Jump to content

Annix

Members
  • Content Count

    73
  • Joined

  • Last visited

  1. Jeg skal proeve aa kutte ut brusen et par uker og se om det helper.Har drukket Pepsi max paa dagsbasis i flere aar, men kan man ikke utvikle intoleranser ved aa spise/drikke for mye av en matvare? Skal forovrig testes for allergi mot en rekke matvarer.denne uken.
  2. Consuming high amounts of fructose (a type of sugar), artificial sweeteners, and sugar alcohols (another type of low-calorie sweetener) cause your gut bacteria to adapt in a way that interferes with your satiety signals and metabolism, according to a new paper in Obesity Reviews. (If you've noticed you've been feeling tired all the time and gaining weight, your metabolism may be slowing.) "An evolution of the gut flora to this new sweetener-rich environment has a potential to negatively impact our health," says Amanda Payne, Ph.D., lead author of the review. How does that happen? As bacteria in the gut process food, they give off byproducts called short-chain fatty acids. These can be beneficial and serve as energy in the body. But as the sweetener-adapted bacteria thrive and become more efficient at processing large amounts of high-fructose corn syrup, artificial sweeteners, and sugar alcohols, they also produce more and more short-chain fatty acids. (Not to imply that sugar is any better than artificial sweeteners. In those high amounts, Payne says, short-chain fatty acids decrease satiety signals. "This signaling may cause disruptions in our feeling full and hence prevent us from stopping to eat when we should," Payne says. As if overeating isn't enough, the short-chain fatty acids also promote inflammation in the lining of the gut. Just how? Scientists aren't yet sure. But they do know that inflammation damages gut tissue and results in leaky gut syndrome. Pleasant as it sounds, it means bacteria leak through that damaged gut tissue into the blood stream and cause further inflammation there. That's a serious problem that can lead to insulin resistance and an increased risk for coronary artery disease, stroke, and type 2 diabetes. http://todayhealth.today.msnbc.msn.com/_news/2012/07/05/12548199-the-strange-reason-diet-soda-makes-you-fat?lite
  3. Jeg hadde en interessant samtale med legen min idag der jeg fortalte henne at jeg plutselig har faatt kviser og urenheter baade i ansikt og paa ryggen den siste tiden (i en alder av 24). Hun mener bestemt at det har noe aa gjoere med mitt hoeye inntak av pepsi max og andre produkter med kunstig soetning. Hun mener det er like ills, om ikke verre enn sukker. Hun sier at kunstig soetning forstyrrer hormonbalansen, hvilket foerer till urenheter og kviser (i tillegg til en rekke andre helseplager som kreft og endret stoffskifte) Hva tenker dere om dette? Noen erfaringer?
  4. Jeg begynte på PSMF idag, og har tenkt å kjøre en uke først, så refeede og deretter ta en vurdering om jeg skal kjøre en uke til. Jeg tar utgangspunkt i Lyle's versjon, der jeg ekskluderer melkeprodukter og bær, får i meg 1 ss omega 3 olje, 2,5 g protein per kg kroppsvekt og minimerer inntak av fett og karbohydrater. Kjører fullkropp styrke 3 g i uken. Spent på å se resultatet!
  5. Er ikke dette veldig individuelt? I følge din utregning må jeg, som har ganske lav fettprosent, gå på PSMF i 12 dager for å (teoretisk sett) miste 1 kg fett?
  6. Ca hvor mye sennep bruker du til 400 gram karbonadedeig da?
  7. Har du prøvd idun sennep uten tilsatt sukker? Den er og veldig god:)
  8. Visste ikke at det fungerte som bindemiddel. Erstatter du potetmel eller egg da?
  9. Er glad i sennep selv, men har kun brukt det til burgere, speltlompe med sylte og sylteagurk og til ostepanetter:) Vafler og sennep hører ikke sammen..hehe.. Neida, har bare en flaske stående men er greit med litt tips til hva det kan kombineres med. Takk:)
  10. Noen som har tips til hva slags mat sennep er godt til?
  11. Jeg er utålmodig. Dessuten blir det kun for en begrenset periode, siden det kun er snakk om et par kg. Takk for hjelpen:)
  12. Nei, er bare snakk om et par kilo:) Fiber er ikke et problem da jeg inntar rieklig med grønnsaker. Med gode vaner antar jeg at du mener å spise næringsrik mat, og ikke minst spise nok (men heller ikke for mye)?
  13. Takk for raskt og utfyllende svar! Er keen på å prøve en syklisk variant selv, slik at jeg kan spise over vedlikehold på de resterende dagene (treningsdagene) med god samvittighet! Ser også at du skriver at du har fraværende sultfølelse..Really? Jeg tror jeg kommer til å være relativt sulten etter kun 5 protein shakes..Orker ikke, i likhet med deg, å lage kjedelig PSMF mat.
×
×
  • Create New...