Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Anbefaler heller ingen å ga bananes på alt av godteri... Jeg spiste 15 smultringer, sjokolade og alt mulig anna slags dritt da jeg var ferdig. Da kvelden kom, trodde jeg at kom til å dø i løpet av natta. Aldri hatt så vondt i magen før. Lærte jo selvfølgelig ikke, for jeg gjentok akkurat det samme dagen etterpå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler heller ingen å ga bananes på alt av godteri... Jeg spiste 15 smultringer, sjokolade og alt mulig anna slags dritt da jeg var ferdig. Da kvelden kom, trodde jeg at kom til å dø i løpet av natta. Aldri hatt så vondt i magen før. Lærte jo selvfølgelig ikke, for jeg gjentok akkurat det samme dagen etterpå :D

Jeg gjorde noe lignende med en lasagne en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var å ta vanlig dag på søndag,altså spise helt normalt og muligens liiiiitt(ja seriøst,litt!) godteri. Dette kommer tikke til å ødelegge alt liksom? :p

Hvis du ligger på 600kcal om dagen nå og vedligehold er 2600kcal, så vil du på 6 dager være 12000kcal i underskudd. Det vil si at du må spise 14600kcal på en dag for å gå til null ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ligger på 600kcal om dagen nå og vedligehold er 2600kcal, så vil du på 6 dager være 12000kcal i underskudd. Det vil si at du må spise 14600kcal på en dag for å gå til null ;)

Takk! :p

For planen er å gå på denne dietten så lenge det er forsvarlig og så lenge jeg gidder,med "spisedag" (Les: Normal mat,pluss kveldskos med samboer og film) hver søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil også si at jeg er såååå glad for at dere er så flinke til å svare på mine dumme spm,føler jeg spammer FB med innlegg og spørsmål om PSMF, men dere fortsetter å svare uten å antyde at jeg er dum eller noe :D

Ingen spørsmål er dumme. Det er bare svar som kan være dumme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ketose takler jeg fint så lenge det er fett med i kosten :p Ketose med bare proteiner var altså en heeeelt annen opplevelse. Skjønner veldig godt at mange gir seg på ketolyse og atkins om det er DETTE de føler. Tror vel at mangelen på både fett og karbohydrater OG kalorier gjør utslaget her. Trenger ikke karbo for å fungere jeg, men trenger nok litt mer næring ja.

Husk og sett helsa di først og ikke slit deg ut :) Man skal trives med en diett, og det skal være du som styrer dietten, ikke dietten som styrer deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er så lurt lengre. Jeg er helt, fullstendig ødelagt. Greier knapt å gå på do, tåkesyn for fullt og overhode ingen som helst slags skjulte overskuddslagre å hente. Det skjer veeeldig mye for tiden og jeg trenger rett og slett å være litt ovenpå for å gå gjennom rettsak og tvistemål og fuglene veit hva som skjer, i tillegg til dagliglivet.

I tillegg det som er blitt nevnt her, kan du legge til et lite måltid på 300 kcal og likevel ligge i kraftig underskudd. Du trenger ikke å gi opp dietten helt, men heller modifisere den litt slik at den passer deg. 30 g havregryn med frukt og en scoop proteinpulver gir deg 300ish kcal, og bare et slikt måltid kan gjøre underverker :) Evt en boks CC eller kesam etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å kjøre PSMF diett i 2-3 uker, for og så begynne med litt høyere kcalinntak en lengre periode (med fokus på å bygge), og deretter begynne med PSMF igjen..?

Ja. Kjør 10 strake dager med strikt PSMF (ikke FB-versjonen) for å få en kickstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er litt usikker på hvor trungt man skal trene. Om jeg trener f.eks 95 5x5 i benk til vanlig, hvor mye bør jeg da trene på psmf ? 80 3x8?

Så tungt du klarer uten å feile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å legg til litt fett, da. Spis litt fetere kjøtt eller fisk, men ikke gå bananas. Jeg vil anta at du ligger på rundt 600kcal, så prøv deg på 10g økning per dag og se hvor langt du må opp før ting løsner. Da kan det også hende du kan gå gradvis ned igjen.

Tja, litt bedre med to pangasusfileter og en haug med grønnsaker ekstra + fun light! Holder nok ut i morgen, har jo da blitt vesentlig tynnere over magen allerede selv om jeg ikke har gått ned noe :p

....kommer ikke til å spise mer tunfisk. Ever. Siste boksen jeg spiste ble truet ned :D

PSMF er en ekstrem diett, er det dager hvor det er mye aktivitet og det er en periode hvor du vet det vil kreve mye arbeid og energi så er ikke PSMF tingen ,rett og slett. Kjør da heller kosthold med karbohydrater disse dagene. Om jeg ikke tar helt feil så står alt dette forklart i artiklene også

Det står forklart, og det leste jeg også. Jeg var også klar over at man kom til å bli slapp og havne i ketose. I ketose har jeg vært drøssevis med ganger. Det man derimot ikke kan kontrollere er hva som skjer fra dag til dag og at jeg plutselig skulle havne midt i en barnefordelingssak var ikke helt påregna kan man si.

Hvordan kjenner man igjen ketose egentlig?

Hvordan VET man at man er i ketose? :p

- Acetonånde

- Lukter funky av deg

- Tåkesyn

- Hodepine

- Energiløshet

- Ketoner i urin

- Svimmelhet

osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en koselig opplevelse :) Men det går vel over ganske raskt, da mange forblir i ketose over lengre perioder?

Det der er veldig individuelt, og er som regel bare i fasen mens kroppen bytter energikilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo bare leke blond her da, men hvaaaaa er Ketose? hvorfor får man/blir man det? :sleep: :blush:

Ketose er når kroppen går over fra å bruke sukker som drivstoff til å bruke fett. Fette blir konvertert til noe som heter ketoner i leveren og kan da brukes effektivt av nesten alle organer i kroppen. Ketoner kan også krysse blod/hjerne-barrieren, noe fett ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...