Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Okeyyy - tiende dag på PSMF i dag. Dette var jo lett. Vurderer om jeg skal fortsette til helgen, eller om jeg skal ta en oppkarbing i morgen. :) Kanskje bake ostekake i kveld. Hehe!

Hva er du laget av egentlig? :p

Har vært i ketose mange ganger før men aldri vært så død i kroppen som nå. Har bare gått to dager og dette bør gir seg, for jeg har ikke gått ned ett gram, tvert om lagt på vekt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er du laget av egentlig? :p

Hehe - du må huske på at jeg spiser steinalderkost til vanlig, så det er ikke så mye forskjell i matveien egentlig. Jeg legger bare ikke til fett i maten, og spiser mye magrere kjøtt enn det jeg er vant med. Ikke har jeg spist innmat heller på disse ti dagene, og det merker jeg på huden. Har fått eksem på hendene igjen, antakelig fordi jeg får for lite Vitamin A uten egg og lever.

Det verste har faktisk vært å finne ut hvordan i huleste man skal få så lite fett i meg som jeg har gjort.

Har vært i ketose mange ganger før men aldri vært så død i kroppen som nå. Har bare gått to dager og dette bør gir seg, for jeg har ikke gått ned ett gram, tvert om lagt på vekt :p

Heh! Jeg hadde helt motsatt. Det første dagene raste jeg ned, nå har det slakket av veldig. Så det er nok et tegn på at kroppen sier "Hey hey! Stopp en halv! Her er det noe muffens på gang," og setter på bremsene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde ikke annet å løpe på do for å tisse når jeg gikk en runde på PSMF. Gikk sikkert ned 900 kg i væske :p

Akkurat det er det verste nå som jeg kjører syklisk. Søndag, tirsdag og torsdag er det ikke engang vits i å ha møter for meg. Må være mandag, onsdag eller fredag etter lunch :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dagen på PSMF er over(snart hvertfall).

Synes det går kjempebra! Er litt trøttere enn vanlig men thats it,skal ikke veie meg før mandag da så blir ingenreultater å vise til før da :p

Tok en økt med styrke i morges,gikk som forventet litt ned på vektene men var brukbart :)

Lyle har et veldig bra program i boken hans. Bare det er verdt de 200,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo a) ikke meningen å trene hardt og B) alle vet at badevekten er meningsløs.. har gått på PSMF mange ganger før og det er samme dealen hver gang - sultfølelsen forsvinner etter få dager og du blir vant til det.

Om dere veier dere hver dag, og blir manisk så vil jo dere gjøre det vanskeligere å nå målene deres. Målet med trening er ikke å bli manisk opptatt av BADEVEKTEN, men av endringer over tid. Om dere blir sykelig opptatt av vekten så har jo trening forverret livskvaliteten, ikke forbedret den og i min mening så har dere da tapt en stor kamp..

Tren slik som anbefalt i PSMF, ikke noe 10 kg og 45 reps i tillegg til 4 timers gåtur.. og det er seriøst ikke noe poeng med å være nazi! Cottage cheese eller kesam? SPILLER INGEN ROLLE! Dere vil uansett gå ned MANGE kilo, jeg spiste både grilla kylling og 100g karb på treningsdager forrige PSMF runde (4 uker siden) og jeg gikk ned 1kg fett, men med mindre ubehag.

Dere kan se slavisk på ting, eller gjøre det smarte.. tilpass det til deres egne liv - da vil dere faktisk kunne gå gjennom uken uten å måtte søke støtte! PSMF er ikke noe stress, bruk tiden til å være kreativ rundt matveien.. og lære dere triks til neste gang. Om dere husker marshmallowstesten gjort rundt 80 tallet.. altså om man setter barn i et rom med en marshmallows og sier at om de venter 15 minutt skal de få en ny marshmallows i tillegg til den som er der (altså gevinst), men om de spiser den så får de ikke en ny marshmallows (generelt tap). Etter 15 min var det noen som hadde spist, og andre som ikke hadde spist - forskjellen var at de som ikke hadde spist satt og fiklet med andre ting; de tenkte ikke på marshmallowsen!

Dere har vel alle opplevd perioder hvor ting går så fort at dere nesten ikke har rukket å tenkt på at dere er sulten. Ikke sitt å surmul og tenk på mat, gjør dere opptatt.

Ikke tro dere kan løfte nye perser denne lille perioden, fokus på baseøvelsen suppler med noen få støtteøvelser og EVENTUELT lett kardio 2-3 ganger i uken av typen lett gåtur 30-45 min.

Og ikke kutt ut omega-3.. omega-3 er jo faktisk en essensiell fettsyre i tillegg til at den stimulerer til økt forbrenning og ikke minst vil dere ha økt velvære under dietten.

Omega-3 fettsyrene DHA, EPA og DPA som du finner i Vital Arctic Oil har positive effekter når de lagres i fettvevet, der de forteller cellen at den skal lagre mindre og mobilisere mer fett, så man kan argumentere for å plassere tilskudd av det i siste måltider hvis du ikke spiser fet fisk tidligere på dagen

Ikke gjør dette vanskeligere enn det trenger å være.. spis protein, spis omega-3 til kvelds.. voilà - dette er ikke rakett forskning! Om dere velger å spise inn kaloriene dere bruker på trening (slik jeg gjør) ved å supplere med karb eller ikke.. blir opp til dere - jeg kjører kanskje en litt mer TKD ketose stil på PSMFen @ Lyle McD style.. men det fungerer veldig bra for meg.

Nok en gang.. trening handler om å finne hva som passer for deg, ikke å lide deg gjennom et konsept. Ikke tilpass deg konseptet, tilpass konseptet til deg.

Ok, nå skal jeg holde kjeft. PSMF vettu.. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå skal jeg holde kjeft. PSMF vettu.. !

PMSf, sa du? :p

Men veldig enig. Trening på PSMF er for å beholde muskelmasse. Trener man for tungt MISTER man muskelmasse fordi man ikke har nok kalorier til å bygge opp det man bryter ned. Det blir enda verre om man kjører mye cardio ved siden av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAAAAAAAAAAH KARBOMANGEL SINNE! Tror jeg og mine kvinnelige kjønnsorgan får ta oss litt protein, før ting går ut av hånd! :))

Du får kjøpe sånn dameproteinpulver de har begynt å selge i bittesmå, overprisede, rosa bokser! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H

Du får kjøpe sånn dameproteinpulver de har begynt å selge i bittesmå, overprisede, rosa bokser! :D

Haha!! TN.no sitt forferdelig failed forsøk på å selge overpriset protein til fruer.. det var et eget kapittel i boka! Men protein gjør jo at folk blir bola da? er ikke det sånn booool da?! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H

Haha!! TN.no sitt forferdelig failed forsøk på å selge overpriset protein til fruer.. det var et eget kapittel i boka! Men protein gjør jo at folk blir bola da? er ikke det sånn booool da?! :D

Ikke hvis du holder deg under 5g om dagen! Da koster det bare 7000,- i måneden og er supereffektivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prottispulver smaker ikke akkurat godt uansett, og TN sitt for kvinner smaker verre enn verst

Klart det. Men er jo ingen forskjell på proteinet i damer og menn. Blir som å si at det er usunt for damer å spise ku, men det er sunt for menn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajaja, første dagen på PSMF. Skal prøve èn uke i første omgang for å se om det har noen effekt.

100 gram proteiner i første måltid, så dette lover jo bra :whistling:

Jeg safer. Satser på kyllingkjøttdeig og karbonadedeig, tunfisk, pegasus, sei, torsk, tomater, agurk, blomkål, brokkoli, løk og paprika. Ikkeno melkeprodukter. Det blir kjedelig men ikke alt kan være sjokoladepannekaker og bagutter med ost og skinke her i verden

Que? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...