Gå til innhold

Anbefalte innlegg

O

Hei! Jeg skal ut å reise 4 dager etter eksamen og ønsker å være i best mulig shape til da. Jeg tenkte derfor å prøve PSMF i ca. en uke. Fra mange fronter har jeg fått høre at man kan bli ganske slapp, o.l. og at det kanskje ikke er ideelt å ta i eksamenstiden hvor "hjernen trenger karb" som de sier. Mine tanker var at jeg kom til å bruke mindre tid på trening, hadde noe annet å tenke på enn at man evt. var sulten, jeg kunne stekt opp mat i forveien (mer tid til lesing) osv. som positive sider ved å ta det i eksamenstiden (7 dager). Jeg har også mulighet til å begynne på PSMF tidligere. Jeg lurer også på hva som skjer etter at man har avsluttet dietten? Hvordan burde man spise eller omstille seg for best mulig langvarig resultat etter PSMF? Ferien varer i 5 dager og jeg vil jo da selvfølgelig helst se fin ut hele ferien, men har fått høre at man burde passe veldig på hva man spiser etter endt diett o.l. (noe jeg i mindre grad har mulighet til på ferie) og at man kommer til å gå opp. Har gått på PF i 2 uker nå om det er relevant og trives med det. Er det noen som klarer å løse puslespillet mitt?:unsure:

IKKE gå på psmf i eksamenstid, jeg får med meg pensum nå men surrer mye. For utdypende lesning om psmf og veien etterpå kan du lese lyle McDonald sin bok rapid fatloss:)

Fortsetter under...

Dag #5 på psmf :cool: Synlige resultater, ikke vært på vekta verken før eller underveis. Mesteparten av tida går det lekende, hvis man da ser bort fra at jeg nesten ikke har sovet de 4 siste døgna:confused: Tips for bedre nattesøvn anyone?? Foruten å ikke gå sulten til sengs. Står opp tidlig og er i aktivitet (dog litt mer forsiktig med treninga enn vanlig). Fryyyktelig sulten til tider, men er jo halveis til refeed nå så dette skal gå:thumbsup: Opplever faktisk at styrketrening er det som kneler sulten! Hadde aaaaldri klart dette uten FB og forumet! :D

Jeg lurer på om noen har noen gode tips til hvordan jeg kan få i meg mer fiber på dietten her uten å få mer karbohydrater? :)

Har snart vert på dietten i 2 uker og sliter med ekstremt treg mage.

Drikk masse vann! Du kan og forsøke fibertabletter.

Jeg lurer på om noen har noen gode tips til hvordan jeg kan få i meg mer fiber på dietten her uten å få mer karbohydrater? :)

Har snart vert på dietten i 2 uker og sliter med ekstremt treg mage.

Nå er ikke det helt uvanlig siden du produserer mindre avfall. Drikk vann og slutt å bekymre deg.

Annonse

Hei er ZUMBA instruktør 3-4 ganger i uka. (man, tirs, ons /noen lør)

Er dette noe for meg. Har en del fett jeg vil ha vekk. (168cm og 70kg)

Er avhengig av å kunne gi 110% på timene mine, men syns dette høres utrolig interessant ut.

Er avhengig av å kunne gi 110% på timene mine, men syns dette høres utrolig interessant ut.

Det kan være noe for deg på de dagene du ikke holder timer, men ikke på de dagene du har mye cardio. Du kan kjøre syklisk.

Vil det bli samme effekten da?

Nei, men du vil få full effekt av PSMF på de dagene du kjører det. Det er ikke mulig for deg å kjøre såpass tungt på PSMF-dagene dine, og all cardioen vil bryte ned musklene dine. Så...å kjøre lett underskudd på dagene du har timer og full PSMF på treningsdagene vil kunne gjøre en god jobb.

Annonse

PSMF sammen med 3 - 4 sumbatimer i uken høres alt for mye ut, vertfall om du skal gi 110 %, jeg ville heller valgt en mer moderat diett var jeg deg:)

edit: Eller gjort slik Lars K foreslår

PSMF sammen med 3 - 4 sumbatimer i uken høres alt for mye ut, vertfall om du skal gi 110 %, jeg ville heller valgt en mer moderat diett var jeg deg:)

edit: Eller gjort slik Lars K foreslår

Sliter med å gå ned mer fett så vet ikke hva jeg skal prøve :(

Jeg trener tung styrke 6 dager i uken, har en aktiv jobbdag og er generelt mye i bevegelse på psmf uten problem :thumbsup:

Det er jo mulig å prøve, men om det funker for deg garanterer ikke at det funker for andre. Det er ikke uten begrunnelse at det frarådes å trene for mye på PSMF. :)

Det er jo mulig å prøve, men om det funker for deg garanterer ikke at det funker for andre. Det er ikke uten begrunnelse at det frarådes å trene for mye på PSMF. :)

Lyle sier jo ikke akkurat at man dør med for mye aktivitet på PSMF, men at resultatene over hele linjen var dårligere ved økt aktivitet. Det kan også hende at FB-versjonen er mer tilgivende enn Lyle sin, siden det er mer kalorier og noe mer karbo på den...Det eneste jeg vet er at, til tross for at Lyle er en veldig lite behagelig person (og det er på sine gode dager), så er han såpass nøye på ting at jeg stoler stort sett på det han sier (om trening og diett - ikke om personer, for han er rimelig forutinntatt).

Men...så får man se på hva som er optimalt, og hva som er bra nok. Jeg har aldri sett noen tall for hva som egentlig skjer om man trener for mye eller hvor mye dårligere dietten fungerer. Kjenner jeg Lyle rett, så vil han synes det er signifikant å kun gå ned 930g i uken kontra 974g ;)

Derfor jeg sa det, slik at hun kanskje tørr å prøve å øke aktivitetsnivået. Det er meget få som funker bra på en psmf og det er jo en grunn til at det kalles ekstremdiett. Men det er fullt mulig for en person å ha et høyt aktivitetsnivå, men da forutsetter det jo at man takler dietten. Så mitt budskap er å prøve og se hvordan kroppen responderer. :thumbsup:

Tar seg en tur på psmf-vognen. Fra et vedlikehold på ca 3200 kcal, ble det i går inntak på 950 kcal. Kroppen føles ok, så jeg er klar for fortsettelsen. Er 1.86 og 92 kg. Har ikke noe vektmål, det blir heller målt visuelt,.og midjemål. Men tenker rundt 85 kg. 182 g protein, 21 g fett (inkl fiskeolje) og 11 g karbo. Jeg tror rett og slett jeg ikke klarer å presse verken fett eller karbo mye nærmere null. Blir kun vedlikeholdstrening denne perioden, annenhver dag. Så får jeg håpe det holder seg fremover. Tror det!;-)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...