Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Kommer an på, hvor lenge har du gått på PSMF ? For min del, hadde jeg gått på kuren en stund, så hadde jeg unnet meg en øl eller to, men det hadde jeg da betraktet som min oppkarbingsdag for den uken isåfall :)

Har gått på PSMF i 13 dager nå, med ok resultater.

Er mulig jeg tar det som "refeed" dagen min ja:P men detta er i teorien den siste uka, så håpet at jeg skulle gå hele uka uten noen refeed. men ja, nå er jeg usikker. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gått på PSMF i 13 dager nå, med ok resultater.

Er mulig jeg tar det som "refeed" dagen min ja:p men detta er i teorien den siste uka, så håpet at jeg skulle gå hele uka uten noen refeed. men ja, nå er jeg usikker. :(

Hmm hva med å ta det som refeed dagen din, og så heller gå noen dager ekstra på PSMF etterpå ? Eller droppe ølen om den ikke er sånn kjempeviktig for å løfte stemningen på konserten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Hvor mye tror du at du setter deg selv tilbake om du tar et par øl og en kebab? Kanskje èn...

Hehe, artig at man blir småfrustrert på meg. da vet jeg at jeg kansje er litt bak mål.

Nei er vel det at jeg aldri har klart å holde et kosthold, så når jeg endelig klarer å holde det så vil jeg jaggu meg fullføre det med stil.

Men: Budskap mottat, kvelden nytes med øl og god musikk. Takk for deres oppmerksomhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ha flere? Jeg er rimelig sikker på at Lyle har forsøkt seg på tre helkroppsprogrammer før han havnet på at 3 stk på RPE7-8 var best.

Godt spørsmål, er vel fordi jeg synes helgen blir kjedelig uten trening. Men får vel ha styrke mandag, onsdag og fredag og fri lørdag og søndag :)

Men når jeg skal ha oppkarbing, er det lurt å ha en økt om lørdagen før en oppkarbing da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En økt før oppkarbing? Snakker du om de tre du skal ha i uken, eller forsøker du å snike inn en til igjen?

tenkte på en "tømmeøkt", men man er vel allerede tømt? Føler det blir rart å ha oppkarbing uten å ha trent først :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter 6 dager og tre treningsøkter uten karbo er du nok så tom som du kan bli, ja - men du skal ha cred for forsøket på å få deg en helgetrening til tross for at du forsto at du ikke skulle ha det :p

heheh :D tror jeg skjønner det bedre når det faktisk har gått en uke med 3 treninger og omtrent null karbo! Kan jeg gjøre det sånn som dette?:

2 uker PSMF med 1 oppkarbing

2 uker vedlikehold

4 uker PSMF med en oppkarbing i uken?

Ser at 4 uker er veldig på grensen, men jeg har også ganske høy fett%, men kan jo ha to oppkarbinger i uken på slutten der om jeg blir veldig sliten også, eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør 6-8 uker med en oppkarbing (eller hva du ønsker å kalle det) i uken, 2 uker vedlikehold, 6-8 uker med en oppkarbing i uken, 2 uker osv osv

Tenkte å ha bare 2 uker nå, og så to uker vedlikehold siden det er eksamen om 3 uker, og da vil jeg ligge på vedlikehold og få litt energi i skrotten :) er det fornuftig? så kan jeg gjøre som du sier etter det? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det lang tid før man slutter å få hodepine forresten ? :)

Første runden min på psmf varte hodepina leenge..5 dager tror jeg. Men nå forsvant den på en halv dag. Så det er tydleig at kroppen skjønner greia nå. Noen som vet om mandel-essens og vanilje-essens er ok på psmf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger litt tips ang dietten! Jeg er ikke noe ekspert på området. Og tenker å følge i 10 - 12 dager! Kylling og magert kjøtt med grønnsaker, er det det som er tingen ? Helkroppsprogram er det som egner seg best vell ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger litt tips ang dietten! Jeg er ikke noe ekspert på området. Og tenker å følge i 10 - 12 dager! Kylling og magert kjøtt med grønnsaker, er det det som er tingen ? Helkroppsprogram er det som egner seg best vell ?

Vil anbefale deg å lese mer om dietten før du setter i gang med den. Men det er grønnsaker, magert kjøtt og omega 3 det går i. Helkroppsprogram uten masse isolasjonsøvelser, med lavere belastning enn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest en del her inne, på det innlegget som dreier seg kun om PSMF. - PSMF - Den sunneste ekstremdietten - Fitnessbloggen

Jeg har spilt handball i mange år, og har holdt meg trent hele tiden, trener mye kondisjon og styrke. Har ikke noe å måle fettprosent med, f.eks sånn klype. Regner med det holder å bruke målbånd og se det på seg selv! Jeg tar omega 3 i tablettform fra FRiflyt - er det holdbart eller burde jeg finne tak i noe annet ? ooog, jeg er veldig glad i laks, hvis jeg spiser laks en dag, skal jeg droppe fiskeolje da ? Ooog, til slutt! Kan jeg bruke kyllingkjøttdeig for å varriere mellom det og karbonadekjøttdeig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest en del her inne, på det innlegget som dreier seg kun om PSMF. - PSMF - Den sunneste ekstremdietten - Fitnessbloggen

Jeg har spilt handball i mange år, og har holdt meg trent hele tiden, trener mye kondisjon og styrke. Har ikke noe å måle fettprosent med, f.eks sånn klype. Regner med det holder å bruke målbånd og se det på seg selv! Jeg tar omega 3 i tablettform fra FRiflyt - er det holdbart eller burde jeg finne tak i noe annet ? ooog, jeg er veldig glad i laks, hvis jeg spiser laks en dag, skal jeg droppe fiskeolje da ?

Okey, bare forhold deg til det som står der. Jeg vet ikke hvordan den omega 3-typen er. Jeg tar Vital arctic oil og anbefaler den. Det kommer an på hvor mye laks du spiser, men i utgangspunktet er jo laks noe som ikke skal spises på denne dietten. Samtidig er jo ikke dette en magisk sammensetning, så konsekvensene av at du velger laks isteden for noe magrere er bare at du har litt mindre vektnedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Speilet er den beste måleinnretningen, men klype er ikke dumt hvis du vil ha skikkelig kontroll på fremgangen! Jeg og kjæresten målte hverandre i går og det var ålreit å få det i klartekst på den måten. Jeg overestimerte for eksempel fettprosenten min med ca. 10 %, og har dermed ligget på en altfor stram diett i forhold til det jeg skulle hatt.

Her på huset sverger man til selolje for Omega-3, jeg er ikke helt frelst selv men syns den er okei.

Du bør kutte ut kondisjonstrening når du er på PSMF. Gjør du dietten riktig vil du uansett ikke ha energi til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Tusen takk :) Jeg kutter bare ut laks da og satser på sei og torsk! Nei, ut fra det jeg leser, ser det ut til at jeg ikke er i stand til kondisjonstrening under dietten. Hvis dere har flere tips tar jeg i mot med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Har lest en del her inne, på det innlegget som dreier seg kun om PSMF. - PSMF - Den sunneste ekstremdietten - Fitnessbloggen

Jeg har spilt handball i mange år, og har holdt meg trent hele tiden, trener mye kondisjon og styrke. Har ikke noe å måle fettprosent med, f.eks sånn klype. Regner med det holder å bruke målbånd og se det på seg selv! Jeg tar omega 3 i tablettform fra FRiflyt - er det holdbart eller burde jeg finne tak i noe annet ? ooog, jeg er veldig glad i laks, hvis jeg spiser laks en dag, skal jeg droppe fiskeolje da ? Ooog, til slutt! Kan jeg bruke kyllingkjøttdeig for å varriere mellom det og karbonadekjøttdeig ?

Kan også droppe kyllingkjøttdeig, pga høyt fett osv. Bør jo satse på under 20av karb/fett.. Ofte kyllingkjøttdeig har litt for mye fett da! Tipstips;)

Her går det i: kyllingfilet og seifilet! Evt strimlet svinekjøtt. Men er en del fett i dette også!

Kjøpte 2,8kg seifilet i dag ! hoho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man spise makrell i tomat når man går på PSMF? :)

Problemet med makrell i tomat er at fettinnholdet er altfor høyt (20.5g pr 100g ifølge diett.no). Dette vil virke inn uheldig på en PSMF, der man i utgangspunktet skal redusere alt av fett og karbohydrat til et absolutt minimum. For å sette dette i perspektiv: Du skal helst ligge under 20 gram fett. Spiser du 100 gram MiT er du allerede over det!

Hva gjelder tips og sånn, fikk jeg brukbar uttelling av å legge om kostholdet i forkant og stramme inn gradvis. Reduserte karb over en toukersperiode før jeg begynte for alvor. Kan være noe å tenke på om du har litt startangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...