Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hehe ja formulerte meg kanskje litt feil, beklager er ikke helt inn i forklaringene og sånn:P

dem kommer fra salat,grønnsaker :S men syns det er litt mye til å være "grønt og sunt" . Men skal jeg evt prøve å få til mindre karbohydrater? men da blir det lite med mat i forhold til skjema jeg har fulgt. Men vel og merke så har jeg startet i dag for 4 timer siden så er vel litt tildlig å klage på karbene allerede?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja formulerte meg kanskje litt feil, beklager er ikke helt inn i forklaringene og sånn:p

dem kommer fra salat,grønnsaker :S men syns det er litt mye til å være "grønt og sunt" . Men skal jeg evt prøve å få til mindre karbohydrater? men da blir det lite med mat i forhold til skjema jeg har fulgt. Men vel og merke så har jeg startet i dag for 4 timer siden så er vel litt tildlig å klage på karbene allerede?:p

Kanskje du overregner? Tar i litt? Så lenge du spiser rent kjøtt og gode grønnsaker, så har du ingenting å bekymre deg over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx
hehe ja formulerte meg kanskje litt feil, beklager er ikke helt inn i forklaringene og sånn:p

dem kommer fra salat,grønnsaker :S men syns det er litt mye til å være "grønt og sunt" . Men skal jeg evt prøve å få til mindre karbohydrater? men da blir det lite med mat i forhold til skjema jeg har fulgt. Men vel og merke så har jeg startet i dag for 4 timer siden så er vel litt tildlig å klage på karbene allerede?:p

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle telle med karbs fra grønnsaker, og holder meg til de grønne grønnsakene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det kan du nok, som Little Engine that could svarte meg, man skal være under 20-30g karb og fett hver, og hvor lavere du kommer jo bedre er det. Ergo så er svinekjøtt bedre enn karbonadedeig pga lavt fettinnhold, men husk å ta litt fiske olje i løpet av dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en i sverige nå som heter "Norwegian fish oil", skulle vist ikke være så verst, kan også bestilles på nettet. Eller så har du den som hele FB reklamerer om, myrevolution.no sitt vital arctic oil, 150 kr eller noe for en flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en i sverige nå som heter "Norwegian fish oil", skulle vist ikke være så verst, kan også bestilles på nettet. Eller så har du den som hele FB reklamerer om, myrevolution.no sitt vital arctic oil, 150 kr eller noe for en flaske.

Bestill flere så får du de rimeligere.... kjekt kosttilskudd selv utenom PSMF diett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en i sverige nå som heter "Norwegian fish oil", skulle vist ikke være så verst, kan også bestilles på nettet.

Norwegian Fish Oil er kjempebra :) Jeg merker stor forskjell på når jeg bruker disse og ikke! De har og fått mye god omtale av forbrukere og media :)På bena med norsk fiskeolje - DN.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har erfaring med PSMF vs "vanlig" modifisert faste?

Bør man fordele måltidene under PSMF som på "vanlig" modifisert faste? Fant ikke noe om dette i artikkelen....

Jeg har spist ett måltid til dagen store deler av perioden jeg har gått på PSMF og kan omtrent gå 2-3 uten mat før jeg blir skikkelig sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler behov for å minne om advarselen i artikkelen, da sånne dietter ofte tiltrekker seg endel jenter som overhodet ikke har godt av de. Dette er ikke siktet mot noen i tråden her. Vet man at man takler såpass stor kontroll og underskudd over tid er det greit, men om man tidligere har slitt mye psykisk bør man styre unna. For er det noe vi absolutt ikke vil ha på samvittigheten, så er det at noen ender opp med spiseforstyrrelser.

Hei Espen:) Du synes å ha god greie på dette, så spør deg rett ut: Jeg er ei ganske frodig dame med masse muskler, men desverre mye annet også...170 høy, 95 kilo, altfor mye å drasse på....har egentlig fått beskjed om at kroppen min går på sparebluss fordi jeg spiser for lite (!!!) tror det eller ei....ble anbefalt denne dietten for å få fart på systemet.....men, kan jeg få en sånn cirkamengde mat jeg bør spise til hvert måltid? det er blitt litt umulig oppgave å lese gjennom hele bloggen, og det er snart like mange meninger som folk, jeg trenger bare helt enkelt, og er ærlig og sier at jeg har ikke lyst å hverken veie mat eller telle kalorier....det er timeplanen min for travel til...det må bli så enkelt at jeg lett vet hvor mye mat jeg skal ha....men ser det er forskjellig eksempel fra jente til gutt, men mine mål passer jo ikke inn i noen av de ser jeg:( håper du har tid å svare ei litt fortvila jente som nå VIL ta ansvar for egen helse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enkelt er det bare å passe på at du spiser rent kjøtt og grønnsaker + en eller annen form for fiskeolje.

Du trenger ikke å veie og telle hver gang du skal spise, men for å sørge for at du får nok proteiner kan du sjekke hvor mye proteiner de ulike kjøtt og fisketypene du spiser gir, så har du et overblikk over hvor mye du bør spise.

Hilsen... Espen.:whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-387-1444086351806_thumb.png

Dette står det i boka Lyle McDonald- The rapid fat loss handbook. Antall måltid bestemmer du selv. Spis mengden proteiner du kommer frem til ut ifra denne tabellen fra magre proteinkilder, grønnsaker (øk mengden om du sliter med at du er sulten) og ta 1SS omega 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at du skal ta "lean body mass"-vekten din i pounds for å finne ut proteininntaket. Første gang jeg leste boka var jeg overlykkelig for jeg trodde jeg slapp unna med å bare spise 120g protein... men forstod fort at det ikke var så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...