg tusen migrenetroll som lusker rundt i hodet klare for å ødelegge hver anledning, og de blir på høygir av alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg trenger ikke å drikke for å miste hemningene, dessuten er det så teit å våkne opp med smerter over hva man gjorde igår. Hvorfor er det kult å ikke huske noe som helst fra dagen før ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har drikket på en stund,finner mer glede i styrketrening og de endorfinene man får av det enn rusen drikken gir meg. og det koster mye penger på tommer kalorier som du pisser ut igjen, og kroppen stopper mye av fettforbrenningen for å forbrenne alkohol=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg trenger ikke å drikke for å miste hemningene, dessuten er det så teit å våkne opp med smerter over hva man gjorde igår. Hvorfor er det kult å ikke huske noe som helst fra dagen før ?

Du vet det fysisk mulig å stoppe alkoholinntaktek ditt før du blir så full at man blir sveiseblind og det er en overveiende fare for at man tar turen ut på dansegulvet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er avholds fordi jeg ble lei rett og slett:) var en skikkelig partyjente før men nå vrenger det seg i meg når jeg bare kjenner lukten av alkohol. Begynte gradvis å drikke mindre og mindre for 4 år siden og ble mer og mer interessert i trening. I tillegg har jeg blitt mor og da er det plutselig andre ting som er mye mer spennende i livet enn alkohol og fest:) (selv om jeg synes det er koselig å møte venner og gå ut å spise uten alkohol osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å la være å poste denne etter å ha lest hvor mange som "ikke liker smaken" :) Ment som en spøk, så ta det som en ;)

http://www.youtube.com/watch?v=LUjPoyGPKtQ

Haha, spot on den videoen der. Synes alle og enhver burde ta seg friheten til å drikke innimellom og ikke la treningen komme i veien for det. Husker selv da jeg var 15-17,5år .. Rørte aldri en dråpe, fordi jeg ikke ville ødelegge for treningen. Vel, jeg var heldigvis fornuftig og tok en saftig fest innimellom etter det, og hva har det gjort med meg? Kanskje gjort treningsresultatene en mikroskopisk promille mindre progresiv, men gleden det medfører og gi faen noen ganger kompenserer lett for den uvesentlige tingen som ikke engang merkes i det lange løp.

Shut the fuck up and drink :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, spot on den videoen der. Synes alle og enhver burde ta seg friheten til å drikke innimellom og ikke la treningen komme i veien for det. Husker selv da jeg var 15-17,5år .. Rørte aldri en dråpe, fordi jeg ikke ville ødelegge for treningen. Vel, jeg var heldigvis fornuftig og tok en saftig fest innimellom etter det, og hva har det gjort med meg? Kanskje gjort treningsresultatene en mikroskopisk promille mindre progresiv, men gleden det medfører og gi faen noen ganger kompenserer lett for den uvesentlige tingen som ikke engang merkes i det lange løp.

Shut the fuck up and drink :D

Tror det med at alkohol ødelegger så mye for treningen er litt oppskrytt. Har drukket ca 1 dag i uken i snart 2 år og føler ikke det har fått nevneverdig ut over treningen. Økt i muskelmasse og klart å deffet meg ned til ok form i sommer.

Selvsagt, man kan jo kanskje spørre om jeg ville hatt bedre fremgamg om jeg kuttet all alkohol, men dæven så mye moro og så mange venner jeg har fått disse 2 åra :)

Tror ikke det er alkoholen i seg selv som er så farlig, er nok mer sukkerblandevann og tidenes største kebab på vei hjem fra byen som ødelegger for formen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det med at alkohol ødelegger så mye for treningen er litt oppskrytt. Har drukket ca 1 dag i uken i snart 2 år og føler ikke det har fått nevneverdig ut over treningen. Økt i muskelmasse og klart å deffet meg ned til ok form i sommer.

Selvsagt, man kan jo kanskje spørre om jeg ville hatt bedre fremgamg om jeg kuttet all alkohol, men dæven så mye moro og så mange venner jeg har fått disse 2 åra :)

Tror ikke det er alkoholen i seg selv som er så farlig, er nok mer sukkerblandevann og tidenes største kebab på vei hjem fra byen som ødelegger for formen. :)

Enig i det. Det handler stort sett om måtehold. Man trenger ikke å kutte ut drikkinga totalt, bare ikke drikke ned hele baren når du først er ute ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke avholds, men drikker så sjelden at mange tror jeg er det...

hehe...

er glad i både øl og rødvin, men stort sett frister det mer med en kopp te, så da velger jeg det!

lever jo egentlig lavkarbo, så kroppen blir jo helt tullete av sukkeret! hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...