Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg forstår at fettinntaket er for høyt. Men jeg forstår ikke hvordan jeg skal kunne følge dietten når matplanen er satt opp i artikkelen og jeg bikker over. I følge diett.no så er 2 spiseskjer tran det samme som nesten 20 g fett. Dette er en screenshot før tran er lagt på. Her har jeg lagt inn alt av kjøtt og protein forutenom den halve boksen med CC. ebeonn.png" border="0" alt=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at fettinntaket er for høyt. Men jeg forstår ikke hvordan jeg skal kunne følge dietten når matplanen er satt opp i artikkelen og jeg bikker over. I følge diett.no så er 2 spiseskjer tran det samme som nesten 20 g fett. Dette er en screenshot før tran er lagt på. Her har jeg lagt inn alt av kjøtt og protein forutenom den halve boksen med CC.

Var lite proteiner der, husk du skal ha rundt 2,5g proteiner pr kg. målvekt :) for å minske fettet kan du også bytte ut karbonadedeigen med en renere type kjøtt (men du er jo under 20g siden du ikke skal regne med efa'ene som en over her sa) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet det men jeg vil alikevell gå over når jeg slenger med boksen med CC. Lurer på hvilke typer kjøttprodukt dere andre bruker for det virker som at fettinnholdet vil bli for høyt om jeg bruker first pirce karbonade deig og first price kyllingfilet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg vet det men jeg vil alikevell gå over når jeg slenger med boksen med CC. Lurer på hvilke typer kjøttprodukt dere andre bruker for det virker som at fettinnholdet vil bli for høyt om jeg bruker first pirce karbonade deig og first price kyllingfilet?

Om man vil kjøre helt strikt PSMF så skal ikke boksen med CC/andre melkeprodukt være med. First price kyllingfileten er fin å bruke den:) Karbonadedeigen fra FP har jeg ikke erfaring med, men sjekk fettinnholdet:) Jeg pleier å holde meg under 5% (altså 5g per 100g) av fett og karbohydrater. Og moderere mengdene dersom noe ligger tett oppunder 5g per 100g. Ligger alltid på 15-20 g karbs og fett her:) Dropp CCen og spis en kyllingfilet ekstra for dag i stedet eller noe sånt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energi859

null.gif

Basert på ditt ADI

Fett21.7g

Mettede fettsyrer 5.48g

Flerumettede fettsyrer 0.81g

Enumettede fettsyrer 1.79g

Kolesterol0mg

Natrium1576mg 105%

Karbohydrat26.6g 20%

Kostfiber 13.3g 53%

Tilsatt sukker 0.7g

Protein131g 286%

null.gif

Tiamin 28% · Selen 3%

Riboflavin 14% · Folat 16%

Vitamin A 0% · Vitamin E 76%

Sink 15% · Vitamin D 0%

Vitamin C 580% · Vitamin B12 0%

Vitamin B6 76% · Kalium 66%

Fosfor 34% · Kopper 31%

Kalsium 12% · Magnesium 34%

Niacin 27% · Jern 17%

Basert på ditt ADI

Dette er for idag når jeg fjernet den halve bananen ( som jeg spiste før trening) og tranen. Grunnen for jeg fjernet bananen var for å se hvor mye karbohydratene ville synke. Jeg ligger fortsatt over å lurer på om det har noe med å gjøre hvilke type produkter jeg bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man vil kjøre helt strikt PSMF så skal ikke boksen med CC/andre melkeprodukt være med. First price kyllingfileten er fin å bruke den:) Karbonadedeigen fra FP har jeg ikke erfaring med, men sjekk fettinnholdet:) Jeg pleier å holde meg under 5% (altså 5g per 100g) av fett og karbohydrater. Og moderere mengdene dersom noe ligger tett oppunder 5g per 100g. Ligger alltid på 15-20 g karbs og fett her:) Dropp CCen og spis en kyllingfilet ekstra for dag i stedet eller noe sånt:)

Takk for svar! Jeg stusset også på CC'en men i å med at jeg tok utgangspunkt i matplanen i innføringen i dietten så spiste jeg den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusentakk ! Dette gjorde ting lettere å forstå:blush: Kan jeg forresten spørre deg hvilke type tilbehør i form av grønnsaker du spiser? Siden inntaket ditt er så bra!

Jeg kjøper sånne frosne grønnsaksblandinger (som regel brokkoliblanding eller blomkål og brokkolitopper) og spiser vel omtrent halve i hvert måltid (200 eller 250 g), eller så bruker jeg salat: isbergsalat, agurk, cherrytomater og litt paprika om jeg har det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan jeg hvertfall spise 50 % av hva jeg liker :) Kjører du og Psmf, og i såfall hvordan går det med deg?

Nei, jeg har ikke starta.. Jeg tør ikke, jeg er altfor glad i havregrøten min :p Men jeg har veldig lyst, så en vakker dag slenger jeg meg med. Jeg har tross alt noen kg fett jeg strengt tatt ikke føler meg spesielt knyttet til lenger :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vært til super hjelp! Tror dette blir bra! :) Hvor lenge har du holdt på AnetteK ?

Gikk en uke på psmf i april/mai (etter å ha lest om den siden januar), og så litt i slutten av mai, men fant ut at det ble for slitsomt midt i eksamensstresset...skal begynne på igjen på mandag nå da:) Har ikke helt bestemt oss om det blir en uke eller to uker ennå, jeg er gira på to uker, men vi får se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk en uke på psmf i april/mai (etter å ha lest om den siden januar), og så litt i slutten av mai, men fant ut at det ble for slitsomt midt i eksamensstresset...skal begynne på igjen på mandag nå da:) Har ikke helt bestemt oss om det blir en uke eller to uker ennå, jeg er gira på to uker, men vi får se:)

Starter på mandag jeg og, men tar sikte på hele 5 uker. Hvor mye håper du på å miste på den tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker ja! Såpass. Jeg har siktet meg inn på 2 i første omgang. Jeg håper å få rensket opp i systemet og selvfølgelig gå ned litt da jeg har gjort meg flid med kostholdet i teorien og skal være viljesterk i praksis. Hva er dine mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter på mandag jeg og, men tar sikte på hele 5 uker. Hvor mye håper du på å miste på den tiden?

Tør ikke helt å håpe på noe, forrige gang mista jeg 4 kg på en uke, men mye av det var vann da. Fikk vel tilbake 2 av 4 kg når vannvekta kom på igjen (eller hva jeg skal si). Håper jo igrunn på mest mulig da, men tar det som det kommer;) Kan jo være jeg får med typen på lengre enn ei-to uker også, men har mine tvil;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke helt å håpe på noe, forrige gang mista jeg 4 kg på en uke, men mye av det var vann da. Fikk vel tilbake 2 av 4 kg når vannvekta kom på igjen (eller hva jeg skal si). Håper jo igrunn på mest mulig da, men tar det som det kommer;) Kan jo være jeg får med typen på lengre enn ei-to uker også, men har mine tvil;P

Ok, 2 kg fett er jo mye på en uke da :) Jeg får følge med i loggboka de når du starter da, gøy med noen som er i samme situasjon samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...