Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Ja, det er jo derfor jeg liksom skal drikke pulver :S men det funker ikke, jeg skjønner ikke helt hvordan dette skal gå nå, hehe :p

Ja, men problemet med noen av shakene, som f.eks en vanlig PF shake, er at det er nesten 5g karbs og fett per dose. Så derfor

må du da få i deg en annen proteinkilde som ikke har like mye fett og karbs i seg...Det jeg ikke skjønner er : du lever på 1 kyllingfilet og brokkoli hver dag???????? Håper virkelig ikke det...Hvor mye proteiner skal du ha i deg hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vimsa
Hva mener du jeg skal gjøre da får å komme meg ned på rett antall gram fett og karbo, som jeg forstår det mener du at jeg skal ha rundt 20g fett hver dag, får rundt 30g daglig bare av 3 ss tran (så mye som er anbefalt i artikkelen). Og rundt 20g karbo hver dag, da må jeg kutte på grønnsakene, og spiser jo ikke noe mere enn det som er anbefalt i artikkelen. Og som jeg skjønner ligger jeg ganske bra på proteinintaket da, litt over 2,5xkroppsvekt..

husk at det er 5 gram fett i 100 gram karbonadedeig... siden du spiser 400 gram om dagen blir det en de fett der.. bytt ut litt karbonadedeig med torsk? rent svinekjøtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men problemet med noen av shakene, som f.eks en vanlig PF shake, er at det er nesten 5g karbs og fett per dose. Så derfor

må du da få i deg en annen proteinkilde som ikke har like mye fett og karbs i seg...Det jeg ikke skjønner er : du lever på 1 kyllingfilet og brokkoli hver dag???????? Håper virkelig ikke det...Hvor mye proteiner skal du ha i deg hver dag?

ja, oki, så da MÅ jeg spise sånn 4 kyllingfileter da? :S jeg kommer til å dø :( jepp, det er det jeg bruker å spise, men det holder til hele døgnet :) så drikker jeg mye te :) som sagt; jeg har IKKE et spiseproblem elns, jeg vet GODT at det ikke er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, oki, så da MÅ jeg spise sånn 4 kyllingfileter da? :S jeg kommer til å dø :( jepp, det er det jeg bruker å spise, men det holder til hele døgnet :) så drikker jeg mye te :) som sagt; jeg har IKKE et spiseproblem elns, jeg vet GODT at det ikke er bra :)

Hvis målvekta di er 80 kilo så er 4 porsjoner med kyllingfilet veldig bra! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hvis du skal bare spise kyllingfilet, som går ann hvis man ikke liker noe annet, så blir det da et til hvert måltid, dvs; 1 til frokost, lunsj, middag og kvelds.

Okei, men hvis du er vant til og spise 1 kyllingfilet hver dag, og ellers drikke te + litt grønnsaker, må jeg ærlig talt bare rett å slett be deg vurdere om denne dietten er noe for deg. Dette er en ekstrem diett, hvor hele poenget er å spise mye proteiner. Hvis det er sant det du sier, så tror jeg ikke du er en person som trenger denne dietten. Dette sier jeg da uten å overhode vite hvor høy du er, hvor mye du veier, fettprosent, aktivitetsnivå osv....

På generell basis vil jeg si at det ikke er bra at du bare får i deg så lite mat hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, oki, så da MÅ jeg spise sånn 4 kyllingfileter da? :S jeg kommer til å dø :( jepp, det er det jeg bruker å spise, men det holder til hele døgnet :) så drikker jeg mye te :) som sagt; jeg har IKKE et spiseproblem elns, jeg vet GODT at det ikke er bra :)

Hvis du ikke har lyst til å forbrenne muskler og indre organer så MÅ du spise mer, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis målvekta di er 80 kilo så er 4 porsjoner med kyllingfilet veldig bra! =)

nei, målvekta er 65 :p

ja hvis du skal bare spise kyllingfilet, som går ann hvis man ikke liker noe annet, så blir det da et til hvert måltid, dvs; 1 til frokost, lunsj, middag og kvelds.

Okei, men hvis du er vant til og spise 1 kyllingfilet hver dag, og ellers drikke te + litt grønnsaker, må jeg ærlig talt bare rett å slett be deg vurdere om denne dietten er noe for deg. Dette er en ekstrem diett, hvor hele poenget er å spise mye proteiner. Hvis det er sant det du sier, så tror jeg ikke du er en person som trenger denne dietten. Dette sier jeg da uten å overhode vite hvor høy du er, hvor mye du veier, fettprosent, aktivitetsnivå osv....

På generell basis vil jeg si at det ikke er bra at du bare får i deg så lite mat hver dag.

Joda, jeg er lubben og trenger å gå ned ca 7-8 kg, og jeg HATER å røre på meg :) men jeg har begynt å trene nå da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, målvekta er 65 :p

Joda, jeg er lubben og trenger å gå ned ca 7-8 kg, og jeg HATER å røre på meg :) men jeg har begynt å trene nå da :p

Hvis du gir oss høyde, vekt og aktivitetsnivå så blir det mye enklere for oss å komme med konkrete tips isteden for veldig generelle! Bedre for oss, bedre for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gir oss høyde, vekt og aktivitetsnivå så blir det mye enklere for oss å komme med konkrete tips isteden for veldig generelle! Bedre for oss, bedre for deg.

Vekt: 75

Høyde: 174

Aktivitetsnivå: eksisterer ikke utenom jobb, før idag, da begynte jeg å trene :)

EDIT: VAR 75, kanskje gått ned noen kg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, målvekta er 65 :p

Joda, jeg er lubben og trenger å gå ned ca 7-8 kg, og jeg HATER å røre på meg :) men jeg har begynt å trene nå da :p

PSMF funker, og følger du reglene går du fort ned 7-8 kg..men da må du spise nok proteiner, det er jo hele poenget med dietten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres bra ut!

Kommer til å kjenne meg igjen i august :p Skal ta en uke fri med vedlikehold da (dvs, prøve på det iallefall! :p) Så frem til det er det PSMF, også skal jeg starte igjen etter ferien :p

Er helt utrolig hvor mye mat har å si når man skal være sosial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...