Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så bra :) Og det var vel 3x12 med baseøvelser, var det ikke?

Jo det var det.

Chinsene er det så som så med ;) men jeg tar lat machin og pull down i stedet. Forstår meg ikke må den monsterinstallasjonen som man skal ta chins på...

Men resten funker helt topp. Tar armehevinger og mage i tillegg.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis armhevinger er pushups burde du droppe det. Målet er ikke å bli sterkere, men å ikke miste muskler. Mage kan du fint trene, men du får bra kjernetrening med knebøy og markløft. Chins er bedre enn nedtrekk, så les artikkelen her på FB om hvordan man skal få til sin første. :)

Armheving er pushups, ja :) og det er topp å få til en ekstra hver gang (på kne) Jeg spiser ikke ren PSMF lenger, jeg spiser karb under 50 g. Jeg bruker lenger tid på vekttapet og har lyst å bygge muskler også. Magen sa total stopp da jeg gikk på ren psmf, og derfor spiser jeg som psmf om dagen, men tar meg grovbrødskiver til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at jeg bommet litt med inntaket i går. Jeg har kun spist 150g protein, og målet mitt er 78 kg. Burde jeg spe på med ekstra proteiner i dag for å dekke inn det jeg ikke spiste i går? Det ble mye reker og scampi, så jeg har rett og slett følt at jeg har spist mere proteiner enn hva jeg faktisk har.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offtopic, men ser du ofte fraråder PSMF ved lav fett%.

Hvilken diett vil du da anbefale? Kjører selv en litt modifisert versjon av PSMF med litt mer karbs enn anbefalt, fungerer ganske bra på meg. Gått ned ca 4kg siden jeg begynte.

Så kjører jeg dager innimellom med litt høyere karbnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et lite spm, jeg har holdt på med spmf nånsiden torsdag. Men jeg har ikke miatet noe særlig. Mister jo selvfølgelig veske, men om det er noe jeg gjør feil? Jeg spiser det jeg skal ha i meg, drikker bare vann/saft. Går 30min rask gange hver dag. Begynner på full kropp til uka. Lever på karbonadedeig,torsk,salat,tomat,løk.. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke går ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite spm, jeg har holdt på med spmf nånsiden torsdag. Men jeg har ikke miatet noe særlig. Mister jo selvfølgelig veske, men om det er noe jeg gjør feil? Jeg spiser det jeg skal ha i meg, drikker bare vann/saft. Går 30min rask gange hver dag. Begynner på full kropp til uka. Lever på karbonadedeig,torsk,salat,tomat,løk.. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke går ned.

Hva er målvekten din? hvor mye prot, karb og fett får du i deg? hvis du leser psmf artikkelen her på fitnessbloggen så står det ganske klart at du ikke skal trene kardio under dietten. Så kutt ut 30 min rask gange og hold deg til et fullkropps styrkeprogram 3 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå på dag 11 og belter må strammes ! :)

Har nå proteinpulver på vei i posten og må si jeg gleder meg til det. Begynner å slite litt med matinntaket grunnet særdeles lite matlyst.

Iom jeg ikke spiser fisk, begrenser det seg til kylling, svin og moderate mengder karbonadedeig. Så derfor bestilte jeg meg proteinpulver for å få litt "avlastning" til de 200g med proteiner jeg skal ha i meg iløpet av dagen. Er det noe i veien for å kjøre flere måltider med proteinshake iløpet av en dag? Skal selvfølgelig spise vanlig mat også med masse grønnsaker så jeg får det jeg trenger av fiber, vitaminer etc...

En annen ting jeg lurer på er om 200g er riktig mengde for meg. Første målet mitt er 80kg, noe som tilsvarer 200g om man ganger det med 2.5. Men leser i faq'n her at man skal ta lean body mass * 2.5, noe som mest sannsynlig vil være vesentlig mindre for min del iom jeg ikke har så mye muskler å skryte av :D

Har bestilt time for å måle kroppsfettet på onsdag, men hva er egentlig riktig måte å regne ut dagsbehovet for proteiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg?:-) Jeg er ei jente på 173cm og 67kg. Hva burde proteininntaket, karbohydratinntaket og fettinntaket for meg være på en PSMF diett? Leser og leser men syns stoffet er litt tynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal begynne på psmf på søndag og kjøre det 4 uker før syden for å få frem packen littegranne, har en fettprosent på 13-14%. Man skal jo ligge på under 20g fett og karb hver, jeg skal spise 700g kyllingfile og 150g karbonadedeig daglig og får da 180g protein, altså 2,5g pr kg kroppsvekt. Men fettet fra disse matvaerene blir jo totalt ca 30 g, også kommer 1-2 ss fiskeolje (blir ikke det 10-20g fett??) i tillegg, blir da dette riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Har en del nybegynnerspørsmål jeg håper noen kan komme med noen gode svar på. Kan vel hende jeg kunne funnet svar på noe med å lese gjennom hele tråden her men satser på at noen gidder å gi tilbakemelding.

Jeg har nå gått på PSMF dietten i 2 uker uten de helt store resultatene. Det er i seg selv ingen "krise" for jeg er litt skeptisk til at slike superkurer skal fungere så bra som det sies og jeg er forberedt på at ting kan ta litt lengere tid enn forventet.

Men jeg har noen spørsmål ang denne dietten:

Er det normalt/rett at en skal ha en ganske betydelig sultfølelse store deler av dagen? Det tærer virkelig på psyken å gå rundt å være sulten til enhver tid.

Leste den artikkelen om han FHM redaktøren som gikk ned masse kilo på imponerende vis med denne dietten og et fullkroppsprogram. Jeg kjører nå omtrent samme programmet som han,men jeg har ingen fremgang fra uke til uke. Til tider nesten tvert om. Føler meg litt slapp,trøtt og har lite å gi på trening. Skjønner at en diett kan ha denne virkningen,men er det slik at en ikke kan forvente fremgang så lenge man er på diett?

Og denne fiskeoljen det er snakk om,hvor får man kjøpt slikt?

For at noen kanskje kan komme med kommentarer på rett og galt til det jeg gjør så er dette meg og min diett:

Jeg er 32 år,ca. 184 cm høy og veier 86 kg. Mann :-p

En typisk dag på matfronten kan være som følger:

130 gram svinekjøtt

450 gram kyllingfilet

300 gram cottage cheese

260 gram seifilet.

Dette fordeler jeg utover dagen på flere måltider og jeg spiser ca.200 gram salat til hvert måltid.

I følge mine utregninger skulle dette gi ca.190 gram proteiner og 1000-1100 kcal i løpet av dagen. Salaten kommer i tillegg.

Hvor mange kcal kan man i snitt regne med at 200-300 gram salat gir?

I følge kalorikalkulatoren forbrenner jeg en plass mellom 2500-3000 kcal i løpet av dagen,litt avhengig av hvor mye jeg får trent. Jeg prøver å kjøre fullkroppsprogram 3 dager i uka. men utover det sitter jeg mye stille resten av dagen pga eksamensperiode på skolen. Jeg har ikke målt fettprosenten på over et år nå,men tipper jeg ligger på 15-16 % slik det er nå.

Jeg føler selv at kostholdet er ganske bra i forhold til retningslinjene på PSMF og jeg er ingen nybegynner når det kommer til selve treningen så jeg synes treningsøktene er ok gjennomført iallfall. Men jeg sliter som sagt med sultfølelse,lite resultater av dietten og null fremgang på treningen. Noen gode råd og vink til hva som er rett og galt her?

Takk for hjelpa og sorry for at innlegget ble litt langt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6. Hvor mange kcal kan man i snitt regne med at 200-300 gram salat gir?

6. Hvilken farge har et tau?

Hvilken farge tauet har vet jeg ikke, men 100 g issalat har 12 kcal, og ingen næring.. velg heller ordentlige grønnsaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå på dag 11 og belter må strammes ! :)

Har nå proteinpulver på vei i posten og må si jeg gleder meg til det. Begynner å slite litt med matinntaket grunnet særdeles lite matlyst.

Iom jeg ikke spiser fisk, begrenser det seg til kylling, svin og moderate mengder karbonadedeig. Så derfor bestilte jeg meg proteinpulver for å få litt "avlastning" til de 200g med proteiner jeg skal ha i meg iløpet av dagen. Er det noe i veien for å kjøre flere måltider med proteinshake iløpet av en dag? Skal selvfølgelig spise vanlig mat også med masse grønnsaker så jeg får det jeg trenger av fiber, vitaminer etc...

En annen ting jeg lurer på er om 200g er riktig mengde for meg. Første målet mitt er 80kg, noe som tilsvarer 200g om man ganger det med 2.5. Men leser i faq'n her at man skal ta lean body mass * 2.5, noe som mest sannsynlig vil være vesentlig mindre for min del iom jeg ikke har så mye muskler å skryte av :D

Har bestilt time for å måle kroppsfettet på onsdag, men hva er egentlig riktig måte å regne ut dagsbehovet for proteiner?

Jeg bumper denne i håp om respons :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i følge mine utrenigner og masse tenking har jeg kommet fram til at jeg blir spisende mellom 30-40 kalorier om dagen. da bytter jeg ut denna cheesn med protinshake. men blir det evt for mye kalorier da jeg føler skjema til maten oppe i artikkelen til punkt og prikke?

Hva mener du?:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt usikker på om den mengden karbohydrater jeg spiser blir for mye da man skal være ved omtrent helt 0 med denne dietten. jeg får også i meg ca 180-190 gr proteiner om dagen. men er litt usikker på om dette blir riktig.

drikker ikke brus,saft eller spiser noe godis,etc så er litt usikker. kjøttet jeg spiser og ligger på ca 0-1 gr karbohydrater og salat og grønnsaker blir til sammen på en dag ca 10-15 gr.men det er det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...