Gå til innhold

slett


Eatbigtogetbig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er blitt total avholds:) drakk og festet da jeg var yngre, men en dag fant jeg ut at jeg ikke ville mer! Nå drikker jeg sukkerfri redbull og fester og danser minst like mye som jeg gjorde da jeg drakk alkohol! Trives mye bedre med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke avholds men drikker relativt sjelden. De siste 10 årene har jeg drukket gjennomsnittlig 1-2 ganger i året. Blitt litt mer de siste par årene, men fortsatt ikke mer enn 10 ganger i året. - Og når jeg først drikker så er det ikke snakk om så store mengder akkurat. 4-6 øl og min innebygde sperre sier stopp. Overskrider jeg dette så kommer det opp igjen veldig kjapt. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker nesten hver dag jeg, hva er vel en god middag uten et glass god vin? Veldig mye sort/hvitt her, skulle nesten tro det kun var to måter å innta alkohol på: Hemningsløst eller ikke i det hele tatt :p

Noen drikker alkohol fordi de liker smaken, andre fordi de liker å henge over doskålå og se nattens kebab spyle ned med jordbærproteinshaken de inntok etter trening.

Det er godt å vite at vi har et så stort mangfold i befolkningen :giggle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dels avholds..Drikker kanskje 4-5 ganger maks i året.

Jeg mener at når du får i deg noe som gjør at du ligger på sofaen og er uvell/kvalm dagen etter kan faen meg ikke være bra, værre enn mye annet som er ulovlig.. Hater å ødelegge en dag..Bare synd det nesten er uakseptabelt å ikke drikke, blir man med ut uten å drekka blir det bare masmasmasmas. Nå er det 4mnder til neste alkoholdråpe skal inntaes..og det er godt å tenke på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i så fall dritkjedelig. Sist jeg drakk noe alkoholholdig var en gang i fjor høst, de siste årene før det gikk det 6-12 mnd mellom hver gang, så til slutt fant jeg ut at det ikke er 'meg' og at det ikke er noen vits i å tvinge seg til å gjøre noe man ikke liker i utgangspunktet. Jeg har altså vært avholds i snart ett år and counting :D Trivsel er viktigst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dels avholds..Drikker kanskje 4-5 ganger maks i året.

Jeg mener at når du får i deg noe som gjør at du ligger på sofaen og er uvell/kvalm dagen etter kan faen meg ikke være bra, værre enn mye annet som er ulovlig.. Hater å ødelegge en dag..Bare synd det nesten er uakseptabelt å ikke drikke, blir man med ut uten å drekka blir det bare masmasmasmas. Nå er det 4mnder til neste alkoholdråpe skal inntaes..og det er godt å tenke på :D

Jeg også opplever mas innimellom, men det er som regel fra dem som ender opp fullest hver gang! Så da tenker jeg at de maser fordi de føler seg "dum" og truet av oss som er edru :p som regel har jeg bare med meg f.eks pepsi max og drikker det i glass! Med unntak av de som drikker fort og mye og er veldig opptatt av at andre skal drikke, så er det sjelden noen som legger merke til at det ikke er alkohol jeg drikker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også opplever mas innimellom, men det er som regel fra dem som ender opp fullest hver gang! Så da tenker jeg at de maser fordi de føler seg "dum" og truet av oss som er edru :p som regel har jeg bare med meg f.eks pepsi max og drikker det i glass! Med unntak av de som drikker fort og mye og er veldig opptatt av at andre skal drikke, så er det sjelden noen som legger merke til at det ikke er alkohol jeg drikker:)

Det var ikke dumt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært avholds siden september i 2011, pga graviditet....og har egentlig ikkje savna det så veldig. Ihvertfall ikkje fylla-FYLLA, men savner smaken av ein god øl eller nokre glass god raudvin! Spesielt siden pappa bryggar knallgodt øl heima! No ammar eg, så blir nok ei stund til eg smakar alkohol i større kvanta! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stort sett avholds og har vært det noen år, med god hjelp av det faktum at jeg stort sett ikke liker de fleste formene alkohol kommer i. Er også en god del ting jeg ikke tåler, så det skal en del til for å friste meg med sånt.

Ganske så praktisk at jeg ikke spiser mat som inneholder sukker eller koffein heller, hvis målet er å få meg i taket kan jeg antageligvis komme et godt stykke med kaffe og godteri. Skal lite til før jeg blir ordentlig gira av sånne ting nå antar jeg, woop woop :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt virker det som om de som ikke drikker alkohol ser på seg selv som mye bedre enn de som drikker alkohol, og det er jo litt interessant.. :huh:

Misbruk av alkohol kan vi vel være enige om alle sammen at ikke er optimalt, men jeg tror ikke man skal undervudere gleden av å kose seg med en iskald øl i varmen, et glass hvitvin til rekene eller et glass rødvin til biffen. Eller for den delen den gode, avslappende følelsen en mild promille fører til. Hva med det sosiale aspektet med å dele en flaske rødvin med kjæresten, eller et par øl til pokerkvelden med gutta?

Gjør det at vi kan kose oss med alkohol oss til "dårligere" og svakere enn dere som ikke drikker? Jeg tror ikke det, og det er vel konkludert mange ganger med at et moderat inntak av alkohol faktisk er sunt?

Så ja, jeg tar meg gjerne en øl eller et glass vin til kveldsmaten eller sammen med venner, og jeg er helt overbevist om at det bare er sunt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

' date=' post: 411784, member: 544"']Generelt virker det som om de som ikke drikker alkohol ser på seg selv som mye bedre enn de som drikker alkohol, og det er jo litt interessant.. :huh:.

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men overhodet ikke :)

Når det er sagt så tror jeg at det med alkohol blir et såpass personlig valg at det er vanskelig å diskutere hva som er best og om man blir et bedre menneske av å ikke drikke alkohol/drikke alkohol. Rett og slett fordi det ligger såpass mange forskjellige og personlige grunner bak hvorfor man tar det valget man tar.

Kan godt ta meg et par glass rødvin til kvelds, uten at det skal være no big deal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

' date=' post: 411784, member: 544"']Generelt virker det som om de som ikke drikker alkohol ser på seg selv som mye bedre enn de som drikker alkohol, og det er jo litt interessant.. :huh:

Det burde ikke være noen overraskelse at dette går begge veier. Det er dessverre veldig mange som har problemer med å finne vilje til å akseptere/forstå/godta andre menneskers valg, samme hvilken side de måtte befinne seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...