Gå til innhold

Øyvind84

Medlemmer
  • Innholdsteller

    170
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Øyvind84

  1. Takk Tronaldo! Jeg skal se på linken senere i dag. Jeg skal gi forslaget ditt et forsøk, og så skal jeg se hvordan progresjonen blir. Hva tenker du om å legge inn en økt med markløft på fredag så lenge jeg får progresjon av det? Jeg føler at på mitt nivå, så klarer kroppen fint å restituere seg hvis jeg har 2 økter med mark i uken(Har vel en 1rm rundt 150-160 inne nå). Har vært syk 2 uker i julen, og i morgen starter jeg rolig på nytt med trening. kjører på med nytt program fra mandag Jeg skal lese meg opp på Texas Method som du nevner. Når jeg snakker om vektløfting, så er det snatch og Cle
  2. Ja, det er bare å prøve Både Stronglifts og Starting Strength legger vel opp til at markløft skal være etter bøy, og hvis du først har tatt 5x5 i bøy for så å gå over til 5x5 i mark, så har du allerede tatt deg kraftig ut på bøyen, og det er større sjanser for skader når du tar markløft. Husker jeg rett, så har man vel både 5x5 3x5 og 1x5 i Starting Strength? Jeg var selv skeptisk til 1x5, men det gir meg resultater
  3. Takk for svar! Fordi markløften knuser kroppen såpass, selv med kun et sett på 1x5. Jeg går opp 2.5 kg per gang jeg tar tung markløft(5 kg opp per uke de siste 3 måneder), og dette har jeg på ingen måte sjanse til å gjøre med å ta 5x5. Jeg starter på 40 kg, og går opp 10 og 10 kg frem til jeg er oppe på arbeidssettet. Jeg har rundt 80-85 reps på oppvarmingen før jeg går løs på 1x5. Jeg har hatt mye større progresjon etter at jeg endret fra 5x5 til 1x5 i mark. Her er forklaringen fra "Stronglifts": Why only 1×5 Deadlifts, not 5×5? Deadlift is only one set of five reps instead of five sets of
  4. Obs! Det skal også være 5x5 knebøy på mandag/fredag
  5. Hei! Jeg sitter og funderer over hvordan jeg skal legge opp treningsprogrammet for de første månedene i 2016. Treningsbakgrunn siste årene: 1.5 år med Crossfit frem til sommeren 2014, 1 år uten trening fra sommer 14 til sommer 15, 3 måneder Crossfit og 3 måneder ren styrketrening (hovedsakelig baseløft) høsten 15. Jeg har vekslet mellom tung dag : 1x5 i mark og 5x5 i knebøy og benk, 5x5 pullups - og lett dag: høyrep 3x8-12 mark og 5x5 frontbøy, skråbenk og 5x5 pullups de 3 siste måneder. Dette er hva jeg har i tankene til nytt treningsprogram: Mandag: Markløft 1x5, benkpress 5x5, pullups 5
  6. Nå må du huske på at det er mye kroppsvektøvelser i Crossfit, og her sliter mange av de større utøverene! Slik jeg forstår så er han over 100 kg!
  7. Øyvind84

    Dagens Glade

    100 i frontbøy! Yeeeee!
  8. Nei, for all del, ikke prøv Crossfit fordi du ikke har teknikken til det! Helst bør du vel holde deg unna all styrketrening, for man må jo ha teknikken inne før man begynner med treningen... Men fra spøk til alvor: Det er bare å melde seg på en prøvetime på en av boksene! Teknikken kommer etterhvert, og du får tett oppfølging av trenerene når du følger de oppførte timene. Det er ihvertfall en gøy treningsform, hvor du får trene med masse hyggelige mennesker
  9. 5-phase proteinpulveret fra myo smaker generelt ganske mye bedre enn alt annet på markedet! Jeg er nå på min første boks med jordbærsmak, og synest dette smaket veldig godt
  10. For å få en enklere hverdag og mere energi til å gjøre alt jeg vil. Økt styrke og å se bra ut naken er bare en bonus <3
  11. Vel, hvis du har mp3ene selv, så kan du lett gjøre dette selv med Mixmeister Fusion. Det er ett program som brukes for å lage mixtaper!
  12. Er 184 høy, og 85-86 kg tung. Når jeg ser meg selv i speilet føler jeg meg på ingen måte så tung! Drømmen er å ha samme vekt, men lavere fettprosent
  13. Lerøy finest Loin! Koster vel rundt 135 kr per kg. Smaker vel så godt som Salma
  14. Jaja PSMF, da er det meg og deg. Seloljen er i kjøleskapet og frokosten for i morgen er laget! Satser på at det bli fine 14 dager med deg!
  15. Jeg har gått vesentlig opp i mengde mat jeg spiser, og jeg merker dette på energien! Jeg vurderer å ta mark og bøy på hver sin dag, mye fordi jeg føler at dette er øvelser som tar mye tid, og med begge øvelsene på samme dag blir økten fort ganske lang! Skal også endre i rekkefølgen, slik at jeg tar hammercurl til slutt! Takker for alle innspill
  16. Hanne27 er på jakt etter laktosefritt proteinpulver! Noen som har noen anbefalinger av ett pulver som smaker noelunde godt?
  17. Takk 5x5 i kne og mark! Ja, jeg ser jeg må kjøre på med meg mat! Når er det under 2 uker siden jeg begynte å trene igjen, og jeg merker at styrken og energien går opp for hver gang!
  18. Jeg har gått igjennom kostholdet mitt nå og jeg ligger såvidt over 2000 kcal... Jeg må rett og slett spise mere! Jeg setter opp øvelsene slik at jeg skal klare 3 sett med 8 reps. Når jeg klarer 8 reps på 3. settet kjører jeg til failure for så å øke vektene neste gang. Knebøy og mark kjører jeg 5x5 på. Ville du ha gjort det på en annen måte? Jeg er takknemlig på alle tilbakemeldinger!
  19. Vel, nå har jeg såvidt startet igjen med styrketrening igjen, men tanken var å kjøre 5x5 med så tung belastning jeg klarer hver gang. Ville du heller kjørt en økt med tung belastning, for så å ha mindre belastning neste gang?
  20. Hei! Slik ser mitt fullkroppsprogram ut: Knebøy Markløft Skråbenk bicepscurp/hammercurl Arnoldpress Nedtrekk bredt Roing smalt Jeg trener programmet 3 ganger per uke, men planen er å ta knebøy mark på dag 1/3 hver uke, mens dag 2 har jeg planer om å kjøre chins/dips i tillegg. Det er ett program som har fungert fint tidligere for meg, men nå som jeg har begynt å trene igjen så sliter jeg med å fullføre programmet før jeg er tom for energi. Ville dere ha kjørt en split på det i ett par uker til energien begynner å gå opp, eller ville dere ha kuttet ned på antall øvels
  21. Stiller meg bak alle som anbefaler Optimum Nutrition 100% Whey Gold Standard! Jeg har prøvd Double Rich Chocolate og vanilla, og digger de begge to! Vurderer å bestille meg en med Extreme Milk Chocolate da folk sier den er så fantastisk!
×
×
  • Opprett ny...