Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Gjest Vimsa

fikk nettopp beskjed fra legen om at jeg er sterkt angrepet av leddgikt (kjipt når jeg er så ung og elsker å løfte vekter):-/ noen som vet om mye proteiner da kan være skadelig? venter på time hos spesialist så jeg får nok svar da, men det tar et par måneder før jeg får time. går jo på psmf med mye proteiner, så hadde vært kjekt å vite.

ellers har jeg fått høre at lite karbo og høyere inntak av fett kan være gunstig for leddene, så kan hende jeg må avbryte dietten. (noe jeg egentlig gjorde da jeg fikk beskjed. fikk en sjokolade av ei venninne som trøst :p ops)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har noen fler enn meg sliti med søvnproblemer? Føler at det er motsatt av hvordan det burde være.. Skulle jo tro kroppen ville sove mer på det kcalunderskuddet.. Og ikke er jeg stresset for tiden heller siden jeg har ferie og egentlig ikke gjør noen ting, bortsett fra spsie og trene (4 styrkeøkter) i uka..

Har gått på PSMF i 5 dager bare, men gått ned 3,5 cm rundt magen :D Så er innmari fornøyd med resultatene, men hadde vært kjekt å kunne sove bort litt av sommernettene hvertfall...

Er du ikke trøtt da? Rart om du føler deg så våken og "opplagt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke trøtt da? Rart om du føler deg så våken og "opplagt".

Får sånne bølger med slapphet når jeg setter meg ned for eksempel, så prøvde å sovne på sofaen i går, men det gikk ikke.. Det er som om jeg våkner til hver gang jeg legger meg ned.. Føler det er fullstendig baklengs av hvordan det skulle vært..:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice ! Kan du fortelle litt om hva du spiser og hvor mye protein du har regnet du skal få i deg hver dag?

Nice ! Kan du fortelle litt om hva du spiser og hvor mye protein du har regnet du skal få i deg hver dag?

Jeg skal få i meg ca 180 protein så vidt jeg husker.

Spiser litt forskjellig, men ofte rundt 150g kjøtt. Fisk, biff eller karbonadedeig(norsk, er mer fett i den fra sverige)

stekt torskefilet med stekte vok grønnsaker

Karbonadedeig med hjemmelagd tacokrydder og salat(ca 70g agurk og 70g isbergsalat)

Strimlet kyllingfilet med div krydder og salat.. Veldig enkle måltider. Men ble alt for mye karbonadedeig og salat denne uken, så ble litt lei.

Og magen trengte fiber, så ble vokk grønnsaker til lunch i dag.

3 sånne måltider på en dag. Dobbel proteinshake til frokost, en type med lite karbs. Mulig en skyr på eftan om det trengs. Og en shake etter.trening. Masse EFA PÅ morningen og på kvelden(ikke masse da, men mer enn vanlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg må bare le, dette er en morsom diett :p Klødde meg på ryggen istad, og da fant jeg ut at ryggen var en del strammere enn hva jeg var vant med. Også i dusjen istad så jeg lårene mine! wow, jeg fikk sjokk.. Vet ikke helt hvorfor jeg først la merke til det i dag, men de var blitt endel smalere, utrolig morsomt!

Også magen da! Begynner virkelig å kjenne magemusklene under fettet nå :D Hurra! Måtte bare dele dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, gutt på 26 år, vekt 97,6kg idag mårrest (forrige fredag 101,6kg), 183 høy. Medium fettprosent vil jeg kanskje si, er ikke helt sikker (har endel fett på magen og ellers litt). Går på PSMF nå(begynte tirsdag), men er usikker på antall proteiner pr kg og om jeg kanskje får i meg for mye proteiner og kalorier per dag. Står litt forskjellig i artikkeln til fitnessbloggen.no og myrevolution om hvor mye proteiner man skal ha pr kg så er litt forvirret.

Sånn spiser jeg nå:

Frokost

200g karbonadedeig

200g grovhakkede tomater

2 ss tran

Lunsj

200g karbonadedeig

200g grovhakkede tomater

Mellommåltid

300g Mager Kesam

Middag

275g kyllingfilet

200g brokkoli

Kvelds

275g kyllingfilet

200g brokkoli

1ss tran

Dette blir da: 1800 kalorier, ca 60g fett, ca 40g karbo og 260g proteiner.

Burde jeg kanskje kutte litt på proteinene, så jeg får litt mindre antall kalorier hver dag?

Hvor lenge anbefaler dere at jeg kan kjøre denne dietten?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite problem , igjen.. jeg har lagt inn alle måltider på diett.no og jeg fant ut at jeg bare kom meg på sånn 30 g proteiner elns, og derfor kjøpte jeg meg proteinpulver, men for at jeg skal få i meg nok må jeg drikke 2 "doser" om dagen, men da får jeg for mye karbohydrater! damn it! er det greit så lenge jeg trener? Nå trener jeg en time kondis om dagen :) er ikke så sprek men, hehe. Så jeg er alt for lav på proteiner, langt under grensen på fett, men langt over på karbohydrater :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får i deg tre ganger så mye fett og dobbelt så mye karbo som du skal ha.. Proteininntaket skal være 2,5x ønsket kroppsvekt...

Hva mener du jeg skal gjøre da får å komme meg ned på rett antall gram fett og karbo, som jeg forstår det mener du at jeg skal ha rundt 20g fett hver dag, får rundt 30g daglig bare av 3 ss tran (så mye som er anbefalt i artikkelen). Og rundt 20g karbo hver dag, da må jeg kutte på grønnsakene, og spiser jo ikke noe mere enn det som er anbefalt i artikkelen. Og som jeg skjønner ligger jeg ganske bra på proteinintaket da, litt over 2,5xkroppsvekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får i deg tre ganger så mye fett og dobbelt så mye karbo som du skal ha.. Proteininntaket skal være 2,5x ønsket kroppsvekt...

han skal ikke regne med fiskefettet så fettandelen er kanskje grei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du jeg skal gjøre da får å komme meg ned på rett antall gram fett og karbo, som jeg forstår det mener du at jeg skal ha rundt 20g fett hver dag, får rundt 30g daglig bare av 3 ss tran (så mye som er anbefalt i artikkelen). Og rundt 20g karbo hver dag, da må jeg kutte på grønnsakene, og spiser jo ikke noe mere enn det som er anbefalt i artikkelen. Og som jeg skjønner ligger jeg ganske bra på proteinintaket da, litt over 2,5xkroppsvekt..

legg til 10 g fett, ikke regn med fiskefettet, spis halvparten av grønnsakene til hvert måltid eller bytt ut tomat med noe annet med mindre karbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite problem , igjen.. jeg har lagt inn alle måltider på diett.no og jeg fant ut at jeg bare kom meg på sånn 30 g proteiner elns, og derfor kjøpte jeg meg proteinpulver, men for at jeg skal få i meg nok må jeg drikke 2 "doser" om dagen, men da får jeg for mye karbohydrater! damn it! er det greit så lenge jeg trener? Nå trener jeg en time kondis om dagen :) er ikke så sprek men, hehe. Så jeg er alt for lav på proteiner, langt under grensen på fett, men langt over på karbohydrater :S

Hva spiser du i løpet av en dag når du bare får i deg 30 g proteiner?? :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du jeg skal gjøre da får å komme meg ned på rett antall gram fett og karbo, som jeg forstår det mener du at jeg skal ha rundt 20g fett hver dag, får rundt 30g daglig bare av 3 ss tran (så mye som er anbefalt i artikkelen). Og rundt 20g karbo hver dag, da må jeg kutte på grønnsakene, og spiser jo ikke noe mere enn det som er anbefalt i artikkelen. Og som jeg skjønner ligger jeg ganske bra på proteinintaket da, litt over 2,5xkroppsvekt..

Kesamen kan du droppe og heller fylle på med kalorifattige grønnsaker og mer kjøtt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO ! du trenger mer! bytt ut en eller begge shakene med mer kjøtt eller fisk. Skal du gå på psmf så her jo hele poenget å få i deg nokk proteiner.

Ja, det er jo derfor jeg liksom skal drikke pulver :S men det funker ikke, jeg skjønner ikke helt hvordan dette skal gå nå, hehe :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...