Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Gjest Ukjent666
Noen som vil hjelpe med forslag til oppsett av diett for par ?

Litt info om oss, jeg er 25 år, 171 cm og 82 kg, 18% fett. Hun er 20 år, 159 og 52 kg, fettprosent er noe usikker men ganske tett på 20%.

Jeg trener jevnt og trutt 4-split program, har trent sammenhengende i flere år men uten å fokusere helt på kosthold.

Hun trener alt ifra 3-4 dager i uken, litt mer varierte treningsmetoder. Her noe turn og noe styrketrening.

Siden du poster det på PSMF.. Så ta nå og les PSMF artikkelen da? Alt du trenger å vite er det..

Eller enkelt og greit:

2,5gram protein pr ønsket nåvekt(f.eks 70kg x 2,5g)

og hold deg under 20gram på fett/karbs;) og ta f.eks 1 ss tran hver dag..

Enkelt og greit;) LES artikkelen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du poster det på PSMF.. Så ta nå og les PSMF artikkelen da? Alt du trenger å vite er det..

Eller enkelt og greit:

2,5gram protein pr ønsket nåvekt(f.eks 70kg x 2,5g)

og hold deg under 20gram på fett/karbs;) og ta f.eks 1 ss tran hver dag..

Enkelt og greit;) LES artikkelen;)

Ja enkelt og greit.. Derfor jeg spør ;)

Hvor mye karb totalt, skal dette være det samme under hele dietten, hvor mye fett, lik fettmengde hele diett.

Oppkarbing, når, hva er greit.. Ja mange spørsmål :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Ja enkelt og greit.. Derfor jeg spør ;)

Hvor mye karb totalt, skal dette være det samme under hele dietten, hvor mye fett, lik fettmengde hele diett.

Oppkarbing, når, hva er greit.. Ja mange spørsmål :))

Hvis du leser som sagt: artikkelen og ellers i denne tråden! bare å bla igjennom 5 sider. Så har du svar....

Men..

Som jeg sa: maks 20gram fett/karb HVER dag... og 2,5g protein pr ønsket kroppsvekt..

Og ang refeed. Dette kommer helt ann på fett% osv.. Men du kan f.eks ta hver lørdag.. Hvor du spiser litt ekstra karbs;)/næring du ikke får ellers..

Noen går også 4 uker uten refeeds... Veldig individuelt.. Les gjennom artikkelen og denne tråden;) alt vil stå der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå snart vært 8 uker på fasten og gått jevnt ned med ca 1 kg i uka. Har gått fra ca 78 kg til ca 70 kg.

Hadde tenkt å bruke de neste 4 ukene til å bygge opp igjen med karbohydrater, men tenker og å ta 1 uke til og så kjøre oppkarbing på de 3 neste. Han som kjørte dietten i FHM-artikkelen hadde 9+3 uker.

Hvorfor hadde han akkurat den fordelingen? Er det det som er optimalt i et tenkt 12 ukers løp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei. Her kommer mine resultater fra Psmf. Det er gått 10 dager og imorra blir det en spisedag:D Startvekt var 64 kg. I dag viste vekta 62,3kg. Jeg synes dog resultatet er mer synlig på kroppen enn på vekta. Ekstrem diett, men så absolutt verdt det! Målet er 60kg innen juli, så jeg kommer til å fortsette litt til.

post-4872-14440862214776_thumb.jpg

post-4872-14440862214552_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Her kommer mine resultater fra Psmf. Det er gått 10 dager og imorra blir det en spisedag:D Startvekt var 64 kg. I dag viste vekta 62,3kg. Jeg synes dog resultatet er mer synlig på kroppen enn på vekta. Ekstrem diett, men så absolutt verdt det! Målet er 60kg innen juli, så jeg kommer til å fortsette litt til.

[ATTACH=full]35908[/ATTACH][ATTACH=full]35909[/ATTACH]

Wow! Du ser rååbra ut!:D

er det bare 10 dager mellom disse bildene?:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Her kommer mine resultater fra Psmf. Det er gått 10 dager og imorra blir det en spisedag:D Startvekt var 64 kg. I dag viste vekta 62,3kg. Jeg synes dog resultatet er mer synlig på kroppen enn på vekta. Ekstrem diett, men så absolutt verdt det! Målet er 60kg innen juli, så jeg kommer til å fortsette litt til.

[ATTACH=full]35908[/ATTACH][ATTACH=full]35909[/ATTACH]

Wow!! Du ser skikkelig fin ut..det ser ut som om du har gått ned mye mer!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Du ser rååbra ut!:D

er det bare 10 dager mellom disse bildene?:eek:

Tusen takk, Madeleine. Det er faktisk bare 7 dager mellom dem, hehe. Det jeg vet er at de 2 kiloene fra 62 til 64 vises veldig godt på meg..Slik har det faktisk alltid vært;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som har gått på PSMF.. Når dietten er gjennomført, og du går tilbake til "normalt" kcal-inntak, holder du vekt/resultat?Man går vel litt opp med en gang, men så stabiliserer det seg??

Gikk ned 3 kilo etter 17 dager på psmf,opp 1 kg etter psmf, og gikk deretter ned 2 kilo på en mnd etter :) Har hatt et "normalt" sunt kosthold(Om det er noe som heter det:p), og trent 3-4 ganger i uka :) En kickstart akkorat slik jeg ønsket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Madeleine. Det er faktisk bare 7 dager mellom dem, hehe. Det jeg vet er at de 2 kiloene fra 62 til 64 vises veldig godt på meg..Slik har det faktisk alltid vært;)

:eek: Fantastisk!

Du har vært kjempe flink og DEN kroppen da!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endel igjen, men det føles godt med det som er borte :) og fem dager etter at jeg avslutta første runde med PSMF veier jeg bare 100 g mer ;)

Åh, så digg! Jeg skal spise litt imorra. Grugleder meg:pLivredd for at alle resultatene skal gå i vasken vettu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så digg! Jeg skal spise litt imorra. Grugleder meg:pLivredd for at alle resultatene skal gå i vasken vettu!

Sånn hadde jeg det første spisedagen min også.. :p Jeg gikk opp en kilo eller to etterpå, men det ble fort borte igjen ;)

Kos deg med maten i dag!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...