Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

okei, jeg tok det litt rolig med oppkarbing, kjøpte en pakke speltlomper, spiste 2 til lunsj med kylling og agurk i + resten av måltidet

og 2 til middag med kjøttdeig og tomat + resten. Det går vel bra det? :)

Vil tro det er for lite karbo til monne noe særlig som oppkarbing. Tror det er snakk 100--150 gr m karbohydrater, korriger meg gjerne hvis jeg tar feil, anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

okei, jeg tok det litt rolig med oppkarbing, kjøpte en pakke speltlomper, spiste 2 til lunsj med kylling og agurk i + resten av måltidet

og 2 til middag med kjøttdeig og tomat + resten. Det går vel bra det? :)

Du må nok gjøre bedre enn det, om det skal ha noen effekt på hormonene ;)

Du skal ha i deg 3-6 g karbohydrat pr kg fettfri kroppsmasse, normal mengde med protein og maks 50 g fett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok gjøre bedre enn det, om det skal ha noen effekt på hormonene ;)

Du skal ha i deg 3-6 g karbohydrat pr kg fettfri kroppsmasse, normal mengde med protein og maks 50 g fett :)

Det er såpass ja! jeg hadde så noia for at jeg skulle overskride noe, så tok det rolig jeg, i tilfelle det ble for mye! :) Men da vet jeg jo det! :) takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål som kanskje er litt dumt. Regner dere m proteinene fra grønnsaker også? F.eks brokkoli inneholder 3.2 g protein pr 100 g. Men dette er jo ikke fullverdige proteiner. Jeg har hele tiden regnet med disse, men er egentlig blitt litt usikker på om det er riktig/best? Hva gjør dere? Eller blir dette kanskje bare flisespikkeri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål som kanskje er litt dumt. Regner dere m proteinene fra grønnsaker også? F.eks brokkoli inneholder 3.2 g protein pr 100 g. Men dette er jo ikke fullverdige proteiner. Jeg har hele tiden regnet med disse, men er egentlig blitt litt usikker på om det er riktig/best? Hva gjør dere? Eller blir dette kanskje bare flisespikkeri?

Litt smått flisespikkeri muligens, men jeg regna med de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et spørsmål som kanskje er litt dumt. Regner dere m proteinene fra grønnsaker også? F.eks brokkoli inneholder 3.2 g protein pr 100 g. Men dette er jo ikke fullverdige proteiner. Jeg har hele tiden regnet med disse, men er egentlig blitt litt usikker på om det er riktig/best? Hva gjør dere? Eller blir dette kanskje bare flisespikkeri?

Jeg regner med alt ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skrevet inn det jeg skal spise 4 dager fremover i diett.no. Og jeg trenger hjelp til å se om det ser ok ut.

Mandag: Fett: 18.6 Karbo: 21 Protein: 109.4

Tirsdag: Fett: 17.3 Karbo: 23.6 Protein: 106.5

Onsdag: Fett: 11.8 Karbo: 20.6 Protein: 135.7

Torsdag: Fett: 13 Karbo: 23 Protein: 113.6

Jeg har ikke tatt med trankapslene i denne utregningen så det blir litt mer fett.. Hva tror dere?

Jeg er 172 cm og ca 72kg tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skrevet inn det jeg skal spise 4 dager fremover i diett.no. Og jeg trenger hjelp til å se om det ser ok ut.

Mandag: Fett: 18.6 Karbo: 21 Protein: 109.4

Tirsdag: Fett: 17.3 Karbo: 23.6 Protein: 106.5

Onsdag: Fett: 11.8 Karbo: 20.6 Protein: 135.7

Torsdag: Fett: 13 Karbo: 23 Protein: 113.6

Jeg har ikke tatt med trankapslene i denne utregningen så det blir litt mer fett.. Hva tror dere?

Jeg er 172 cm og ca 72kg tung.

Du trenger ihvertfall mer protein, minst 150 g vil jeg tro.. Ta målvekta*2,5..og om du klarer kan du gjerne presse karbohydratene lenger ned. Fettet ser bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skrevet inn det jeg skal spise 4 dager fremover i diett.no. Og jeg trenger hjelp til å se om det ser ok ut.

Mandag: Fett: 18.6 Karbo: 21 Protein: 109.4

Tirsdag: Fett: 17.3 Karbo: 23.6 Protein: 106.5

Onsdag: Fett: 11.8 Karbo: 20.6 Protein: 135.7

Torsdag: Fett: 13 Karbo: 23 Protein: 113.6

Jeg har ikke tatt med trankapslene i denne utregningen så det blir litt mer fett.. Hva tror dere?

Jeg er 172 cm og ca 72kg tung.

Det ser litt lavt ut på proteinene synes jeg:) Hva er målvekten? Gang denne med 2,5 og du får antal gram proteiner du skal ha i deg per dag:) Målvekten min er 65 kg og jeg må da få i meg 162,5 gram proteiner per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målvekten min også er ca 65 kg, men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å få med meg mer proteiner. Jeg har protein shake, og spiser kylling og egg.. Noen andre tips?

Vil prøve å få ned karbohydratene litt mer, men synes det er vanskelig å finnet annet enkelt mellommåltid som ikke er mager kesam eller skyr. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målvekten min også er ca 65 kg, men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å få med meg mer proteiner. Jeg har protein shake, og spiser kylling og egg.. Noen andre tips?

Vil prøve å få ned karbohydratene litt mer, men synes det er vanskelig å finnet annet enkelt mellommåltid som ikke er mager kesam eller skyr. Takk for svar :)

Strimlet svinekjøtt, kalkun, torsk, sei, steinbit, tunfisk, karbonadedeig, kalkunpålegg (+diverse andre kjøttpålegg, sjekk næringsinnhold), hvalkjøtt, reinsdyrskav :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4949

Spiser kyllingfiler på 140 g skal jeg øke mengden kjøtt i måltidene mine da? Eventuelt hvor mye kylling bør jeg ha i et måltid? :)

Du skal ha 2,5 ganger ønsket kroppsvekt med protein. Hvordan du fordeler det på måltider (og antall) og på mellommåltider er opp til deg selv. Eller skjønte jeg ikke spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor store måltid du vil ha på dietten det:) går fint an å ha flere små måltider, eller færre store måltider, smak og behag:) En kyllingfilet inneholder ca 20 g proteiner per 100 gram, så om du spiser 150 g kylling får du i deg 30 g proteiner det måltidet, spiser du 300 g kylling får du i deg 60 g proteiner. :) Du må nesten bare finne ut hva som passer best for deg, jeg holder meg til 3 forholdsvis store (for meg) måltider for dag. For eksempel i dag: 200 g kalkunskinkepålegg + salat til frokost, 300 g kylling + grønnsaker til middag og 200 g karbonadedeig +salat til kvelds = 170 g proteiner ca (ble visst litt over det som er mitt mål utfra målvekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, jeg tror jeg er mer avhengig av flere måltider. Men det finner jeg fort ut.:) Starter med PSMF i morgen og skal holde på til neste mandag eller tirsdag. Jobber ca hver dag da så tror jeg må ha flere små måltider, er for eksempel usikker på om jeg klarer å ha i meg en kyllingfilet føre 7 om morgenen. :) Tusen takk for hjelpen :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha 2,5 ganger ønsket kroppsvekt med protein. Hvordan du fordeler det på måltider (og antall) og på mellommåltider er opp til deg selv. Eller skjønte jeg ikke spørsmålet?

Det sto på det forslaget om måltid på PSMF-artikkelen at jente på 70 kg skulle spise 140 g kylling, men må sikkert øke mengden per måltid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto på det forslaget om måltid på PSMF-artikkelen at jente på 70 kg skulle spise 140 g kylling, men må sikkert øke mengden per måltid ;)

Ok, skjønner. Men et lite tips er å gå inn på diett.no, og lag ditt eget oppsett, med den mate du selv vil ha(som er innenfor "godkjente" psmf-varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på slutten av dag 7 i dag, synes det gikk veldig bra fram til dag 4, etter det har jeg drømt om vanlig mat, vært konstant tørst og uopplagt. Jeg har så høy fettprosent at jeg ikke skal ha "spisedag", men tror nok ikke det blir 4 uker på denne dietten som først planlagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...