Jump to content

Øyvind84

Members
  • Content Count

    170
  • Joined

  • Last visited

About Øyvind84

  • Rank
    Member
  • Birthday 09/29/1984

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Takk Tronaldo! Jeg skal se på linken senere i dag. Jeg skal gi forslaget ditt et forsøk, og så skal jeg se hvordan progresjonen blir. Hva tenker du om å legge inn en økt med markløft på fredag så lenge jeg får progresjon av det? Jeg føler at på mitt nivå, så klarer kroppen fint å restituere seg hvis jeg har 2 økter med mark i uken(Har vel en 1rm rundt 150-160 inne nå). Har vært syk 2 uker i julen, og i morgen starter jeg rolig på nytt med trening. kjører på med nytt program fra mandag Jeg skal lese meg opp på Texas Method som du nevner. Når jeg snakker om vektløfting, så er det snatch og Clean & Jerk(rykk og støt) i forskjellige varianter.
  2. Ja, det er bare å prøve Både Stronglifts og Starting Strength legger vel opp til at markløft skal være etter bøy, og hvis du først har tatt 5x5 i bøy for så å gå over til 5x5 i mark, så har du allerede tatt deg kraftig ut på bøyen, og det er større sjanser for skader når du tar markløft. Husker jeg rett, så har man vel både 5x5 3x5 og 1x5 i Starting Strength? Jeg var selv skeptisk til 1x5, men det gir meg resultater
  3. Takk for svar! Fordi markløften knuser kroppen såpass, selv med kun et sett på 1x5. Jeg går opp 2.5 kg per gang jeg tar tung markløft(5 kg opp per uke de siste 3 måneder), og dette har jeg på ingen måte sjanse til å gjøre med å ta 5x5. Jeg starter på 40 kg, og går opp 10 og 10 kg frem til jeg er oppe på arbeidssettet. Jeg har rundt 80-85 reps på oppvarmingen før jeg går løs på 1x5. Jeg har hatt mye større progresjon etter at jeg endret fra 5x5 til 1x5 i mark. Her er forklaringen fra "Stronglifts": Why only 1×5 Deadlifts, not 5×5? Deadlift is only one set of five reps instead of five sets of five like the other StrongLifts 5×5 exercises. This is because Deadlifts take more out of you. Here’s why: Deadlifts has each rep starting from a dead stop Deadlift uses more muscles than any other exercise Deadlift allows you to lift heavier weights than other exercises Most experienced lifters agree 5×5 Deadlifts are harder than 5×5 Squats. It’s even worse when you have to Deadlift for 5×5 at end of your workout, after a brutal 5×5 Squat session. You can get away Deadlifting for 5×5 on StrongLifts 5×5 when the weights are still light. But it will beat you up once the weights get heavier. It will make you plateau on Deadlifts, Squats and so on. Once your Deadlifts get heavy, you’ll be happy to end your workout with only one set of five reps, not 5×5. Keep in mind Squats and Deadlifts work similar muscles. Getting stronger at Squats will get you stronger at Deadlifts. You rarely need more than one set of five reps to increase your Deadlift to 180kg (400lb). My little brother got his Deadlift to 170kg/380lb in seven months doing only 1×5. If you love to Deadlift, do five reps on your warmup sets. So 1×5 140kg Deadlift would look like 5x60kg, 5x80kg, 5x100kg, 5x120kg, 5x140kg. This gives you several sets of five, but with the weight increasing instead of being the same for 5×5. This gets you more work without the stress of 5×5 140kg.Read more: http://stronglifts.com/5x5/#Why_only_12155_Deadlifts_not_52155
  4. Obs! Det skal også være 5x5 knebøy på mandag/fredag
  5. Hei! Jeg sitter og funderer over hvordan jeg skal legge opp treningsprogrammet for de første månedene i 2016. Treningsbakgrunn siste årene: 1.5 år med Crossfit frem til sommeren 2014, 1 år uten trening fra sommer 14 til sommer 15, 3 måneder Crossfit og 3 måneder ren styrketrening (hovedsakelig baseløft) høsten 15. Jeg har vekslet mellom tung dag : 1x5 i mark og 5x5 i knebøy og benk, 5x5 pullups - og lett dag: høyrep 3x8-12 mark og 5x5 frontbøy, skråbenk og 5x5 pullups de 3 siste måneder. Dette er hva jeg har i tankene til nytt treningsprogram: Mandag: Markløft 1x5, benkpress 5x5, pullups 5x5, knebøy 5x5. Tirsdag: Teknikktrening vektløfting, evt. støtteøvelser. Onsdag: Kroppsvektøvelser - dips, pushups, håndstående pushups, muscle ups med strikk etc. frontbøy. Torsdag: Fri Fredag: Markløft 1x5, benkpress 5x5, pullups 5x5, knebøy 5x5. Lørdag-søndag: Fri. Det blir også som regel en del fjellturer i løpet av våren. Dette er hva jeg ønsker av vårens trening: Bli sterkere i baseløft. Bli sterkere i kroppsvektøvelser - målet er å klare strikte pullups i bar. Opprettholde teknikk i rykk og støt. Mandag og fredagsøktene blir for så vidt like(veksler mellom tung og lett dag, alt etter formen), mens tirsdag/onsdag blir mer varierte. Hva tenker dere om dette? Takker for svar
  6. Nå må du huske på at det er mye kroppsvektøvelser i Crossfit, og her sliter mange av de større utøverene! Slik jeg forstår så er han over 100 kg!
  7. Øyvind84

    Dagens Glade

    100 i frontbøy! Yeeeee!
  8. Nei, for all del, ikke prøv Crossfit fordi du ikke har teknikken til det! Helst bør du vel holde deg unna all styrketrening, for man må jo ha teknikken inne før man begynner med treningen... Men fra spøk til alvor: Det er bare å melde seg på en prøvetime på en av boksene! Teknikken kommer etterhvert, og du får tett oppfølging av trenerene når du følger de oppførte timene. Det er ihvertfall en gøy treningsform, hvor du får trene med masse hyggelige mennesker
  9. 5-phase proteinpulveret fra myo smaker generelt ganske mye bedre enn alt annet på markedet! Jeg er nå på min første boks med jordbærsmak, og synest dette smaket veldig godt
  10. For å få en enklere hverdag og mere energi til å gjøre alt jeg vil. Økt styrke og å se bra ut naken er bare en bonus <3
  11. Vel, hvis du har mp3ene selv, så kan du lett gjøre dette selv med Mixmeister Fusion. Det er ett program som brukes for å lage mixtaper!
  12. Er 184 høy, og 85-86 kg tung. Når jeg ser meg selv i speilet føler jeg meg på ingen måte så tung! Drømmen er å ha samme vekt, men lavere fettprosent
  13. Lerøy finest Loin! Koster vel rundt 135 kr per kg. Smaker vel så godt som Salma
  14. Jaja PSMF, da er det meg og deg. Seloljen er i kjøleskapet og frokosten for i morgen er laget! Satser på at det bli fine 14 dager med deg!
×
×
  • Create New...