Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Joda, men jeg har ikke vekt, hehe, derfor jeg spurte. nå spurte jeg mer spesifikt om first price sine 2kg pakker :) joda, jeg bare hadde ikke lagt merke til at det var så mye fett i det fordi jeg bare har sett på anbefalinger om hva jeg kan spise fra andre folk her inne. Men fra nå av blir det kun kylling! :)

First price sine har som regel vært 200 g på de store når jeg har veid de.... i frossen tilstand vel å merke:) De små har jeg aldri veid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

First price sine har som regel vært 200 g på de store når jeg har veid de.... i frossen tilstand vel å merke:) De små har jeg aldri veid.

Men det blir vel ganske stor forskjell på frosne og stekte kyllingfileter i vekt? Er forresten sukrin (juksesukker) helt uten karbohydrater? Jeg blir litt forvirret av dette, for det står jo 100 gr karb av 100 gr på pakken, men det skal jo liksom ikke være karbohydrter i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir vel ganske stor forskjell på frosne og stekte kyllingfileter i vekt? Er forresten sukrin (juksesukker) helt uten karbohydrater? Jeg blir litt forvirret av dette, for det står jo 100 gr karb av 100 gr på pakken, men det skal jo liksom ikke være karbohydrter i det?

Vet ikke helt jeg, fikk vite at jeg skulle veie maten før jeg stekte den. Men vet ikke helt hvorfor da. :p Steinbitfilet, scampi, sei, torsk, kalkun er andre ting som går an å spise på denne dietten forresten. :) mellom 18 og 26 g protein per 100 g i de nevnte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker å bestille vital artic oil i dag fra myrevoulution. Er det noen som har noen anbefalinger til andre produkter der jeg bør slenge med som kan komme godt med på PSMF? :)

edit: favorittpakken f.eks? protein og shaker i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittpakken til myrevolution virker veldig grei! Der får man både prteinpulver, vital arti oil og en shaker for under 350 kr. Bra tilbud, egentlig! Hadde bestilt om det ikke hadde vært for pakkene fra iherb jeg venter på... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittpakken til myrevolution virker veldig grei! Der får man både prteinpulver, vital arti oil og en shaker for under 350 kr. Bra tilbud, egentlig! Hadde bestilt om det ikke hadde vært for pakkene fra iherb jeg venter på... :p

Ja, følte den passet bra, hadde sett på det samme proteinpulveret allerede :) Tror jeg rett og slett klikker den hjem jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Da er jeg igang med dietten! Dag 2! blir spennende.... veier ca 86-87 og har lagt meg på 210-220 g protein hver dag. Så at det var litt forskjellige anbefalinger med tanke på antall G protein per kilo fra den artikkelen fra myrevelution og den på fitnessbloggen. En vanlig dag ser slik ut:

frokost: en kyllingfilet + salat

lunch: 300g biff av svin + salat

mellommåltid: shake. 43 g prot.

middag: 300g torsk.+ salat

kvelds: en kyllingfilet + salat og en good skje tran. ¨( hvor mye tran hver dag?? )

= ca 215 g prot og 1100 kcal ( ikke medregnet salat)

Har satt opp flere planer så jeg kan variere mellom å spise karbonadedeig, kylling, tunfisk, torsk og svinekjøtt og fortsatt få i meg nokk proteiner.

Mine spørsmål er : Etter å ha lest her på forumet er jeg fortsatt litt usikker på om at jeg skal regne ut antall proteiner etter ønsket vekt eller vekta jeg er nå?? Og hvis jeg skal regne etter vekta jeg har nå, ser dette greit ut?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De varierer på str ;) Men jeg anbefaler deg å veie etter steking, for mange merker pumper vann og andre ting inn i dem..dette forsvinner ved steking og da står du igjen med den reelle vekten. Jeg har forresten ikke spist karbonadedeig en eneste gang på de 8dagene jeg har gått på dietten. Men nå prøver jeg å ligge på et absolutt minimum når det gjelder fett.. Kylling, tunfisk og sei er det som funker her i huset ;)

Mat skal alltid veies i tint og rå tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Da er jeg igang med dietten! Dag 2! blir spennende.... veier ca 86-87 og har lagt meg på 210-220 g protein hver dag. Så at det var litt forskjellige anbefalinger med tanke på antall G protein per kilo fra den artikkelen fra myrevelution og den på fitnessbloggen. En vanlig dag ser slik ut:

frokost: en kyllingfilet + salat

lunch: 300g biff av svin + salat

mellommåltid: shake. 43 g prot.

middag: 300g torsk.+ salat

kvelds: en kyllingfilet + salat og en good skje tran. ¨( hvor mye tran hver dag?? )

= ca 215 g prot og 1100 kcal ( ikke medregnet salaten ).

Virker dette greit? har satt opp flere planer så jeg kan variere mellom å spise karbonadedeig, kylling, tunfisk, torsk og svinekjøtt og fortsatt få i meg nokk proteiner.

Så din idealvekt er 88 kg? Gang 2,5 gram protein med den vekten du ønsker deg, så får du hvor mye protein du skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så din idealvekt er 88 kg? Gang 2,5 gram protein med den vekten du ønsker deg, så får du hvor mye protein du skal ha.

Vekta mi nå er 86-87, og har da regnet utifra denne...Men, skal jeg regne utifra mitt ønskede mål? Det vil isåfall være kanskje 77-80.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da regner du ut fra 80 kg.. 80*2,5=200 g proteiner :)

OK! takk for svar. Vet ikke om det er jeg som har lest artiklene dårlig eller om de forslagene i artiklene er litt dårlig forklart...Da legger jeg meg på 200g prot om dagen! AAAAA yeeeeah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK! takk for svar. Vet ikke om det er jeg som har lest artiklene dårlig eller om de forslagene i artiklene er litt dårlig forklart...Da legger jeg meg på 200g prot om dagen! AAAAA yeeeeah!

Det står litt forskjellig i de to artiklene, så det er ikke så rart om man blir forvirret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...