Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Lite spørsmål:

Har ligget på følgende nivå en stund

Energi:3251

Fett:121.91

Karbohydrat:261.61

Protein:264.53

Ønsker å droppe ca kg 2 kg fett for så å leangaine igjen. Har spist litt for mye slik at jeg har lagt litt for mye på meg i forholdet fett/muskler. Er kun snakk om en justering og ikke noe krise stemning.

Ville en PSMF funke å kjøre i 1-2 uker for å fjerne dette for så å gå tilbake på leangain prosjektet mitt men på en litt lavere kalori mengde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lite spørsmål:

Har ligget på følgende nivå en stund

Energi:3251

Fett:121.91

Karbohydrat:261.61

Protein:264.53

Ønsker å droppe ca kg 2 kg fett for så å leangaine igjen. Har spist litt for mye slik at jeg har lagt litt for mye på meg i forholdet fett/muskler. Er kun snakk om en justering og ikke noe krise stemning.

Ville en PSMF funke å kjøre i 1-2 uker for å fjerne dette for så å gå tilbake på leangain prosjektet mitt men på en litt lavere kalori mengde :)

Kjør en streng PSMF i 10 dager, så en carbup. Veldig vanlig måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør en streng PSMF i 10 dager, så en carbup. Veldig vanlig måte å gjøre det på.

Vil dette være strengt nokk? dette er noe jeg lett klarer å følge uten å må presse :)

Tenker å kjører fet fisk annen hver dag til middag (300g)

Tenker følgende trening annen hver dag:

Markløft 3 sett x 8 reps 70% av max

Knebøy 3 sett x 8 reps 70% av max

Militærpress 3 sett x 8 reps 70% av max

Dips KV x 15 x 3 sett

Chins KV x 8 x 3 sett

Hva tror dere?

post-2036-14440828662044_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker å prøve ut PSMF. Vil dere hjelpe til litt her? :)

167 cm. 65,5 kg. Ønske om å gå ned i fettprosent. I følge http://www.1percentedge.com/ifcalc/ har jeg BMR på 1439 og en TDEE på 2230. Har gått 3 uker på periodisk faste med ca. inntak på 1600-1800 kcal. Trener styrke 3 ganger i uken, skal gå fjellturer i stedet for kondisjon (pleier å ha 3 økter) i uken.

Hva slags inntak burde jeg ha på PSMF ut i fra mine forutsetninger?

Går det ann å følge fasteopplegget til periodisk faste samkjørt med PSMF? (altså spisevindu på 10 timer)

Hvis nei; Hvordan ville dere fordelt næringen ut over dagen?

Hvor lenge burde PSMF vare for optimal effekt?

Jeg leser at mange går opp igjen etter PSMF, noe som gir mening for meg. Men resultatet av PSMF er fremdeles at man

ender opp med en lavere fettprosent enn hva man hadde i utgangspunktet?

Hva tror dere om 3 måltider med dette?

Tunfisk 200 g: 48 protein 0 karb 3 fett

Marinert kyllingfilet biter 200 g: 41 protein 1 karb 2 fett

Kyllingfilet 250 g: 53 protein 0 karb 6,5 fett

Dette skal totalt gi 568 kcal og 142 proteiner

Skal også ha med grønnsaker til disse måltidene, right? - men hvor mye?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om 3 måltider med dette?

Tunfisk 200 g: 48 protein 0 karb 3 fett

Marinert kyllingfilet biter 200 g: 41 protein 1 karb 2 fett

Kyllingfilet 250 g: 53 protein 0 karb 6,5 fett

Dette skal totalt gi 568 kcal og 142 proteiner

Skal også ha med grønnsaker til disse måltidene, right? - men hvor mye?.

Ser bra ut. Spis så mye du vil av fiberrike grønnsaker (om det er grønnsaker med veldig lite karbo, så er de fiberrike ;) ). Det begrenser seg selv hvor mye du klarer å dytte i deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil dette være strengt nokk? dette er noe jeg lett klarer å følge uten å må presse :)

Tenker å kjører fet fisk annen hver dag til middag (300g)

Tenker følgende trening annen hver dag:

Markløft 3 sett x 8 reps 70% av max

Knebøy 3 sett x 8 reps 70% av max

Militærpress 3 sett x 8 reps 70% av max

Dips KV x 15 x 3 sett

Chins KV x 8 x 3 sett

Hva tror dere?

Lyle har satt opp et program som skal være optimalt. Det ligger på forumet hans et sted. Men det viktigste er å trene alle musklene, ikke trene dem for tungt, og ikke for mange repetisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er på min fjerde dag, og det begynner å gå mye bedre til tross for litt mindre energi enn til vanlig :confused: men har et lite spm.. har litt dårlig samvittighet, har spist et eple om dagen vær dag siden jeg begynte.. er det "krise"? :unsure: og som jeg leste lenger bak, så er det OK med pepsi max? :)

Det er ikke noe mer magisk med PSMF enn at den er ekstrem lav på kalorier. Om du har spist et eple hver dag, har ikke noe mer å si enn at du i løpet av en uke har spist 500-700 kcal mer. Og det må også ses i sammenheng med hvor mye du spiser resten av dagen. Jo mer ekstrem du er i matveien, jo mer ekstreme resultater får du.

Pepsi max er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe mer magisk med PSMF enn at den er ekstrem lav på kalorier. Om du har spist et eple hver dag, har ikke noe mer å si enn at du i løpet av en uke har spist 500-700 kcal mer. Og det må også ses i sammenheng med hvor mye du spiser resten av dagen. Jo mer ekstrem du er i matveien, jo mer ekstreme resultater får du.

Pepsi max er greit.

Sant det du sier der, ligger på 120g kjøtt, 2-300g grønnsaker til hvert måltid, 50g bringebær m/sukrin, 1SS selolje, protein pulver bruker jeg bare de dagene jeg trener.. (3 måltider om dagen) føler meg værtfall mye bedre etter å ha spist et halvt elr helt eple..

liker at pepsi max er greit :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LIKER, takk for svar og sitter nå med litt bedre samvittighet :):D

Jeg ville prøvd å unngå frukt på psmf da hele poenget er at man ikke skal få i seg annen karbo enn det som er i grønnsakene. Men har selv måtte spise et eple idag (er på dag 3 av uke 2) da jeg følte meg veldig tom før trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville prøvd å unngå frukt på psmf da hele poenget er at man ikke skal få i seg annen karbo enn det som er i grønnsakene. Men har selv måtte spise et eple idag (er på dag 3 av uke 2) da jeg følte meg veldig tom før trening.

Ja fra og med i morgen ska jeg holde meg unna, så lenge det er mulig.. smaker jo utrolig godt når det ellers går i kjøtt og grønnsaker men det gjelder vell det meste akkurat nå vil jeg tru.. hehe.. åjah, men da skjønner jeg veldig godt at du trenger litt energi hvis du har klart deg uten hele den første uka? (flink isåfall).

Siden du har holdt på litt, og jeg har lest igjennom ALT trur jeg :blush: hehe, så lurer jeg på en liten ting til.. Neste lørdag blir 10 dagen, tenkte å bruke denne dagen til spisedag selv om jeg ska holde på i 14 dager (det er planen så langt) så gjør ikke dette noe, det vil vell ikke ha noe å si på de siste dagene f.eks.. hvis jeg har fortsått alt rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fra og med i morgen ska jeg holde meg unna, så lenge det er mulig.. smaker jo utrolig godt når det ellers går i kjøtt og grønnsaker men det gjelder vell det meste akkurat nå vil jeg tru.. hehe.. åjah, men da skjønner jeg veldig godt at du trenger litt energi hvis du har klart deg uten hele den første uka? (flink isåfall).

Siden du har holdt på litt, og jeg har lest igjennom ALT trur jeg :blush: hehe, så lurer jeg på en liten ting til.. Neste lørdag blir 10 dagen, tenkte å bruke denne dagen til spisedag selv om jeg ska holde på i 14 dager (det er planen så langt) så gjør ikke dette noe, det vil vell ikke ha noe å si på de siste dagene f.eks.. hvis jeg har fortsått alt rett?

Korrekt. Oppkarbingen kan hjelpe deg til å få bedre treningsdager de siste dagene på dietten, og dermed få mer uttelling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det du sier der, ligger på 120g kjøtt, 2-300g grønnsaker til hvert måltid, 50g bringebær m/sukrin, 1SS selolje, protein pulver bruker jeg bare de dagene jeg trener.. (3 måltider om dagen) føler meg værtfall mye bedre etter å ha spist et halvt elr helt eple..

liker at pepsi max er greit :D

Så du spiser *både* eple *og* bringebær *og* sukrin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt. Oppkarbingen kan hjelpe deg til å få bedre treningsdager de siste dagene på dietten, og dermed få mer uttelling.

Carbup har ingen ting med selve PSMF-en å gjøre. Den skal gjøres gradvis etter siste dagen når man kjører 10-dageren. På en PSMF skal man uansett ikke trene sånn at man trenger glykogen. De eneste unntakene der skal være når man kommer veeeeldig lavt i fettprosent, men da anbefales ikke PSMF uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carbup har ingen ting med selve PSMF-en å gjøre. Den skal gjøres gradvis etter siste dagen når man kjører 10-dageren. På en PSMF skal man uansett ikke trene sånn at man trenger glykogen. De eneste unntakene der skal være når man kommer veeeeldig lavt i fettprosent, men da anbefales ikke PSMF uansett.

Nei for all del, sa ingenting om at oppkarbing var en del av psmf. Men det er fortsatt greit å normalisere hormonnivåer etter en slik type diett, eller noen ggr underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha.. ehm :wub: okei tar poenget, ikke mer epler på meg(!) LOVER. Bringebær er et mellom måltid, må strengt tatt ikke ha dette heller.. men ja.. hva tenker du?

Man skal ikke spise frukt eller bær på psmf. Grønnsaker er alt du skal spise som inneholder karbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...