Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Tok meg friheten og la dette inn i diett.no

1076 kcal

potein: 150 g

karbohydrat: 25 g

fett:40 g

Hva tenker du selv?

Takk for det! ..1076 kcal høres veldig lite ut.. men proteinmengden er ganske grei, vel? Ellers er det kanskje litt ?lite? karbs..? men greit med fett, vil jeg tro. Er egentlig veldig usikker:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det! ..1076 kcal høres veldig lite ut.. men proteinmengden er ganske grei, vel? Ellers er det kanskje litt ?lite? karbs..? men greit med fett, vil jeg tro. Er egentlig veldig usikker:S

Jeg synes det er litt mye kcal til å kalles PSMF. Det er likevel ikke noe galt i å tilpasse den litt ut i fra egne behov! Fettet er heller ikke så ille med tanke på at seloljen er inkludert. 1000 kcal er jo ikke mye, og det er ikke uten grunn at PSMF kalles en ekstremdiett.

Om du vil kalle det PSMF, kan du kutte ut egget (i hvert fall plommen), og kutte ut CC og evt dele de resterende måltidene opp i mindre måltid (om du da ikke heller vil ha noen store måltid). Ser du tar 2 spiseskjeer selolje - dette gir jo omtrent 200 kcal. Kanskje det holder med en spiseskje? (Jeg vet ikke hvor mye anbefalt dose er på, så her må kanskje noen andre svare).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på mellom 500 og 800 kcal,så jeg syns 1076 var mye :p

Oi.. såpass? Har lest at det er vanlig å ligge mellom 900-1200 kcal.. men er som sagt veldig usikker på hva jeg bør ligge på.. Vet ikke om jeg greier å ligge rundt usle 500-800 kcal:P og det må ikke gå ut over styrketreningen min.. har ikke lyst til å miste muskler heller:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt mye kcal til å kalles PSMF. Det er likevel ikke noe galt i å tilpasse den litt ut i fra egne behov! Fettet er heller ikke så ille med tanke på at seloljen er inkludert. 1000 kcal er jo ikke mye, og det er ikke uten grunn at PSMF kalles en ekstremdiett.

Om du vil kalle det PSMF, kan du kutte ut egget (i hvert fall plommen), og kutte ut CC og evt dele de resterende måltidene opp i mindre måltid (om du da ikke heller vil ha noen store måltid). Ser du tar 2 spiseskjeer selolje - dette gir jo omtrent 200 kcal. Kanskje det holder med en spiseskje? (Jeg vet ikke hvor mye anbefalt dose er på, så her må kanskje noen andre svare).

Ja, sant det med seloljen. Kan helt fint kutte ned til 1 ss. Syntes bare å huske at det var anbefalt 2 ss selolje (FB). Og eggeplommen dropper jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. såpass? Har lest at det er vanlig å ligge mellom 900-1200 kcal.. men er som sagt veldig usikker på hva jeg bør ligge på.. Vet ikke om jeg greier å ligge rundt usle 500-800 kcal:p og det må ikke gå ut over styrketreningen min.. har ikke lyst til å miste muskler heller:/

Dette er avhengig av vekt. 2-2,5 gr proteiner pr kg kroppsvekt + 10 gram fiskeolje. Resten av kaloriene er bare det som kommer med fra grønnsaker og fett i proteinkildene. Er ikke noe poeng i å være kjempestrikt så lenge man oppnår resultater da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, sant det med seloljen. Kan helt fint kutte ned til 1 ss. Syntes bare å huske at det var anbefalt 2 ss selolje (FB). Og eggeplommen dropper jeg også!

På PSMF inntar du veldig lite omega-6 og trenger derfor ikke like mye omega-3 her heller. Men forskjellen mellom 1 eller 2 ss selolje gjør uansett ikke store utslaget på vektnedgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! ..1076 kcal høres veldig lite ut.. men proteinmengden er ganske grei, vel? Ellers er det kanskje litt ?lite? karbs..? men greit med fett, vil jeg tro. Er egentlig veldig usikker:S

Jeg er en 92kg mann på ca 13-14% kroppsfett, og jeg ligger på 800kcal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. såpass? Har lest at det er vanlig å ligge mellom 900-1200 kcal.. men er som sagt veldig usikker på hva jeg bør ligge på.. Vet ikke om jeg greier å ligge rundt usle 500-800 kcal:p og det må ikke gå ut over styrketreningen min.. har ikke lyst til å miste muskler heller:/

Det VIL gå ut over treningen din. Du har mindre energi. På en PSMF trener man for å ikke miste (så mye) muskler - ikke for å bli sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vel strengt tatt ikke gå på PSMF i så mange dager uten i det minste et måltid med karbo. Mulig med fitnessbloggen sin versjon, men å gå under 5g karbo (som er mitt mål) i mer enn noen få dager er...vanskelig... ;)

I går spiste jeg spaghetti og kjøttdeig til middag. Og treningen gikk utmerket. Ikke svimmel eller uvell i går. Så det hjalp med litt oppspising :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag på psmf, går fin fint :)

Trener noen av dere mark og knebøy når dere er på psmf ?

bør jeg være på høyere reps en 5x5 som jeg pleier? f.eks 3x8

Takker for svar, vil ikke trene feil imorgen så håper på noen gode svar.

Beklager maset hehe :D

Jeg tror det ligger mange forslag på bodyrecomposition.com - det er forumet til han som blåste støv av PSMF og tilpasset den folk som trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva ligger dere andre på av vekttap ? Jeg målte med målbånd også, har gått ned 2 cm overalt på kroppen ( 16 dager). Er det for lite ?

Tja...kommer vel an på hva som har forsvunnet og mange andre faktorer. Ser det bedre ut i speilet? Da jeg kjørte strikt lå jeg på 1-1.5kg i uken, men nå kjører jeg syklisk. Jeg er veldig fornøyd med mindre omkrets, samme vekt og sterkere på trening. Body recomposition, ftw :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger du endel under de rettningslinjene blant annet Lyle McDonald gir.

Nei. Ligger helt rett på. Ca 2g protein per kg (er ikke "lean", så tilsvarer 2.2-2.3g/kg lbm) + 10g EFA. Uansett stresser jeg ikke den biten siden jeg kjører syklisk. På treningsdagene mine spiser jeg uansett ad libitum, og blir mer og mer definert, får mer styrke, og går ikke ned i vekt. Helt perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ligger helt rett på. Ca 2g protein per kg (er ikke "lean", så tilsvarer 2.2-2.3g/kg lbm) + 10g EFA. Uansett stresser jeg ikke den biten siden jeg kjører syklisk. På treningsdagene mine spiser jeg uansett ad libitum, og blir mer og mer definert, får mer styrke, og går ikke ned i vekt. Helt perfekt :)

Regner du med fett fra proteinkildene da og karbohydrater i grønnsaker?

Kjører du kun PSMF på hviledager? Jeg prøvde tilnærmet det i fjor vinter og det fungerte ganske bra. Men var ikke superstrikt så endte som regel på rundt 1200-1300 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva består måltidene dine av?

Kan jo skrive opp hva jeg spiste igår.

Frokost: 150 g strimlet svinekjøtt + 50 g brokkoli + 50 g paprika(rød) + 100 g agurk

Lunsj: 130 g kyllingfilet + 100 g paprika

Middag: 250 g biffstrimler + 100 g isbergssalat + 100 g agurk

Kcal: 675

Protein: 125

Karb: 12

Fett: 12

Dette er den dagen hvor karb har vært høyest på mine nå 4 dager. Samme med fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner du med fett fra proteinkildene da og karbohydrater i grønnsaker?

Kjører du kun PSMF på hviledager? Jeg prøvde tilnærmet det i fjor vinter og det fungerte ganske bra. Men var ikke superstrikt så endte som regel på rundt 1200-1300 kcal.

Hva mener du med "bare på hviledager"?

Mener du at du spiser vanlig på trenedager og følger PSMF på hviledager?

Blir ikke da hele vitsen med PSMF borte siden det er en diett man skal gå på i så og så lang tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "bare på hviledager"?

Mener du at du spiser vanlig på trenedager og følger PSMF på hviledager?

Blir ikke da hele vitsen med PSMF borte siden det er en diett man skal gå på i så og så lang tid?

Det blir ikke PSMF lengre nei. Men man maksimerer jo underskuddet på hviledagene.

Gjør det imidlertid ikke lengre nå selv om det gav bra resultat på vektnedgang. Har bedre trykk på treningene når jeg spiser litt mer karbohydrater også på hviledagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...