Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjører ikke PSMF etter reglene men har en fordeling på 60%protein, 17% karbo og 23% fett.

Kan jeg si dette er safe for vektnedgang?

Spiser du mindre enn du forbrenner? Får du i det nok protein (ca 2g/kg kroppsvekt)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge FB egen kalkulator er ved stillesittende aktivitet 1724, og siden jeg også trener 5 dager så vil jeg si jeg spiser mindre enn jeg forbrenner. Og jeg ligger godt over 2g/kg på proteiner.

Da har du vel egentlig svart på ditt eget spørsmål, har du ikke? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å bruke metodene som det står om i

http://www.livestrong.com/article/394020-weight-loss-strategies-and-portion-size/ og http://caloriecount.about.com/article/when_you_cant_measure_estimate_portions

"a meat, fish or poultry serving is usually 3 oz., or about the size of your hand"

"3 ounces cooked meat, fish, poultry ---- your palm, a deck or cards or a cassette tape"

1 ounce = 28.3495231 grams

100 grams = 3.52739619 ounces

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter med å få i meg nok proteiner på PSMF jeg. Proteinpulver er jo en helt grei løsning her, men, klarer det ikke uten melk. må i allefall ha skummet melk i shaken, ellers smaker den jo helt rumpe.

Og sist jeg sjekket var ikke melk lov på psmf, eller?

bruk prozyme 90+ med sjokoladesmak, nydelig. Kan eventuellt ha 1-2 dl skummet melk blanda med vann!

Er jo null stress og spise nok proteiner, du spiser jo kjøtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på dag 5 nå, og har bare bæsjet 1 gang de siste 3 dagene. Er dette normalt? Pleier å gjøre det 1-2 ganger for dagen.

Ja. Du spiser veldig lite. Om det plager deg kan du drikke litt fiber eller spise mer grønnsaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brokkoli: 3g fiber/100g

Løk: 2g fiber/100g

Champignon: 2,4g fiber/100g

Så da kommer det jo an på hvor mange 100 gram du spiser, men høres ikke ille ut. Uansett, så er det ikke mye overskytende i maten man spiser på en PSMF, så ikke mye å kvitte seg med etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker å starte på PSMF til mandagen! Gleder meg med motivasjon på topp! Testet det ut i litt over en uke i fjor før jul, og likte de kjappe resultatene:-) men så kom julen og da var det kjørt.. nå tenker jeg å kjøre det i 8 dager før en oppkarbingsdag, også 8 dager til før jeg går over til et kosthold med frukt og litt karbos og litt mer fett. Men burde jeg legge den oppkarbingsdagen på en dag med trening, eller spiller ikke det så stor rolle? Og burde jeg ha en oppkarbingsdag før jeg går over på "normalt" kosthold? Noen som har noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kuttet ut BCAA-en med mindre du har for mye penger og trenger å kvitte deg med noen. Du får det du trenger fra kjøtt, proteinshake og eggehvite.

Når det gjelder resten skal jeg ikke uttale meg for mye, for det er minst to varianter. All ære til skribentene her, men om jeg måtte valgt enten fitnessbloggen eller Lyle så ville jeg valgt han som "fant opp igjen" dietten, og det er Lyle. For å si det slik er Lyle til tider både en idiot og et ##¤#¤høl, men han kan tingene sine. FB sin versjon ser mye koseligere ut, men om det betyr at man går ned 200g mindre i uken tar jeg heller den slemme, onde og hatefulle versjonen og blir fortere ferdig ;)

Robert som er myk. Jeg vil ikke ha på meg det der. Vi diskuterte det litt når den ble skrevet. Her kjører jeg PSMF strikt, og mener folk sniker seg av dietten hvis de først begynner å legge til carbs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert som er myk. Jeg vil ikke ha på meg det der. Vi diskuterte det litt når den ble skrevet. Her kjører jeg PSMF strikt, og mener folk sniker seg av dietten hvis de først begynner å legge til carbs.

Så bra noen er enige med meg :) Sikkert lettere å gå på en "snill og rund og koselig og myk" diett, men jeg liker å tro at resultatene kommer raskere om man kjører den slik Lyle satte den opp. Ikke at jeg gjør det selv for tiden, men nå fokuserer jeg mer på "recomposition" enn vekttap ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere over her har jeg også tenkt til å starte på mandag. :) Men jeg har et par spørsmål før jeg starter! Det er nok ganske individuelt hvor mye man går ned(med tanke på hvor mange kcal man inntar), men ca. hvor lenge kan jeg regne med å gå på denne dietten om 10 kg. er målet? I og med at dette ikke er en langvarig diett, kan jeg vel heller ikke regne med å nå målet mitt på PSMF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere over her har jeg også tenkt til å starte på mandag. :) Men jeg har et par spørsmål før jeg starter! Det er nok ganske individuelt hvor mye man går ned(med tanke på hvor mange kcal man inntar), men ca. hvor lenge kan jeg regne med å gå på denne dietten om 10 kg. er målet? I og med at dette ikke er en langvarig diett, kan jeg vel heller ikke regne med å nå målet mitt på PSMF?

Jeg vil si en kilo i uken burde være et greit mål, men som du selv sier kan det variere. Du ser ikke noe om hverken kjønn, tyngde, aktivitetsnivå eller noe, men om du følger den originale PSMF-en bør en kilo være et greit mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si en kilo i uken burde være et greit mål, men som du selv sier kan det variere. Du ser ikke noe om hverken kjønn, tyngde, aktivitetsnivå eller noe, men om du følger den originale PSMF-en bør en kilo være et greit mål.

Jente, 62 kg, moderat aktivitetsnivå. Vil 1,5 til 2 kg bli for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...