Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

starta sikkelig på tirsdag, har ikke merka noen form for "downswing", og maten og treningen går det greit med. Motiverende å høre andres resultater! Venter med å veie meg til tirsdag!:D prøver å holde meg unna vekta til da;) Merker det blir en prøvelse og overleve helga, rett å slett fordi resten av verden er ute å drikker seg full:P men, jeg skal stå imot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre dere andre som sier at det er så greit å gå på diette, og mye energi å alt sånn!

Har dere ikke noen rar følelse i kroppen i heletatt? Jeg føler at jeg blir veldig tom å får en spesiell følelse i magen som jeg bare får da jeg har prøvd PSMF.

Samtidig kan jeg merke at jeg er litt fjern til tider, å mer sliten. Men det er vel gennerelt at man ligger så lavt på kcal.

En annen ting som er spesielt er at jeg spise kjøtt og salat til jeg ikke får i meg mer, men følelsen av å bli mett er helt andeledes enn om man har med litt karbs.

Noen andre som kjenner på dette eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre dere andre som sier at det er så greit å gå på diette, og mye energi å alt sånn!

Har dere ikke noen rar følelse i kroppen i heletatt? Jeg føler at jeg blir veldig tom å får en spesiell følelse i magen som jeg bare får da jeg har prøvd PSMF.

Samtidig kan jeg merke at jeg er litt fjern til tider, å mer sliten. Men det er vel gennerelt at man ligger så lavt på kcal.

En annen ting som er spesielt er at jeg spise kjøtt og salat til jeg ikke får i meg mer, men følelsen av å bli mett er helt andeledes enn om man har med litt karbs.

Noen andre som kjenner på dette eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare spørre dere andre som sier at det er så greit å gå på diette, og mye energi å alt sånn!

Har dere ikke noen rar følelse i kroppen i heletatt? Jeg føler at jeg blir veldig tom å får en spesiell følelse i magen som jeg bare får da jeg har prøvd PSMF.

Samtidig kan jeg merke at jeg er litt fjern til tider, å mer sliten. Men det er vel gennerelt at man ligger så lavt på kcal.

En annen ting som er spesielt er at jeg spise kjøtt og salat til jeg ikke får i meg mer, men følelsen av å bli mett er helt andeledes enn om man har med litt karbs.

Noen andre som kjenner på dette eller?

Joda kjenner til tomhetsfølelsen, og innimellom så blir jeg helt utslitt av å gå opp en liten bakke som jeg egentlig ikke har noe problemer med..men det forandrer seg hele tiden. For meg så kjennes det ut som at maten forsvinner mye fortere fra magen, altså det er ikke så vanskelig å fordøye..men likevel så er det svært sjeldent at jeg blir fort sulten igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i. Sjelden man går med stappmett følelsen :-P

Økte inntaket av omega-3 (både kapsler og tran) sammen med cla.

Dette funker bra på sultfølelsen synes jeg.

Fra mandag til i dag d har vekta gått ned 3-4kg.

Det sier litt om at min følelse av at jeg var bloata de forrige ukene var ganske riktig :-P

Selv om det sikkert er nesten bare vann og mindre mat i magen, så føler jeg at det ser bedre ut.

Fyller en shake med glutamin og BCAA før trening. 1scoop bcaa explod og 1 scoop glutamin explode med appelsin smak. Digg føre trening, g det hjelper veldig på trykket :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre dere andre som sier at det er så greit å gå på diette, og mye energi å alt sånn!

Har dere ikke noen rar følelse i kroppen i heletatt? Jeg føler at jeg blir veldig tom å får en spesiell følelse i magen som jeg bare får da jeg har prøvd PSMF.

Samtidig kan jeg merke at jeg er litt fjern til tider, å mer sliten. Men det er vel gennerelt at man ligger så lavt på kcal.

En annen ting som er spesielt er at jeg spise kjøtt og salat til jeg ikke får i meg mer, men følelsen av å bli mett er helt andeledes enn om man har med litt karbs.

Noen andre som kjenner på dette eller?

Kjenner meg litt igjen i det med magen og en litt annerledes form for metthet kanskje ( hvis det finnes. ) Blir faktisk relativt fort mett! men, rimelig fort får jeg en litt rar følelse i magen som jeg forbinder med sult:P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre dere andre som sier at det er så greit å gå på diette, og mye energi å alt sånn!

Har dere ikke noen rar følelse i kroppen i heletatt? Jeg føler at jeg blir veldig tom å får en spesiell følelse i magen som jeg bare får da jeg har prøvd PSMF.

Samtidig kan jeg merke at jeg er litt fjern til tider, å mer sliten. Men det er vel gennerelt at man ligger så lavt på kcal.

En annen ting som er spesielt er at jeg spise kjøtt og salat til jeg ikke får i meg mer, men følelsen av å bli mett er helt andeledes enn om man har med litt karbs.

Noen andre som kjenner på dette eller?

Jeg kjenner igjen alt du skriver her!

Man blir liksom ikke ordentlig mett, men får en rar metthetsfølelse. Og på diett går jeg bare rundt og surrer egentlig, hukomelsen er dårligere og logikken er nesten borte :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen fler enn meg sliti med søvnproblemer? Føler at det er motsatt av hvordan det burde være.. Skulle jo tro kroppen ville sove mer på det kcalunderskuddet.. Og ikke er jeg stresset for tiden heller siden jeg har ferie og egentlig ikke gjør noen ting, bortsett fra spsie og trene (4 styrkeøkter) i uka..

Har gått på PSMF i 5 dager bare, men gått ned 3,5 cm rundt magen :D Så er innmari fornøyd med resultatene, men hadde vært kjekt å kunne sove bort litt av sommernettene hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner igjen alt du skriver her!

Man blir liksom ikke ordentlig mett, men får en rar metthetsfølelse. Og på diett går jeg bare rundt og surrer egentlig, hukomelsen er dårligere og logikken er nesten borte :p

Hehe, helt enig. Jeg jobber i barnehage å ender med å gå 10 ganger for å hente noe eller setter fra meg ting på merkelige steder.. Blir litt fjern sånn på slutten av dagen.. veide ca 83 kg på mandag morgen. I dag var vekta 78,5kg.

Sick! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen fler enn meg sliti med søvnproblemer? Føler at det er motsatt av hvordan det burde være.. Skulle jo tro kroppen ville sove mer på det kcalunderskuddet.. Og ikke er jeg stresset for tiden heller siden jeg har ferie og egentlig ikke gjør noen ting, bortsett fra spsie og trene (4 styrkeøkter) i uka..

Har gått på PSMF i 5 dager bare, men gått ned 3,5 cm rundt magen :D Så er innmari fornøyd med resultatene, men hadde vært kjekt å kunne sove bort litt av sommernettene hvertfall...

Jeg hadde det på samme måte for noen dager siden, har det bedre nå :) på min 10 dag nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen alle symptomene som nevnes her. Søvnproblemer er forresten vanlig på en karbo-lav diett. Anbefales faktisk at folk med søvnproblemer spiser et skikkelig måltid rikelig m karbo en stund før leggetid. Angående mett og sultfølelse har jeg ingen problemer med å bli mett av måltidet. Problemet er at jeg er sulten etter en halv time igjen.. Er vel kroppens måte å si fra at, hei dette holder ikke! Gi meg mer :)

Googlet litt.. Karbohydrater til kvelds stimulerer seronotinproduksjonen. Dette igjen blir forvandlet til melanotin, søvnhormonet, når det blir mørkt. Så ikke rart søvnen kan bli dårlig når man ripper kostholdet såpass for karbo. Særlig å komme i dyp søvn er langt unna synes jeg, ligger halvvåken store deler av natten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, helt enig. Jeg jobber i barnehage å ender med å gå 10 ganger for å hente noe eller setter fra meg ting på merkelige steder.. Blir litt fjern sånn på slutten av dagen.. veide ca 83 kg på mandag morgen. I dag var vekta 78,5kg.

Sick! :)

Nice ! Kan du fortelle litt om hva du spiser og hvor mye protein du har regnet du skal få i deg hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, egentlig ikke. Som jeg sa tidligere var det i starten jeg kunne bli sulten kort tid etterpå. Jeg hadde heller ikke ork til å finne på noe i starten. Men dette har forandra seg nå. Hender jo så klart at man blir sliten, men det hadde jeg nok blitt uansett. Har du denne tomme følelsen hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...