Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

er det egentlig veldig lurt å bruke faste om man skal ned i vekt men forsatt beholde så mye som mulig med muskelmasse da?

sitat tommi thorvoldsen "! De atletene som stiller for Team 24fitness går ikke på periodisk faste diett fordi det er muskelnedbrytende over tid!"

Martin Berkhan begrunner alt det han sier med vitenskapelige studier. Tommi Thorvildsen kommer her med en påstand uten noe grunnlag. Spør Tommi hvilken forskning han baserer uttalelsene sine på...

jeg tviler ikke, men jg ser for meg at de kan svi av litt muskaltur på veien også? Svært få gode utøvere som faster. det må jo være en grunn til at så få gode gjør det. eller?:)

Grunnen er nok at dette er et ganske nytt konsept. Leangains har for så vidt blitt brukt av flere fitness vinnere, som David Höök aka Beefcake, Andreas Engström, Kristine Weber og Seth Ronland.

http://www.leangains.com/search/label/Testimonials

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Martin Berkhan begrunner alt det han sier med vitenskapelige studier. Tommi Thorvildsen kommer her med en påstand uten noe grunnlag. Spør Tommi hvilken forskning han baserer uttalelsene sine på...

Grunnen er nok at dette er et ganske nytt konsept. Leangains har for så vidt blitt brukt av flere fitness vinnere, som David Höök aka Beefcake, Andreas Engström, Kristine Weber og Seth Ronland.

http://www.leangains.com/search/label/Testimonials

Joda, men tror du fortsatt dette opplegget funker for de store guttene? egentlig d spørsmålet mitt er. fitness er jo noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men tror du fortsatt dette opplegget funker for de store guttene? egentlig d spørsmålet mitt er. fitness er jo noe annet

Seth Ronland ser nå ganske svær ut.

http://www.sethronland.nu/wp-content/gallery/workout1/511_seth_011_fix_low.jpg

Ser ingen grunn til at det ikke skulle funke med en Leangains-deff for kroppsbyggere. Kanskje det er fremtiden?

Dog blir det vel vanskelig for de største å spise nærmere 10 000 kalorier på noen få timer mens de bulker.

Leste en plass at Serge Nubret visst nok spiste kun ett gigantisk måltid om dagen, men det kan godt være en myte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 2 på PSMF :D Går igrunn veldig greit, eneste er at jeg er veldig redd for og miste muskelmasse, så håper ikke jeg overtrente idag. (hadde benk,bøy og mark ) + et par isolasjonsøvelser

Les boken til Lyle, eller i det minste sjekk forumet hans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant forumet :) Boken må vell kjøpes? men virker som det står mye god info på forumet :)

Ja men det er ca 250 kr, og da får du grundig info + tillgang til kalkulator, det er omtrent noe av det beste. Denne kalkulatoren er mye bedre enn f.eks kalorikalkulator.no som har en tendens til å overdive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jojo, men jeg vil jo mest snasynlig ikke ha boken før jeg avslutter denne dieten :) Og itilegg er jeg værtfall ikke ferdig med dieten før jeg har lest den (dårlig og lese bøker ) :D

Jeg har lest artikkelen her og det er den jeg går etter utenom treningen, men jeg kjører roligere trening på mandag bare sånn jeg får trent værtfall og ser hvordan det går etter en uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan gjerne gjennomføre dietten, men om man lurer på hva som er riktig mengde trening og hva som er for mye osv osv så gir boken utrolig mye bra informasjon. For 250 kroner er den så billig at det ikke er noen grunn til å søke den opp på piratebay...

Men som folk sier:

1. Mesteparten av den tekniske og dyptgående informasjonen får man på forumet hans. Siden Lyle var den som blåste støvet av dietten er det nok han som kan mest om den.

2. Det følger med litt ekstra info med boken som man får med for de 2 hundrelappene og som *ikke* er tilgjengelig til nedlasting. Den nyeste utgaven er faktisk ikke tilgjengelig andre steder enn i nettbutikken hans - inklusive populære søkemotorer for sånne ting.

Den infoen jeg fikk da jeg kjøpte boken (jeg må innrømme at jeg leste den før jeg kjøpte den) gjorde meg mye bedre rustet enn ved å ikke lese den. Man får svar på mye man ikke visste at man lurte på, for å si det slik. Siden jeg verdsetter min fritid til rundt tusenlappen (jeg driver eget firma og gjør ikke en ting for kunder på fritiden min for under 1000/timen) så tilsvarer det ca 12 minutter med å klø meg i hodet over et konsept jeg ikke helt forstår ;)

Så...jeg synes alle burde investere i den boken. Den koster mindre enn en tur på pubben på tirsdag ettermiddag. I tillegg er det mye lettere å svare på spørsmål du eventuelt måtte ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, men jeg vil jo mest snasynlig ikke ha boken før jeg avslutter denne dieten :) Og itilegg er jeg værtfall ikke ferdig med dieten før jeg har lest den (dårlig og lese bøker ) :D

Jeg tror boken er på rundt 80 sider eller noe, og den er lagt opp så du ikke trenger å lese hele. Kommer du deg gjennom 30 sider har du nok info til å begynne. Lyle vet at folk kjøper boken samtidig som de begynner på dietten, så den er lagt opp for det formålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på min 5. psmf dag. Det går greit. Litt lite energi, og sulten i perioder. Til vanlig er jeg ikke en styrketrener, men planen er å få inn 2-3 timer med fullkropp i uken etter hvert. Vil bare fokusere på å senke fettprosenten først. I går trente jeg styrke for første gang på lenge, så er rimelig stiv og støl i dag. Vekten har faktisk økt fra igår, med 400 g. Er dette pga. styrketreningen? Vann i musklene? Da det ikke er noe å si på kostholdet så håper og regner jeg med denne vekten bare er vann....Noen som har peiling?

Lykke til med dietten:) ikke vei deg vær dag, 400 gram kan være at du drakk en ekstra liter vann. For mange ser en ikke resultatene hundre prosent før en går tilbake til vanlig mat :) noe om at fettcellene holder på vann , husker ikke helt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg skal ut å reise 4 dager etter eksamen og ønsker å være i best mulig shape til da. Jeg tenkte derfor å prøve PSMF i ca. en uke. Fra mange fronter har jeg fått høre at man kan bli ganske slapp, o.l. og at det kanskje ikke er ideelt å ta i eksamenstiden hvor "hjernen trenger karb" som de sier. Mine tanker var at jeg kom til å bruke mindre tid på trening, hadde noe annet å tenke på enn at man evt. var sulten, jeg kunne stekt opp mat i forveien (mer tid til lesing) osv. som positive sider ved å ta det i eksamenstiden (7 dager). Jeg har også mulighet til å begynne på PSMF tidligere. Jeg lurer også på hva som skjer etter at man har avsluttet dietten? Hvordan burde man spise eller omstille seg for best mulig langvarig resultat etter PSMF? Ferien varer i 5 dager og jeg vil jo da selvfølgelig helst se fin ut hele ferien, men har fått høre at man burde passe veldig på hva man spiser etter endt diett o.l. (noe jeg i mindre grad har mulighet til på ferie) og at man kommer til å gå opp. Har gått på PF i 2 uker nå om det er relevant og trives med det. Er det noen som klarer å løse puslespillet mitt?:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...