Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Ja,både i artikkelen til FB og i boka til Lyle får man styrkeprogramm,de anbefaler vel dette 3*45 min i uka

2-3 ganger i uken ( hvis det er snakk om Lyle McDonald sin bok ) , det er veldig fort gjort å overtrene på en slik diett :) Så mye som du går til dagen burde du gjerne heller vurdere å øke energi nivået ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er det egentlig veldig lurt å bruke faste om man skal ned i vekt men forsatt beholde så mye som mulig med muskelmasse da?

sitat tommi thorvoldsen "! De atletene som stiller for Team 24fitness går ikke på periodisk faste diett fordi det er muskelnedbrytende over tid!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det egentlig veldig lurt å bruke faste om man skal ned i vekt men forsatt beholde så mye som mulig med muskelmasse da?

sitat tommi thorvoldsen "! De atletene som stiller for Team 24fitness går ikke på periodisk faste diett fordi det er muskelnedbrytende over tid!"

Dette har jeg også lurt litt på. NÅR er faste mest lønnsomt? Burde man virkelig faste når man slanker seg?

PSMF handler ikke om å faste da,men om å innta minst mulig kalorier :p Sulte seg uten å sulte seg,hehe :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det egentlig veldig lurt å bruke faste om man skal ned i vekt men forsatt beholde så mye som mulig med muskelmasse da?

sitat tommi thorvoldsen "! De atletene som stiller for Team 24fitness går ikke på periodisk faste diett fordi det er muskelnedbrytende over tid!"

Ser ut som det funker for en del som følger leangains. Om en følger siden på facebook er det av og til folk som legger ut resultater som er ganske store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også lurt litt på. NÅR er faste mest lønnsomt? Burde man virkelig faste når man slanker seg?

PSMF handler ikke om å faste da,men om å innta minst mulig kalorier :p Sulte seg uten å sulte seg,hehe :p

I RFL boken skriver Lyle McDonald at han ser det som en fordel for mange å faste om en har et veldig lavt kalori nivå slik at en kan spise større måltider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det funker for en del som følger leangains. Om en følger siden på facebook er det av og til folk som legger ut resultater som er ganske store.

jeg tviler ikke, men jg ser for meg at de kan svi av litt muskaltur på veien også? Svært få gode utøvere som faster. det må jo være en grunn til at så få gode gjør det. eller?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I RFL boken skriver Lyle McDonald at han ser det som en fordel for mange å faste om en har et veldig lavt kalori nivå slik at en kan spise større måltider :)

Det merka jeg! istedet for 3 små måltider gjorde jeg om til 2 litt større,siden jeg fra før har dårlig matlyst gjorde det meg ingenting å vente til f.eks. kl 15 med første måltid og deretter vente til kl 21 med siste :)

Når jeg derimot tok 3 små måltider fra 11-20 ble jeg fortere sulten og måtte kjempe mot søtsuget :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også lurt litt på. NÅR er faste mest lønnsomt? Burde man virkelig faste når man slanker seg?

PSMF handler ikke om å faste da,men om å innta minst mulig kalorier :p Sulte seg uten å sulte seg,hehe :p

når PSMF står for Proteinsparende modifisert faste så ser jeg for meg at det er faste innibildet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle dere som har gjort dette litt før (dette blir min første gang), kjørte dere mye cardio under dietten? Blir det nok med morgencardio, eller kan jeg kjøre cardio etter trening som vanlig?

har jo friuke fra jobb samtidig som det er pappauke så vil prøve å få mest mulig kontruktiv trening ut av uken =)

Du skal ikke kjøre kardio. Poenget med PSMF er å ligge ekstremt lavt på kalorier, slik at du går ned i fettprosent, men du ligger høyt på proteiner for å miste minimalt med muskelmasse. Dette er ikke uken for å slå nye løperekorder. Du skal holde det til styrketrening 2-3 ganger i uken for at kroppen skal ha en grunn til å ikke tære på musklene.

Om du absolutt ikke klarer å la være å kjøre morgenkardio, bør du finne deg en annen diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Påstår du at jeg ikke har masse??? :o:D

hehe ikke misforstå meg:) Folk med litt mye masse da:D helst gutter kanskje der hehe. Det er helst de som for min del kan si om de liker det. hehe BLir litt feil å sammenligne med min kropp med en på 70:P Jeg vil nok minste enn del mer masse enn han på harde dietter om de ikke inneholder mye protiner. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ikke misforstå meg:) Folk med litt mye masse da:D helst gutter kanskje der hehe. Det er helst de som for min del kan si om de liker det. hehe BLir litt feil å sammenligne med min kropp med en på 70:p Jeg vil nok minste enn del mer masse enn han på harde dietter om de ikke inneholder mye protiner. hehe

Hehe,forsto det,men MÅ jo ha det litt moro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tviler ikke, men jg ser for meg at de kan svi av litt muskaltur på veien også? Svært få gode utøvere som faster. det må jo være en grunn til at så få gode gjør det. eller?:)

Mente at de faktisk bruker periodisk faste under bulking. Du kan kikke på leangains.com under testemonials eller hvordan det skrives: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på min 5. psmf dag. Det går greit. Litt lite energi, og sulten i perioder. Til vanlig er jeg ikke en styrketrener, men planen er å få inn 2-3 timer med fullkropp i uken etter hvert. Vil bare fokusere på å senke fettprosenten først. I går trente jeg styrke for første gang på lenge, så er rimelig stiv og støl i dag. Vekten har faktisk økt fra igår, med 400 g. Er dette pga. styrketreningen? Vann i musklene? Da det ikke er noe å si på kostholdet så håper og regner jeg med denne vekten bare er vann....Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på min 5. psmf dag. Det går greit. Litt lite energi, og sulten i perioder. Til vanlig er jeg ikke en styrketrener, men planen er å få inn 2-3 timer med fullkropp i uken etter hvert. Vil bare fokusere på å senke fettprosenten først. I går trente jeg styrke for første gang på lenge, så er rimelig stiv og støl i dag. Vekten har faktisk økt fra igår, med 400 g. Er dette pga. styrketreningen? Vann i musklene? Da det ikke er noe å si på kostholdet så håper og regner jeg med denne vekten bare er vann....Noen som har peiling?

400 g kan være hva som helst. Kan være målefeil på vekta, det kan være mat som er igjen i tarmene/magesekk, det kan være væskeansamlinger, det kan være klær, det kan være vått hår etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...