Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Regner du med fett fra proteinkildene da og karbohydrater i grønnsaker?

Kjører du kun PSMF på hviledager? Jeg prøvde tilnærmet det i fjor vinter og det fungerte ganske bra. Men var ikke superstrikt så endte som regel på rundt 1200-1300 kcal.

Jeg kjører kun shaker på hviledagene mine, for jeg er møkklei av å koke kyllingbryst, så det er det nøyaktige tallet. Fiber tar jeg til shakene, og ellers får jeg i meg det meste jeg trenger på treningsdagene mine, for da koser jeg meg også.

Jeg er heller ikke superstrikt på treningsdagene mine, men siden jeg "har 6000kcal til gode" så passer jeg på at jeg får i meg minst 200g protein på treningsdagene, er forsiktig med fettet og koser meg med masse deilige karbohydrater. Jeg ender vel 500-1000kcal i pluss så med tanke på trening så er det vel ~500kcal i overskudd tre ganger i uken og 1000kcal ekstra på lørdag. Jeg trener tross alt ikke for å stille i noen konkurranse, så så lenge jeg har riktig fremgang med min tilnærming og min kropp koser jeg meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "bare på hviledager"?

Mener du at du spiser vanlig på trenedager og følger PSMF på hviledager?

Blir ikke da hele vitsen med PSMF borte siden det er en diett man skal gå på i så og så lang tid?

Jeg spiser vanlig på treningsdager, ja. Målet mitt er ikke enormt rask vektnedgang, men forsøke å brenne litt fett mens jeg bygger litt muskler - i hvert fall vedlikeholder. På fridagene (minus en dag i helgen) spiser jeg også nøyaktig det jeg føler for, men modererer inntaket. Målet er å kunne flyte mellom 8 og 12% fett og bare justere fridagene ut fra om jeg vil opp eller ned i vekt i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok EN bit av brødskiva til ungen,rett og slett fordi jeg elsker brød,og hva gjør vel EN liten bit? :p

Skriver vel dette mest for at dere skal si at det ikke gjør noe x)

Nei, det gjør ingenting. Men to biter... :D

Husk at det er det totale kaloriunderskuddet i løpet av en uke som teller, og på PSMF så skal man gjøre mye galt før hele underskuddet er ødelagt i og med at man har så stort underskudd i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør ingenting. Men to biter... :D

Husk at det er det totale kaloriunderskuddet i løpet av en uke som teller, og på PSMF så skal man gjøre mye galt før hele underskuddet er ødelagt i og med at man har så stort underskudd i utgangspunktet.

hehe,ble bare EN bit ja :D

"Måtte" det pga ungen på snart 3 forlangte at jeg gjorde det for hun syntes det var teit at mamma ikke spiste samtidig som hun.. "Mammaaa!! Spise orntlii!"

Så tok en bit i bytte mot at hu spiste resten selv uten no tull :p

Åh disse ofrene man må gjøre for sine barn ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Væh!

Fant ut nå at jeg muligens har vært en trøstespiser! Aldri trodd at jeg har vært det MEn,hadde nettopp en megafight med søstra mi og fikk plutselig lyst på sjokolade liksom :p

Uansett.. Foregår mye her nå så vurderer faktisk å avbryte dietten da jeg har null krefter,evt få litt mer kalorier i meg enn hva jeg gjør nå. Vi får se..avbryter ikke idag hvertfall! Får se hvordan formen er imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å si det sånn så hjalp det veldig med en grapefrukt for å komme over det verste. Jeg holder ut, men blir ikke mer enn i morgen, og er stygt redd for at jeg kommer til å tryne i halvpris julegodt på lørdag.

hehe,blir ikke fråtsing i godteri for min del da isåfall.

Selv om det frister skal jeg være sterk!

Men tror seriøst ikke jeg klarer å ha en så streng diett nå når det skjer så mye rundt meg og jeg ikke har energi til noe av det :p

Går jo også 3 km pr dag fra barnehagen til ungen så har sikkert noe å gjøre med energinivået også,men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,ble bare EN bit ja :D

"Måtte" det pga ungen på snart 3 forlangte at jeg gjorde det for hun syntes det var teit at mamma ikke spiste samtidig som hun.. "Mammaaa!! Spise orntlii!"

Så tok en bit i bytte mot at hu spiste resten selv uten no tull :p

Åh disse ofrene man må gjøre for sine barn ;P

Sliter med d samme her også! :p Litt utfordrende å være på diett når man har små sta barn i hus :confused: Men morro alikevel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da baila jeg PSMF. Tok 2 brødskiver emd leverpostei,føler for å løpe imorgen tidlig. Og da trenger jeg energien :p

Dessuten emd alt som ahr dukka opp nå så føler jeg ikekf or en slik streng diett så får ta det igjen en anenn gang :)

Kommer sannsnligvis til å ta noe lignende på hvile dager som noen andre gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da baila jeg PSMF. Tok 2 brødskiver emd leverpostei,føler for å løpe imorgen tidlig. Og da trenger jeg energien :p

Dessuten emd alt som ahr dukka opp nå så føler jeg ikekf or en slik streng diett så får ta det igjen en anenn gang :)

Kommer sannsnligvis til å ta noe lignende på hvile dager som noen andre gjør :)

Ok. Lykke til! Noen ting må komme foran diett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da baila jeg PSMF. Tok 2 brødskiver emd leverpostei,føler for å løpe imorgen tidlig. Og da trenger jeg energien :p

Dessuten emd alt som ahr dukka opp nå så føler jeg ikekf or en slik streng diett så får ta det igjen en anenn gang :)

Kommer sannsnligvis til å ta noe lignende på hvile dager som noen andre gjør :)

Så bra du klarer å se at enkelte ting må komme forran selv =) Det kommer flere muligheter for diett :)

Selv skal jeg ha 9 dager sammenhengende barnefri for første gang på 3 år (siden hun ble født) fra mandag av, så tenkte å kjøre hard PSMF-diett da :D Må si jeg gleder meg litt både til diett, og ikke minst til MASSE tid til meg selv, kroppen min, og trening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men alle dere som har gjort dette litt før (dette blir min første gang), kjørte dere mye cardio under dietten? Blir det nok med morgencardio, eller kan jeg kjøre cardio etter trening som vanlig?

har jo friuke fra jobb samtidig som det er pappauke så vil prøve å få mest mulig kontruktiv trening ut av uken =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle dere som har gjort dette litt før (dette blir min første gang), kjørte dere mye cardio under dietten? Blir det nok med morgencardio, eller kan jeg kjøre cardio etter trening som vanlig?

har jo friuke fra jobb samtidig som det er pappauke så vil prøve å få mest mulig kontruktiv trening ut av uken =)

Etter hva jeg ahr forstått så skal man ikek kjøre cardio da man får i seg så lite kalorier at man ikke skal trene noe,eneste treningen e for å beholde muskler i diett-perioden.

Til dere som kan dette: correct me if I'm wrong :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg ahr forstått så skal man ikek kjøre cardio da man får i seg så lite kalorier at man ikke skal trene noe,eneste treningen e for å beholde muskler i diett-perioden.

Til dere som kan dette: correct me if I'm wrong :p

Var egentlig det jeg tenkte meg.....

Meeen blir nok å gå meg noen turer på morgen alikevel;) Klarer jo ikke å la være......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var egentlig det jeg tenkte meg.....

Meeen blir nok å gå meg noen turer på morgen alikevel;) Klarer jo ikke å la være......

Hehe,jeg MÅ gå 3 km hver morgen i ukedagene pga barnehagen til ungen. Merka at jeg ikke hadde energi til det så skjønner hvorfor de anbefaler at man ikke skal det,er vel også noe at om man forbrenner mer enn man får i seg,dvs at du i praksis ikke får i deg noen kcal så er ikke det bra for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,jeg MÅ gå 3 km hver morgen i ukedagene pga barnehagen til ungen. Merka at jeg ikke hadde energi til det så skjønner hvorfor de anbefaler at man ikke skal det,er vel også noe at om man forbrenner mer enn man får i seg,dvs at du i praksis ikke får i deg noen kcal så er ikke det bra for kroppen.

Ok.... får ta det litt med ro da :p Bare gå en tur til solariumet, også ta bussen hjem igjen eller no :p

Styrketrening da? Bare for å beholde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...