Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Jeg var litt lei, derfor jeg hoppa av. Men nå savner jeg at det er så simpelt/enkelt å følge! :D

Den siste uka nå har jeg veid og ført alt som har gått inn i tygga, så kalorikutt er ikke noe problem. Unntatt hos mamma, som lager ditt og datt, og forventer at man spiser. "jammen, jammen.."

Men vi snakket litt om det i går, og hun er med på tanken. Jeg trenger oversikt!!:p

Skal en tur på oh store Ica nå etterpå, og handle inn litt diett-mat :p

(diett-mat for meg: ting som er enkelt å telle!!!! :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et lite problem , igjen.. jeg har lagt inn alle måltider på diett.no og jeg fant ut at jeg bare kom meg på sånn 30 g proteiner elns, og derfor kjøpte jeg meg proteinpulver, men for at jeg skal få i meg nok må jeg drikke 2 "doser" om dagen, men da får jeg for mye karbohydrater! damn it! er det greit så lenge jeg trener? Nå trener jeg en time kondis om dagen :) er ikke så sprek men, hehe. Så jeg er alt for lav på proteiner, langt under grensen på fett, men langt over på karbohydrater :S

skaff deg et pulver uten karbo og fett da vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite problem , igjen.. jeg har lagt inn alle måltider på diett.no og jeg fant ut at jeg bare kom meg på sånn 30 g proteiner elns, og derfor kjøpte jeg meg proteinpulver, men for at jeg skal få i meg nok må jeg drikke 2 "doser" om dagen, men da får jeg for mye karbohydrater! damn it! er det greit så lenge jeg trener? Nå trener jeg en time kondis om dagen :) er ikke så sprek men, hehe. Så jeg er alt for lav på proteiner, langt under grensen på fett, men langt over på karbohydrater :S

Har du satt deg inn i PSMF i det hele tatt?? Ingenting av det du skriver her ligner på psmf..det minner mer om en oppskrift for hvordan bli, i beste fall tynnfeit, og i verste fall anorektisk.. Du skal ikke trene hver dag på PSMF, og du skal ikke trene kondis/cardio, du skal trene lett styrke 2-3 dager i uka..og du skal ha i deg mer enn fem ganger så mye proteiner, og mesteparten av det burde komme fra mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har satt opp for PSMF her. Jeg veier 117 kg, og målet mitt er 100 kg. Her er det jeg får i meg fra kjøtt (ikke regnet ut grønnsaker, men får i meg noe karbs og lite fett via de).

PROTEIN

229 gram

'

KARBOHYDRATER

0 gram

FETT

21.94 gram

Men jeg synes det virker som mye fett. Hva ligger andre på? Og er det noen som har en pekepinne på hva jeg bør ligge på? Jeg er 205 cm høy og veier som sagt 117 kg. målet er 100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt opp for PSMF her. Jeg veier 117 kg, og målet mitt er 100 kg. Her er det jeg får i meg fra kjøtt (ikke regnet ut grønnsaker, men får i meg noe karbs og lite fett via de).

PROTEIN

229 gram

'

KARBOHYDRATER

0 gram

FETT

21.94 gram

Men jeg synes det virker som mye fett. Hva ligger andre på? Og er det noen som har en pekepinne på hva jeg bør ligge på? Jeg er 205 cm høy og veier som sagt 117 kg. målet er 100.

Du ligger litt i overkant på fett..fett og karbo skal være under 20g.. Hva slags kjøtt har du valgt som proteinkilder??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytrefilèt, tunfisk i vann, karbonadedeig og kyllingfilèt. samme mengde som i eksempelmenyen her på fitnessbloggen. Bare at jeg har byttet ut mellommåltidet fra cottage cheese til tunfisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksempelmeny:

Jente 70 kg, 35 % fett

Gutt 110kg, 28 % fett

Frokost

Frokost

1 krydret kyllingfilet (140g)

2 krydret kyllingfilet (280g)

Tomat, agurk, isbergsalat, sopp og paprika

Tomat, agurk, isbergsalat, sopp og paprika

1 ss sel-, fiske- eller lakseolje

1 ss sel-, fiske- eller lakseolje

Lunsj

Lunsj

150g karbonadedeig

250g karbonadedeig

Ulike krydder

Ulike krydder

Brokkoli, spinat, paprika

Brokkoli, spinat, paprika

Mellomåltid

Mellomåltid

1/1 boks cottage cheese

1/1 boks cottage cheese +10g proteinpulver

50g bringebær (søtet med sukrin, splenda eller natreen)

150g bringebær (med søtning)

Middag / kveldsmat

Middag / kveldsmat

150g svinefilet

250g svinefilet

Brokkoli, blomkål, asparges og spinat

Brokkoli, blomkål, asparges og spinat

1 ss sel-, fiske- eller lakseolje

1 ss sel-, fiske- eller lakseolje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt opp for PSMF her. Jeg veier 117 kg, og målet mitt er 100 kg. Her er det jeg får i meg fra kjøtt (ikke regnet ut grønnsaker, men får i meg noe karbs og lite fett via de).

PROTEIN

229 gram

'

KARBOHYDRATER

0 gram

FETT

21.94 gram

Men jeg synes det virker som mye fett. Hva ligger andre på? Og er det noen som har en pekepinne på hva jeg bør ligge på? Jeg er 205 cm høy og veier som sagt 117 kg. målet er 100.

Det ser okej ut. tror inte det e så lätt att komma under 20 g fett när du måste äta så mycket protein. håll dig till 2.5 g protein per kroppsvikt du vill ned till och under 20g carbs å så lågt på fett som du kan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man absolutt vil mer ned i antall gram fett (skjønt som alle andre har sagt så er det vanskelig å komme under 20 g på såppass mye proteiner) så kan man bytte ut karbonadedeigen (som inneholder 5g per 100g) med strimlet svinekjøtt (som inneholder 2 g per 100 g)....strimlet svinekjøtt har også mer proteiner pr 100 gram (22 mot 19 som det er i karbonadedeig) i følge diett.no (her tas det forbehold om mulige feil på diett.no, da jeg ikke har liggende strimlet svinekjøtt akkurat nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo diett.no.. En bør følge litt med på verdiene på ulike verdier. Er en god del feil der. F.eks at det som blir oppgitt pr gram tydeligvis er pr 100 gr. Det er som regel ganske lett å oppdage så store feil, mindre feil er det verre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flisespikkeri.

Ja, det er kanskje flisespikkeri, men samtidig når man skal ha i seg minimalt med fett tenker jeg at det er bedre å satse på kjøtt med mindre fett til daglig, og heller gå litt over innimellom.. men så klart, jo mer protein man skal ha, jo vanskeligere er det å holde det så lavt.

Av egen erfaring ser jeg at jo strengere jeg er, jo fortere går jeg ned, og jo fortere jeg går ned, jo kortere er det til jeg kan spise og trene normalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står litt om det her:

Retningslinjer for oppkarbing

Og her er hva jeg spiste på min siste oppkarbing:

Fett Nok: Første spisedag etter 10 magre dager

okei, jeg tok det litt rolig med oppkarbing, kjøpte en pakke speltlomper, spiste 2 til lunsj med kylling og agurk i + resten av måltidet

og 2 til middag med kjøttdeig og tomat + resten. Det går vel bra det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...