Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Jente, 62 kg, moderat aktivitetsnivå. Vil 1,5 til 2 kg bli for mye?

Hvis du kjører den opprinnelige formen for PSMF så ville jeg sagt 1-1,5, men som jente har du mindre muskelmasse som brenner fett - og derfor vil det ta litt tid. Det kan godt hende du kommer deg opp på 2kg, men på en PSMF er det viktig å ikke overdrive aktivitet - det kan gjøre ting verre. Hvis målet ditt er 1kg i gjennomsnitt i uken er det bedre å bli positivt overrasket om du klarer 1,5 - for ikke å snakke om 2, men å sette seg mål helt øverst i teoretisk grenseland er oppskriften på å gi seg selv nedturer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du kjører den opprinnelige formen for PSMF så ville jeg sagt 1-1,5, men som jente har du mindre muskelmasse som brenner fett - og derfor vil det ta litt tid. Det kan godt hende du kommer deg opp på 2kg, men på en PSMF er det viktig å ikke overdrive aktivitet - det kan gjøre ting verre. Hvis målet ditt er 1kg i gjennomsnitt i uken er det bedre å bli positivt overrasket om du klarer 1,5 - for ikke å snakke om 2, men å sette seg mål helt øverst i teoretisk grenseland er oppskriften på å gi seg selv nedturer ;)

Hva mener du med å gjøre ting verre, på hvilken måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant annet at du har null energi til å klare hverdagslige gjøremål, og at du bryter ned muskelmasse i stedet for fett.

Beat me to the punch. Men ja...såpass lite energi at man tærer på muskler, som fører til lavere forbrenning, som fører til lavere kalorier og panikk med økt kardio, som fører til...osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har fått andre bivrikninger en og bare være sliten?

Dårlig humør osv ?

Har lest sånn ca før, men forsto det ikke helt så spør igjen, hvordan går man frem etter en PSMF diet, starter man med lite mat og "bygger" seg opp mot høyere kcal inntak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har fått andre bivrikninger en og bare være sliten?

Dårlig humør osv ?

Har lest sånn ca før, men forsto det ikke helt så spør igjen, hvordan går man frem etter en PSMF diet, starter man med lite mat og "bygger" seg opp mot høyere kcal inntak?

Ikke som jeg vet. Du må spørre EN AV DE FORBANNA IDIOTENE RUNDT MEG! :p hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke merket noe til det, men så er jeg rimelig fettilpasset fra før og sliter ikke med ned-karbing. :)

Når det er sagt, så bør jeg vel kanskje avslutte kuren med en skikkelig oppkarbing, og da må vel sånn coca cola vingummi flasker være perfekte? Det er jo omtrent bare 50/50 glucose/fruktose.

Jeg tenker på denne typen

1147337505_happycola.jpg

Eller disse:

1.Kirsebær.jpg%20(443x359).jpg

http://www.galleberg.no/haribo/kirsebaer-article204-234.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting, er det en myte at forbrenninga går ned etter røykeslutt? Har tenkt til og starte PSMF snart... Vært litt morro og fått 100% utbytte

Det er nok en myte. Jeg har lest at man har høyere forbrenning mens man røyker, men ikke at forbrenningen er lavere enn den egentlig skulle være ved slutt. Det jeg *vet* (bl.a. fra egen erfaring) er at folk har en tendens til å putte andre ting i munnen i stedet for sigaretter. Det kan være drikkevarer, mat eller snop...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en myte. Jeg har lest at man har høyere forbrenning mens man røyker, men ikke at forbrenningen er lavere enn den egentlig skulle være ved slutt. Det jeg *vet* (bl.a. fra egen erfaring) er at folk har en tendens til å putte andre ting i munnen i stedet for sigaretter. Det kan være drikkevarer, mat eller snop...

Jepp, er nok sant det du skriver Lars, det er lett å putte noe i munnen som kan fungere som subsitutt for røyken; derfor mange påstår at de har lagt på seg av å bare slutte å røyke, mens det egentlig handler om at de spiser mer og ikke har noe med forbrenningen å gjøre :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitt - innser nå at jeg har gått fra 87.8 kg på lørdag til 85,3 kg i dag. Det er 2,5 kg ned på veldig kort tid. Ikke har jeg vært overivrig på trening og heller har jeg ikke gått mye. Har bra med energi i hverdagen, men kjenner at jeg er sulten støtt.

Sikkert masse vann som har sluppet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle ha meg en periode på pmsf nå. Lagt på meg litt i jula, holder på en del vann + at " jordbæruken" er nett annkommet :p og skal til fotograf og ta kusinebilder om to uker.. iiikkk:) Lurte på om noen har noen forslag til hvor mye jeg skal ha i meg?? jente på 25 år, 158cm og 55kg. Vil helst ned til 50 kg ca ( det jeg pleier ligge på når buksene mine sitter perfekt), men er ikke sikkert det er reelt på to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert masse vann som har sluppet;)

Jau, musklene er rimelig "flate" nå, og jeg regner ikke med at det kommer til å gå like fort ned fremover. Allikevel, jeg var rimelig lavt i karbohydratene før jeg begynte. Ligger vanligvis på maks 150 gram per dag, og det kan være at det er nok til å fylle mine glykogenlager. Jeg eksperiementerer forsatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle ha meg en periode på pmsf nå. Lagt på meg litt i jula, holder på en del vann + at " jordbæruken" er nett annkommet :p og skal til fotograf og ta kusinebilder om to uker.. iiikkk:) Lurte på om noen har noen forslag til hvor mye jeg skal ha i meg?? jente på 25 år, 158cm og 55kg. Vil helst ned til 50 kg ca ( det jeg pleier ligge på når buksene mine sitter perfekt), men er ikke sikkert det er reelt på to uker.

Har du lest artikkelen? http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/ ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fort svar:) hehe.. ja jeg har det :) Har også gått påden før, men da i regi av daværende kjæreste! bare spiste og tok det jeg fikk beskjed om og servert jeg :p Så det jeg lurer på er hvordan legge opp dette i praksis... feks eksempelet som er skrevet, hvordan blir mengdene til meg, når jeg skal ha ca 110 g prot? Og i forhold til fett, får man dette i kapsler?? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også i forhold til trening... ser det er gitt retningslinjer på et treningsprogram... Nå har det seg sånn at jeg ikke har mulighet til å trene på senter for tiden :( Er over en halvtime å kjøre hver vei + at jeg er alenemamma, så har ikke mulighet til barnevakt fast i uken på kveldstid. Noen eksempler på et godt hjemmeprogram ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fort svar:) hehe.. ja jeg har det :) Har også gått påden før, men da i regi av daværende kjæreste! bare spiste og tok det jeg fikk beskjed om og servert jeg :p Så det jeg lurer på er hvordan legge opp dette i praksis... feks eksempelet som er skrevet, hvordan blir mengdene til meg, når jeg skal ha ca 110 g prot? Og i forhold til fett, får man dette i kapsler?? :p

Jeg er ikke så flink på det der selv. Så det jeg har gjort er at jeg har spist rundt 200 - 500 gram kjøtt til hvert av de fire måltidene mine hver dag. I tillegg har jeg bare rasket med meg frosne grønnsaker fra Findus som jeg freser opp sammen med kjøttet. Uten å bruke fett av noe slag. Om det er for mye gulerøtter eller kålrabi så er ikke det helt heldig, det kan du enten fjerne mens du spiser eller finne blandinger som ikke har mye av dette.

Det har funket for meg. Jeg vil anta at ikke du er så veldig forskjellig bare at du trenger litt mindre kjøtt per porsjon. Det er ikke vits å fintenke det så veldig. Det skaper bare stress og forvirring. Se gjerne loggen min hvor jeg har lagt ut bilder av måltidene mine.

Jeg bruker Ruis Omega-3 Selolje på 300 ml flaske som jeg rasket med meg på en eller annen helsesjappe. Det er mer økonomisk å kjøpe flaske, enn kapsler.

Også i forhold til trening... ser det er gitt retningslinjer på et treningsprogram... Nå har det seg sånn at jeg ikke har mulighet til å trene på senter for tiden :( Er over en halvtime å kjøre hver vei + at jeg er alenemamma, så har ikke mulighet til barnevakt fast i uken på kveldstid. Noen eksempler på et godt hjemmeprogram ??

http://fitnessbloggen.no/ovelser/k/hjemmetrening/

Lykke til, og fortell oss gjerne hvordan det går! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...