Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Du kan spise så mange eller så få måltider du ønsker så lenge du møter målene til makroer. Selv spiste jeg bare ett måltid for å bli skikkelig mett, mens andre småspiser hele dagen. Ditt valg :)

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Off off.. får bare ønske deg god bedring... kanskje kroppens måte å reagere på.. du får bruke helgen til å bli frisk.. når har du evnt oppkarb dag? God bedring :)

Takk for det, søta:D Så kjedlig å bli så dårlig av å spise det man har gledet seg til da..Rart hvordan kroppen venner seg av ting helt. Jeg har ikke hatt oppkarb i dag nei, men jeg skal love deg at jeg var nærme å sprekke:unsure: På tors har jeg vært på psmf i 10 dager. Tenkte å ta en oppkarbing da. Jeg skal på klasseavslutning den kvelden, så litt vin blir det. Men jeg er redd for å bli helt ødelagt av sukker til kvelden:p Vet ikke om jeg tør å risikere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666

Selvom jeg vet en del ang PSMF: Så lurte jeg faktisk litt på noe i dag: har gått ned 7kg (81kg fordelt på 174-75cm nå)! Det jeg lurer på: hvor bra er egentlig "psmf" når det kommer til en mer "finpuss" av fett% osv? Er langt ifra fornøyd med fett%, men "musklene" er ikke helt formet/der enda.. Så står midt i et "veiskille" nå!

Noen som vet noe ang hvor mye som egentlig blir tatt av fett? Og anbefales det? Målet er nok ca 75kg egentlig. Men men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
PSMF fungerer fint til du kommer ned til 10-12%. Deretter bør du over på noe annet.

Ok takk;) Da får vi satse på noe sånt etter ferieturen da!:D Så får vi heller bygge litt smått etter dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, søta:D Så kjedlig å bli så dårlig av å spise det man har gledet seg til da..Rart hvordan kroppen venner seg av ting helt. Jeg har ikke hatt oppkarb i dag nei, men jeg skal love deg at jeg var nærme å sprekke:unsure: På tors har jeg vært på psmf i 10 dager. Tenkte å ta en oppkarbing da. Jeg skal på klasseavslutning den kvelden, så litt vin blir det. Men jeg er redd for å bli helt ødelagt av sukker til kvelden:p Vet ikke om jeg tør å risikere det.

Hihi, værsegod :D Ja, men da ser man liksom hva sukker faktisk gjør med kroppen... sykt igrunn. Glad jeg kuttet det ut for flere mnd siden! Hmm, ja, er jo litt skummelt om du skulle bli så dårlig den kvelden, er ikke sikkert du hadde blitt like dårlig som jeg ble, men kroppen din er jo likevel vandt med helt rein mat nå, så kan jo hende du merker det litt.. Menmen, så lenge du ikke propper i deg masse sukker går det vel fint, kan oppkarbe seg på mange måter uten å tilføre masse raffinert sukker :)

Jeg har faktisk ikke gått opp noe som følge av spisedagen jeg... følte jo jeg spiste masse masse, menmen, skal ikke klage! :) Klar for en ny uke nå... men det blir den siste! Savner havregrøt og frukt kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Tenkte å begynne på psmf i morgen. Jeg er 185 høy veier ca 85 kg. ønsker å trimme av noen kg for å få ned fettprosent.

Noen som har ett forslag til en dags matplan. Tenker eggehviter til frokost da jeg tror kjøtt til frokost kan bli noe vanskelig å få ned.

Kan man f.eks spise færre ganger og større måltider? bør man få i seg ekstra protein før man legger seg?

Har en ganske stillesittende kontor jobb så skal gå til og fra jobb ca 20min og trene styrke 3 ganger i uken.

Kom gjerne med noen forslag.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Etter et besøk på PSMF - Den sunneste ekstremdietten - Fitnessbloggen og i tillegg ha lest igjennom denne tråden, bestemte jeg meg for 3 dager siden å starte med psmf. Jeg er en mann på 175cm og ligger nok på langt utpå 90-tallet på vekta. Målet mitt er i første omgang å få meg ned på 80 blank (klarte faktisk fra 99-79 for 4 år siden, men har også klart å feite meg opp igjen desverre). Dersom man føler man må modifisere målet underveis, at man enten ser det er urealistisk eller at dette faktisk går over all forventning. Kan/Skal man da modifisere Protein-inntaket?

En annen ting:

Sjekk for eksempel inntaket i går kontra i dag:

Lørdag: Energi: 1008 Fett: 15.02 Karbohydrat: 11.66 Protein: 202.9

530g Kyllingfilet, 280g strimlet svinekjøtt

Søndag: Energi: 1085 Fett: 27.04 Karbohydrat: 7.78 Protein: 200.85

320g kyllingfilet, 300g karbonadedeig, 270g strimlet svinekjøtt

Føler jeg får et altfor høyt fettnivå så fort jeg spiser feks karbonadedeig eller biffstrimler av svin??

Dette er også uten denne EFA´n.

Spiser desverre ikke fisk, så må holde meg til kjøtt og kylling.

Hva med grønn te? Er det noe som vil bidra noe positivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kommer deg ned på 15g fett en dag har det ikke noe å si om du går litt opp neste dag. Man skal *prøve* å komme under 20g, men det betyr ikke at man alltid får det til. Sånn er livet. Men EFA-en *skal* du ha samme pokker for den gjør magiske ting med fettcellene dine.

Det som er med kaloriinntaket er at om du spiser for lite protein vil kroppen til en viss grad regulere dette selv gjennom å kvitte seg med muskelmasse. Du vil da ende opp med målvekten du har satt deg selv om du hadde mer muskler enn som så i utgangspunktet. Om du er i tvil bør du legge til litt ekstra protein. Hvis du sikter på 85kg i stedet for 80kg vil det utgjøre 12.5g protein ekstra om dagen. Det er 50kcal, eller 350kcal ekstra i uken. 350kcal er 40g fett, som er en forskjell i forbrenning på 6g fett om dagen. I beste fall.

Takk for svar sjef :D

Stikker innom fitnessplanet og kjøper lakseolje i morgen. I mellomtiden har jeg knasket på en haug med omega3 kapsler. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)

Har fulgt psmf-dietten i en uke nå, og gått ned fra 59 kg til 56.5. Har som plan om å gå en uke til, men lurer på om jeg bør ha en oppkarbingsdag nå?

Er forøvrig litt over 1.70 høy, var opprinnelig ca 60 kg før diettstart.

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
Hvor feil av meg er det å småspise litt fun-lightgele når jeg er på psmf? har et enormt søtsug....:unsure:

Hvis man ser vekk fra little engine sitt svar;) Så er funlight gele ok på PSMF! er jo ikke noe spes med fett/karbs/kcal i det så.. ;)

Men er for øvrig helt enig med little engine that could.. Har man først fått vekk søtsuget, så er det faktisk ekkelt å gå tilbake.. med mindre man bare fråtser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke fått målt fettprosenten, men vil tippe at jeg er under 20! :)

Tusen takk for kjapt svar,og gjett om det karbomåltidet skal nytes! ;)[/quot

Oi, så mye på en uke? Hvordan har du gjort det? Kjempeflott og gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...