Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Jeg er på slutten av dag 7 i dag, synes det gikk veldig bra fram til dag 4, etter det har jeg drømt om vanlig mat, vært konstant tørst og uopplagt. Jeg har så høy fettprosent at jeg ikke skal ha "spisedag", men tror nok ikke det blir 4 uker på denne dietten som først planlagt...

Lyle McDonald anbefaler inntil to frimåltider i uka for de som har høy fettprosent. Men ellers er det ikke så uvanlig å føle seg sånn som du gjør nå mens kroppen venner seg til å bruke ketoner som brennstoff, og det går heldigvis over. Det kan hjelpe om du får i deg mer salt. Hva spiser du i løpet av en dag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lyle McDonald anbefaler inntil to frimåltider i uka for de som har høy fettprosent. Men ellers er det ikke så uvanlig å føle seg sånn som du gjør nå mens kroppen venner seg til å bruke ketoner som brennstoff, og det går heldigvis over. Det kan hjelpe om du får i deg mer salt. Hva spiser du i løpet av en dag??

Spiser 600 g kyllingfilet, 200 g karbonadedeig + tillatte grønnsaker + 20 g Myoprotein

Salter alltid maten og krydrer masse, men er 99 % sikker på at jeg avbryter innen 2 dager nå. Føler ikke at det passer meg 100 % i forhold til andre ting,men har gått ned på disse dagene, så tror nok det har effekt. Det gjelder bare å være 100 % motivert, tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser 600 g kyllingfilet, 200 g karbonadedeig + tillatte grønnsaker + 20 g Myoprotein

Salter alltid maten og krydrer masse, men er 99 % sikker på at jeg avbryter innen 2 dager nå. Føler ikke at det passer meg 100 % i forhold til andre ting,men har gått ned på disse dagene, så tror nok det har effekt. Det gjelder bare å være 100 % motivert, tror jeg

Nei, det er en tøff diett, så man må være motivert. Men det er flere veier til Rom, selv om de fleste tar litt lenger tid enn PSMF :) Lykke til, uansett hva du velger!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lenge siden jeg gikk på PSMF nå sist, som var en prøverunde, så ønsker noen tilbakemeldinger underveis.

Dag 5 i morgen (09/07-12) av ca. 12 forventede dager. Veide før start ca 63 kg, vektene i dag viste 60,8 kg.

Jeg har slitt litt med å spise så mye mengder kjøtt nå i begynnelsen, så jeg har spist 1 mager CC + 100 g bringebær

i tillegg til: 120-125 g protein fra kylling, torsk, tunfisk og karbonadedeig. I tillegg 250 g grønnsaker til de 3 måltidene jeg har.

Spm.

1. Noen innvendinger på næringsinntaket?

2. Er det en måte man kan "beregne" hvor lenge man egentlig burde gå på PSMF?

Husker sist jeg spurte at jeg fikk svar at man kunne estimere hvor lang tid det ville ta å gå fra en viss vekt til en viss annen

lavere vekt. Synes det er litt vanskelig å ta utgangspunkt i vekt, for jeg vet ikke hvilken vekt jeg ville ligget på om noen spurte,

men derimot så vet jeg jo sånn ca. hvordan jeg ønsker at "problemområder" gjerne skal se ut ved endt diett. Er det for vagt

å ta utgangspunkt i speilet, hehe?

3. Kan noen gi meg en god forklaring på hvorfor jeg har et veldig stabilt og godt energinivå på denne dietten?

Altså et energinivå som har gått fra godt (før diett) til VELDIG godt nå under dietten.

Skjedde sist også; leste at man kunne få hodepine, bli slapp, lite energi. Også endte jeg opp med å nesten oser over av

energi. Spiste sist, og nå, delvis etter periodisk faste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spisedag!!! :D Men først en kjedelig tunfisksalt.. :meh:

Jeg er ferdig med nye 10 dager på diett, resultatet denne gangen var minus 1,6 kg (-4,4 kg siden jeg starta for 20 dager siden, og totalt -12,9 kg siden jeg startet første runde i slutten av april :D )

Fett Nok: Resultat etter 20 dager og litt mat

Kos deg med spisedag! :D

Jeg hadde min igår, og er glad et er over egentlig.. ble stappa ! Haha.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kos deg med spisedag! :D

Jeg hadde min igår, og er glad et er over egentlig.. ble stappa ! Haha.. :p

Hehe..jeg har hatt noen spisedager, og har lært at litt kontroll er en god ting da også.. :p Gleder meg mest til isen jeg skal spise ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dag 1: en halvtime etter lunsj og magen romler, må prøve å fylle opp litt så det ikke blir helt orkester inni der.

Noen som av erfaring vet hva man blir mest mett av med minst karbs og fett?

Sånn er det i starten! De første tre dagene var sånn for meg også.. Uansett hva jeg spiste ble jeg sulten igjen nesten like etterpå. Nå etter nesten to uker på dietten er det annereledes, og jeg kan gå flere timer uten å være sulten! Hold ut i noen dager, så blir det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er det i starten! De første tre dagene var sånn for meg også.. Uansett hva jeg spiste ble jeg sulten igjen nesten like etterpå. Nå etter nesten to uker på dietten er det annereledes, og jeg kan gå flere timer uten å være sulten! Hold ut i noen dager, så blir det bedre.

Godt å høre det er vanlig selv om det er kjipt.. Får bare holde ut da ja og håper romleorkesteret legger opp med tida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre det er vanlig selv om det er kjipt.. Får bare holde ut da ja og håper romleorkesteret legger opp med tida!

Drikk vann, det roer ofte ned sulten litt ;) Ellers leste jeg i boka til Lyle McDonald at man f.eks kunne spise litt agurk med salt på som mellommåltid..da får man noe å tygge på pluss litt ekstra salt i samme slengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha 2,5 ganger ønsket kroppsvekt med protein. Hvordan du fordeler det på måltider (og antall) og på mellommåltider er opp til deg selv. Eller skjønte jeg ikke spørsmålet?

Wrong.

Du skal ha 2,5g protein pr kg fettfri masse, ikke ønsket vekt . Altså veier du 80kg med 20 i fettprosent, skal du har 64 (fettfri masse) x 2,5 = 160g protein om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt å prøve uten frokost nå?

I morrest spiste jeg litt agurk og et par skrive skinke bare for det psykiske, og da klarte jeg meg fint til lunsj. Til vanlig når jeg spiser ordentlig frokost så MÅ jeg spise igjen i 10-pausen. Så er jo mulig at det faktisk kan fungere =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wrong.

Du skal ha 2,5g protein pr kg fettfri masse, ikke ønsket vekt . Altså veier du 80kg med 20 i fettprosent, skal du har 64 (fettfri masse) x 2,5 = 160g protein om dagen.

Er fullstendig klar over det, men mange/de fleste vet ikke hva fettprosenten er. Muligens fra en tanita-vekt, men hva er det verdt? Vet hvertfall at på forumet her bruker man å si 2,5 kg pr ønsket kroppsvekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...