Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Okei,er ikke fan av "deig" i det hele tatt,men må jo spørre :p

Kalkun da? Haha,føler jeg har maaaange spm :p

Hva vil dere sette som maksgrense på fett pr 100 gram på matvarer?Vet at karbohydrater skal være under 4-6 pr 100 gram?

Vanlig kalkun går fint, men hold deg til de hvite stykkene. Sulten går over etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei,er ikke fan av "deig" i det hele tatt,men må jo spørre :p

Kalkun da? Haha,føler jeg har maaaange spm :p

Hva vil dere sette som maksgrense på fett pr 100 gram på matvarer?Vet at karbohydrater skal være under 4-6 pr 100 gram?

Er jo avhengig av hvor mye du skal ha av den aktuelle varen. Jeg lå på omtrent 10-15 g fett hver dag. Hadde jeg vært rik og kunne kjøpt noe annet strimlet svinekjøtt på Rema, hadde jeg nok ligget enda lavere på fettet. Jeg tok ikke omega-3, men husk at dette skal inngå i kaloribudsjettet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig kalkun går fint, men hold deg til de hvite stykkene. Sulten går over etter hvert :)

Så de hadde kalkun på butikken her enda så vurderte å kjøpe en hel kalkun og ta kosemiddag(siden det ikke ble nyttårsmiddag). Men ville ikke kjøpe før jeg var sikker på at jeg kunne spise det,haha :D

Ang vekt på matvarer. Jeg ahr ikke kjøkkenvekt,hvordan løser jeg dette på best mulig måte? :p Klarer fint å "føle" kg,men når det er snakk om 50 gram vs 100 gram har jeg ingen anelse :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de hadde kalkun på butikken her enda så vurderte å kjøpe en hel kalkun og ta kosemiddag(siden det ikke ble nyttårsmiddag). Men ville ikke kjøpe før jeg var sikker på at jeg kunne spise det,haha :D

Ang vekt på matvarer. Jeg ahr ikke kjøkkenvekt,hvordan løser jeg dette på best mulig måte? :p Klarer fint å "føle" kg,men når det er snakk om 50 gram vs 100 gram har jeg ingen anelse :p

Da kjøper du en vekt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de hadde kalkun på butikken her enda så vurderte å kjøpe en hel kalkun og ta kosemiddag(siden det ikke ble nyttårsmiddag). Men ville ikke kjøpe før jeg var sikker på at jeg kunne spise det,haha :D

Ang vekt på matvarer. Jeg ahr ikke kjøkkenvekt,hvordan løser jeg dette på best mulig måte? :p Klarer fint å "føle" kg,men når det er snakk om 50 gram vs 100 gram har jeg ingen anelse :p

http://www.mealsmatter.org/Articles-And-Resources/Healthy-Living-Articles/Portion-Sizes.aspx

http://caloriecount.about.com/article/when_you_cant_measure_estimate_portions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste måltid for dagen er inntatt. Har en følelse av at jeg kommer til å bli sulten før det er på tide å køye da. Så hva kan man ha som små mellommåltid på denne dietten?

Idag: 111 protein

8,8 karb

5,6 fett

536 kcal

Skulle vel hatt mer på proteiner,men er bare første dagen,tar tid å lære ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dietten har ikke akkurat store rom for mellommåltid. Gjelder å planlegge smarte måltid som metter. 536 kcal er ikke akkurat mye, og om du er døden nær kan du sikkert ta deg et lite måltid til evt. en proteinshake el.l. Jeg lå på 800ish kcal og hadde det egentlig ganske greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har funnet ut er at det beste for meg er å kjøre ett stort måltid på ettermiddagen og et mindre før jeg legger meg - og så faste til neste ettermiddag. Da lærer man seg å ikke bli så sulten, får alle fordelene med faste, og føler seg mer tilfreds når man spiser seg ordentlig mett minst en gang om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både kjøttdeig og kyllingkjøttdeigen inneholder en del fett. Skal man aboslutt ha noe "deig", gå for karbonadedeig.

Er ikke så glad i hel kylling eller kalkun så om det skal bli spesielt med kjøttvariasjon over denne uka så må det nok veksles litt mellom karbonadedeig og kyllingkjøttdeig. Dessuten er det bare 1 gram mer fett i kyllingdeigen enn karbonadedeigen.

Edit: Redigerte kjøttdeig til kyllingkjøttdeig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så glad i hel kylling eller kalkun så om det skal bli spesielt med kjøttvariasjon over denne uka så må det nok veksles litt mellom karbonadedeig og kjøttdeig. Dessuten er det bare 1 gram mer fett i kyllingdeigen enn karbonadedeigen.

Ikke spis kjøttdeig...opptil tre ganger fettet. Kjøp heller noen svinekoteletter eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mente jeg kyllingkjøttdeig, vi skylder på at klokka er 04.30 :p

Oooog jeg spiser veeeldig lite svin.

Det er selvfølgelig ikke krise om man bytter ut enkelte varer, men som nevnt over; jo mer ekstrem i matveien jo mer ekstreme resultater... Jeg spiste ikke omega-3, og var derfor ikke helt nazi på inntak av fett, men lå på ca 10-15 g hver dag. Noen dager kom dette fra kyllingkjøttdeig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ikke krise om man bytter ut enkelte varer, men som nevnt over; jo mer ekstrem i matveien jo mer ekstreme resultater... Jeg spiste ikke omega-3, og var derfor ikke helt nazi på inntak av fett, men lå på ca 10-15 g hver dag. Noen dager kom dette fra kyllingkjøttdeig :p

Jeg er helt enig. Ingen krise, men jo striktere man er jo kjappere kommer endringene. På en PSMF har det ikke noe å si "å innarbeide sunne matvaner", for dette er ikke en livsstil (selv om jeg kommer til å bruke det på fastedager fremover også for å minimere fettlagring under "bulk"). På en måte er jeg fristet til å si "bit tenna sammen og gjør det", men på den andre siden er det veldig stor forskjell på folk.

Så...gjør det som er best for deg. Om du får i deg 5g fett ekstra eller 10g karbo er ikke det noen krise, men disse 15g om dagen er nesten 250g fett i måneden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Funker det og bytte ut en cottage chease med en mager kesam?

smakte cottage for første gang i dag, likte det ikke :D

Så lenge du uansett har tenkt å ha med melkeprodukter, tenker jeg at det ikke spiller noen rolle om du velger kesam eller CC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe og si om man bruker melkprodukter? dårligere vekttap eller noe?

jeg setter det bare opp slik som det ble satt opp i artikkelen om PSMF.

Jeg kjørte selv fitnessbloggens versjon av PSMF hvor jeg spiste litt kesam/CC de dagene godtesuget var som verst. Kesam og CC er jo ikke det verste man kan spise uansett mtp kaloriinnhold og proteininnhold. Men jeg ser jo at det er en del her som sverger til en litt strengere diett hvor man ikke tillater kesam/CC. Det er jo litt opp til hver enkelt. Om det er første gangen du kjører, kan du jo tillate deg kesam/CC og hvis du føler du hadde masse energi å gå på, og ikke hadde noen problemer med å gjennomføre, kan du jo eventuelt skippe disse produktene til en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...