Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Tusen takk for svar!

Har et par spørsmål til, håper det går fint :)

Hva er best å spise til de forskjellige måltidene utenom kjøttet? Er det slik at man skal holde seg unna frukt, eller går det fint med et eple om dagen?

Og kunne du gitt meg en liten pekepinn om hva du spiser i løpet av en dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg oppkarbing, johoo!!! Hadde et måltid med karbonadedeig og brokkoli før trening, og rett etter trening spiste jeg vanilje-ris (Børge Fagerli sin oppskrift), og senere tenkte jeg å lage proteinboller av bokhvetemel! Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salat er en elendig kilde til fiber. Brokkoli og asparges er bedre. Det sier jeg uten å ha giddet å slå opp isbergsalat for sammenligning, men jeg føler meg veldig trygg ;)

åh, jammen DET visste jo jeg også! ^^ nettopp derfor jeg var bekymret for fiber-inntaket :)

Takk for svar, LEtC, hva skulle vi vel gjort uten deg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å bli rimelig drittlei detta opplegget her.

Hvis jeg må spise en stuslig kyllingfilet til, en bikkjetørr biff som du kan bruke som tannpirker.

hvis jeg må sitte å døtte i meg en stusslig sei mens resten av familien trøkker trynet sitt fult av pizza med dressing, da tar jeg jaggu meg kvelden.

Akkuratt nå har jeg lyst til å sende Lyle et realt suckerpunch i posten, for en møkka mann. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg skal gjøre når jeg er ferdig er å trøkke den litt mer definerte kroppen min så langt oppi trynet til folk som har rakket ned på kostholdet mitt, så skal jeg flekse litt hard, før jeg går i bakken av utmattelse.

Nei, er fin denna dietten. Har gått ned ca 5-6kilo på 10 dager. Men plutselig kommer de dagene da du ser deg selv i speilet å tenker : KØDDER du med meg nå, er jeg tilbake til dag 0, eller går jeg i søvne og stapper trynet fult av karbo. dritt?.

Men noen dager så føler du deg så deilig at du blir kaut på deg selv: fy f***, hvis baywatch skulle spilles inn på nytt, så hadde jeg vært den første de hadde ringt!.

PSMF er rett og slett en annen utgave av å være premenstruell, alt går i berg og dal bane.

Så kjære jenter og kvinner, hvis jeg noen gang har mobbet / ertet dere for å være i denne perioden så må jeg bare beklage, for detta sucks balls!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir litt galen i hodet av dette. Er nå inne i min 4 uke på PSMF. Eller for de mest "trofaste" her så vil det kanskje bli påpeket at jeg ikke egentlig holder meg på PSMF. Jeg spiser 160 g protein for dagen (hvis jeg klarer å komme helt opp, målvekt 62kg). Jeg spiser lite fett, 1 ss selolje hver morgen. Jeg er nede i mellom 20 og 30 g karbo, syns det er utrolig vanskelig å holde seg under 20. Jeg trener styrke, har fått til 2 økter i uken, pluss zumba fordi jeg digger det ;)

Men jeg lurer på om kroppen min reagerer omvendt på denne dietten.

Jeg går ikke ned i kg og bare ørlite inn i cm. Jeg kan IKKE se noe forandring i speilet, heller motsatt. Jeg føler meg stinn og oppblåst og jeg får heller ikke gå på do de siste dagene.

Så jeg lurer på hva det er jeg gjør feil eller hva det er med kroppen min?

Kan vi som har cøliaki (tåler ikke noe slags mel) reagere på så mye protein?? I utgangspunktet så ville det jo være en fordel å holde seg unna alt med gluten i.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt galen i hodet av dette. Er nå inne i min 4 uke på PSMF. Eller for de mest "trofaste" her så vil det kanskje bli påpeket at jeg ikke egentlig holder meg på PSMF. Jeg spiser 160 g protein for dagen (hvis jeg klarer å komme helt opp, målvekt 62kg). Jeg spiser lite fett, 1 ss selolje hver morgen. Jeg er nede i mellom 20 og 30 g karbo, syns det er utrolig vanskelig å holde seg under 20. Jeg trener styrke, har fått til 2 økter i uken, pluss zumba fordi jeg digger det ;)

Men jeg lurer på om kroppen min reagerer omvendt på denne dietten.

Jeg går ikke ned i kg og bare ørlite inn i cm. Jeg kan IKKE se noe forandring i speilet, heller motsatt. Jeg føler meg stinn og oppblåst og jeg får heller ikke gå på do de siste dagene.

Så jeg lurer på hva det er jeg gjør feil eller hva det er med kroppen min?

Kan vi som har cøliaki (tåler ikke noe slags mel) reagere på så mye protein?? I utgangspunktet så ville det jo være en fordel å holde seg unna alt med gluten i.....

Nå veit ikke jeg hva fagpersonell sier, men etter hva jeg tror så suger kroppen til seg all den næring den kan få tak i for å bruke som energi siden vi er i såpass underskudd, og det er lite "dritt" vi putter i oss, derfor blir det lite avfallsstoffer som kommer ut i andre enden (da snakker jeg å sitte på ramma).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg lurer på hva det er jeg gjør feil eller hva det er med kroppen min?

Veier du alt du spiser? Sånn helt ned på grammet, liksom?

For å komme under 10g karbo og 20g fett (ikke alltid jeg klarer det, men men) kjører jeg som regel enten sei eller kylling med 60 gram grønnsaker attåt. Da kan jeg presse meg ned i så lite som 6-7g karbo og minimalt fett. Jeg har også supplert med BCAA på treningsdagene mine. Treningen min består av bare basisøvelser med frivekter.

Den eneste ekspertisen jeg har her er at jeg har opplevd gode resultater med PSMF, så du må selvfølgelig ta alt jeg sier med to bøtter salt og litt piffi. Men det virker for meg som om du med fordel kunne hoppet av kuren, spist vedlikehold noen uker og så prøvd igjen, denne gangen med enda litt strammere budsjett på hva du spiser. Så vidt jeg har forstått er det for mye hvis det ligger over 20 og du skal helst ligge under 10 på karbo. Det er en lidelse men tydeligvis er det det som må til. Håper noen andre korrigerer meg hvis jeg sier noe feil nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt galen i hodet av dette. Er nå inne i min 4 uke på PSMF. Eller for de mest "trofaste" her så vil det kanskje bli påpeket at jeg ikke egentlig holder meg på PSMF. Jeg spiser 160 g protein for dagen (hvis jeg klarer å komme helt opp, målvekt 62kg). Jeg spiser lite fett, 1 ss selolje hver morgen. Jeg er nede i mellom 20 og 30 g karbo, syns det er utrolig vanskelig å holde seg under 20. Jeg trener styrke, har fått til 2 økter i uken, pluss zumba fordi jeg digger det ;)

Men jeg lurer på om kroppen min reagerer omvendt på denne dietten.

Jeg går ikke ned i kg og bare ørlite inn i cm. Jeg kan IKKE se noe forandring i speilet, heller motsatt. Jeg føler meg stinn og oppblåst og jeg får heller ikke gå på do de siste dagene.

Så jeg lurer på hva det er jeg gjør feil eller hva det er med kroppen min?

Kan vi som har cøliaki (tåler ikke noe slags mel) reagere på så mye protein?? I utgangspunktet så ville det jo være en fordel å holde seg unna alt med gluten i.....

Spiser du masse grønnsaker som utgjør de karbohydratene? Om du ber om loppefrø og/eller magnesium mot forstoppelse på apoteket kan det hende du kommer deg på do. Mulig du trenger mikrolax i begynnelsen. Kan ikke skjønne at fordi du har cøliaki ikke kan tåle en del protein. Hvilke proteinkilder bruker du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
Blir litt galen i hodet av dette. Er nå inne i min 4 uke på PSMF. Eller for de mest "trofaste" her så vil det kanskje bli påpeket at jeg ikke egentlig holder meg på PSMF. Jeg spiser 160 g protein for dagen (hvis jeg klarer å komme helt opp, målvekt 62kg). Jeg spiser lite fett, 1 ss selolje hver morgen. Jeg er nede i mellom 20 og 30 g karbo, syns det er utrolig vanskelig å holde seg under 20. Jeg trener styrke, har fått til 2 økter i uken, pluss zumba fordi jeg digger det ;)

Men jeg lurer på om kroppen min reagerer omvendt på denne dietten.

Jeg går ikke ned i kg og bare ørlite inn i cm. Jeg kan IKKE se noe forandring i speilet, heller motsatt. Jeg føler meg stinn og oppblåst og jeg får heller ikke gå på do de siste dagene.

Så jeg lurer på hva det er jeg gjør feil eller hva det er med kroppen min?

Kan vi som har cøliaki (tåler ikke noe slags mel) reagere på så mye protein?? I utgangspunktet så ville det jo være en fordel å holde seg unna alt med gluten i.....

Skal for øvrig ikke være noe problem å komme seg under 20gram på både fett/karbs! Jeg foretrekker f.eks å BARE spise kjøtt :p Så da går det fint! Så er jo bare hvordan du har "tilbehør" osv! Ellers skal nok begge holde seg under 20!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier du alt du spiser? Sånn helt ned på grammet, liksom?

For å komme under 10g karbo og 20g fett (ikke alltid jeg klarer det, men men) kjører jeg som regel enten sei eller kylling med 60 gram grønnsaker attåt. Da kan jeg presse meg ned i så lite som 6-7g karbo og minimalt fett. Jeg har også supplert med BCAA på treningsdagene mine. Treningen min består av bare basisøvelser med frivekter.

Den eneste ekspertisen jeg har her er at jeg har opplevd gode resultater med PSMF, så du må selvfølgelig ta alt jeg sier med to bøtter salt og litt piffi. Men det virker for meg som om du med fordel kunne hoppet av kuren, spist vedlikehold noen uker og så prøvd igjen, denne gangen med enda litt strammere budsjett på hva du spiser. Så vidt jeg har forstått er det for mye hvis det ligger over 20 og du skal helst ligge under 10 på karbo. Det er en lidelse men tydeligvis er det det som må til. Håper noen andre korrigerer meg hvis jeg sier noe feil nå!

Ja jeg veier alt jeg spiser. Jeg har sikkert spist for mye grønnskaker. Jeg er litt fiksert på det med og også få i meg vitaminer og mineraler som finner i grønnsaker.

Jeg har vært inne på tanken å ta en pause en uke eller to for så å starte opp igjen. Mulig jeg må redusere grønnsakene. Jeg spiser en del brokkoli og blomkål, også en del salater med paprika, agurk og tomat. Det siste syns jeg er lettest å få i seg.

Spiser du masse grønnsaker som utgjør de karbohydratene? Om du ber om loppefrø og/eller magnesium mot forstoppelse på apoteket kan det hende du kommer deg på do. Mulig du trenger mikrolax i begynnelsen. Kan ikke skjønne at fordi du har cøliaki ikke kan tåle en del protein. Hvilke proteinkilder bruker du da?

Proteinkildene jeg spiser er mest kyllingfilet og flatbiff av svin. Har også brukt karbonadekjøttdeig. Litt laks men pga fettet, ikke mye. Orker ikke hvit fisk, selv om jeg egentlig liker det.

Skal for øvrig ikke være noe problem å komme seg under 20gram på både fett/karbs! Jeg foretrekker f.eks å BARE spise kjøtt :p Så da går det fint! Så er jo bare hvordan du har "tilbehør" osv! Ellers skal nok begge holde seg under 20!

Syns det er vanskelig å bare spise kjøtt. Blir litt manisk med tanke på alle vitaminene jeg går glipp av fra grønnsakene da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på sånne sukkerfrie pastiller som inneholder sukkeralkoholer.

Siden det er 17mai og folk har sittet og spist kake, brus, is og grillmat foran meg, så unnet jeg meg en fishermansfriend for å dempe søtsuget litt.

Er jeg virkelig ute på kjøret da?

Eller er det OK siden det er sukkeralkoholer og dermed ikke blir omdannet til energi, ergo minimalt kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste med en PSMF er at man senker kaloriene så lavt som mulig uten å spise for lite protein. Ikke stress. Alle dager kan ikke være optimale :)

Jepp, det er greit nok. har fått i meg bra med proteiner idag osv. Men jeg skal ha optimale dager. orker ikke å ha en halvslapp diett, derfor vil jeg kjøre hardt regime mot megselv.

Derfor er det greit å vite om det er NO GO med slikt sukkertøy som inneholder sukkeralkoholer eller om det er ok.

Hvis ikke det er ok så fjerner det jeg helt fra listen min på spisedagen.

ellers takk for svar LETC :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...