Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

For det første tar du ikke med hva du spiser eller hvor ofte og tungt du trener. I tillegg viser du at du ikke har lest noe spesielt om programmet, for da hadde du visst at du ikke skal trene små tulleøvelser, og du skal ikke trene tungt.

Hjelper sikkert hvis du legger til et smile fjes på kommentarene dine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, men personlig har jeg andre ting å gjøre enn å lete i andres logger for å finne detaljene rundt det de spør om ;) Hva er stats'en din og hva er makroene for det du spiser?

For trening er det bedre om du kjører:

Stats: 175cm, 93 til 85kg på psmf, vet ikke fettprosent. Har ikke ført noe større logg en for proteiner og kcal grunnet jeg alltid ligger under i fett og karbo.

Skjønner godt at du ikke vil se igjennom logger for å svare. Stor takk til deg som faktisk tar deg bryet til å gi tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for en ny runde PSMF, men er litt usikker på hvor lenge jeg skal/burde kjøre.. Er det noen måter man kan finne ut hvor lenge man burde kjøre? Vet det er vanskelig å vurdere hvor mye man kommer til å gå ned, o.l, men tenker det må jo også være forskjell på de som har kjørt overskudd lenge for å bygge muskler, som nå ønsker den "rippede"-looken, og de som i hovedsak trenger å få bort litt fett, men ikke har så mye muskler under alt...

167 cm over bakken, 63 kg i vekt ca. "idealvekt" skal visstnok være 61,5 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem. Må ha litt "tough love" - om man begynner å grave for èn kommer alle til å ønske det ;)

Du er nede i 85kg nå? Hva er målvekten din? Du kommer til å få enda bedre resultater om du logger maten din, men det kan være svaret på hvorfor du øker i styrke. Enten det, eller at du er helt nybegynner og fremdeles har forbedring i nevronfyring.

Alle trenger litt "tough love" i blandt. hehe

Jeg er nede i 85 kg nå, målvekten min er ca 77 - 80, kan ikke veie mindre . . veide 71 kg en gang og var aaaalt for tynn.

Da skal jeg logge alt jeg putter i meg :) har kjøpt vekt så vet ikke hvorfor jeg ikke veier .. det kan være derfor jeg har fremgang, for er ikke ny i gamet men er ikke gammel heller, litt av begge kanskje..

uten om det så har psmf hatt en skikkelig god effekt.. gått fra å være ganske blubbete til å faktisk se definisjon på bryst og mage:)

God kickstart på en ny livsstil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PSMF suger hardt, men funker. Om du skal ned til 80kg skal du ligge på ca 200g protein om dagen og helst ikke over 20g karbo og fett.

oki, har prøvd å ligge påca 180 - 190. Da oppjusterer jeg. Karbo er jeg alltid under 20g. Vet jeg ikke har eksakt regnskap på fett og karbo men vet hvertfall sånn ca. Kan hende jeg har mye fett for karbonadedeigkjøttoller med litt hvitløk er en vinner hos samboern. og det er faktisk litt for mye karbs i hvitløk.

takker igjen for råd.. gleder meg til å prøve det nye programmet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til alle dere her som har prøvd PSMF med god effekt; har dere gått opp i fettprosent igjen straks etter avslutning eller?

Jeg har lagt på meg nå som jeg har hatt 3 ukers pause, men det er utelukkende pga jeg har fullt opp glykogen- og vannlager OG hatt kalorioverskudd hver eneste dag. Altså, man jo ha kalorioverskudd for å legge på seg. Hadde det ikke vært for at jeg har gitt totalt faen i kostholdet den siste perioden pga spysyke og halsbetennelse, isteden for å holde meg på vedlikehold, så hadde jeg ikke gått opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hodepinetabletter du får på apoteket. De blir aldri anbefalt, men selges uten resept. Det er også de eneste som tar knekken på ketosehodepine, så vidt jeg vet. De er på størrelse med en feit hest, og må svelges med mye vann fordi de etser. Jeg satt en fast i halsen en gang, og det var *ikke* gøy. Fikk brannsår i halsen...men så lenge man svelger med nok væske, så går det bra :)

En feit hest hahah, den kinda made my day litt :D Ok, takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har hodepinen kommet snikende, men annet enn det så går det strålende, dag tre på PSMF nå :)

Var slik til meg igår å..dag 4 på min 3dje runde med psmf. Men tok 1 gram (!) ibux og da forsvant det. Anbefaler ikke å ta mye ibux hele tiden, men for en gang går det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var slik til meg igår å..dag 4 på min 3dje runde med psmf. Men tok 1 gram (!) ibux og da forsvant det. Anbefaler ikke å ta mye ibux hele tiden, men for en gang går det jo.

Tar det lang tid før man slutter å få hodepine forresten ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen her som har erfaring med ulcerøs colitt og PSMF??

Jeg fikk diagnosen ulcerøs colitt for ca 2 år siden. Jeg har nå vært symptomfri i omtrent et år, etter at jeg reduserte karbohydratene i kostholdet mitt. Jeg har fulgt psmf i ca 4 uker nå, og de siste dagene har magen ikke vært god. Litt usikker på om det bare er tilfeldig, eller om det har med kostholdet å gjøre.. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen. Ikke stol på NOEN på et forum.

Min erfaring er at legene ikke har så mye fornuftig å si når det gjelder kosthold og ulcerøs colitt ;) Jeg tar selvfølgelig en tur til legen om det ikke gir seg, for å få medisiner, men akkurat nå er jeg litt usikker på om jeg skal fortsette på PSMF i 2 uker til, som egentlig var planen, eller om jeg skal gå på vedlikehold og se hvordan magen reagerer på det. Har egentlig ikke lyst til å gi meg enda, så jeg håper at det bare er tilfeldig.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit nok, og jeg er litt som deg. Problemet er at det er haugevis av folk som vil gi deg tips og råd uten å kjenne til *ditt* tilfelle, og det er både uansvarlig og mange ganger direkte farlig. Jeg stoler ikke på leger lenger enn jeg kan kaste dem, og det er som regel ikke mer enn et par meter i beste fall - men de har i det minste et ansvar for å ikke utsette deg for *mer* fare enn nødvendig. De folkene som tror de kan hjelpe deg på fora er ofte totalt blottet for den følelsen, og selv om de ofte gir råd i beste mening så er det uansvarlig.

Kjenn gjerne litt på formen for å se før du går til legen, men vær så snill og ikke la folk diagnostisere deg uten tilgang på alle data.

Når det er sagt skal det ikke være noen elementer i en PSMF som er skadelig for folk flest, siden den er bygget opp rundt vanlig mat. MEN - det er friske folk som ikke tåler den og det er syke folk som tåler den bra. Derfor må du kjenne på deg selv om du skal følge den, når du eventuelt skal avslutte den og ikke minst når du eventuelt skal gå til en spesialist. Det eneste jeg kan si er at jeg ikke kjenner til noen tilfeller der mennesker som tåler maten ikke skal tåle å spise den i mindre mengder med mindre du har problemer med opptak fra tarmen eller andre ting rundt fordøyelsen.

Jeg er helt enig i at forumdiagnoser kan være farlig, og det er ikke det jeg er ute etter..jeg er vel heller nysgjerrig på andres erfaring.. Jeg har en diagnose, og den er kronisk, så det er ikke uvanlig at den kan blusse opp sånn plutselig. Jeg er vel egentlig heldig som har vært symptomfri så lenge som jeg har :)

Jeg ser an noen dager til..som du skrev så er det jo helt naturlig mat (bortsett fra proteinpulveret jeg tar) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker etter litt personlige meninger her jeg.

Skal på Metallica konsert på onsdagen som kommer, og dette har jeg gledet meg til en årrekke.

Tingen er om jeg skal ta meg en øl og nyte konserten, eller gi totalt beng å heller være edru.

Og ja jeg veit jeg kan nyte konserten edru også, men ja. en øl gjør underverker =P

er virkelig kaos oppi toppen, men veit ikke hva jeg skal gjøre.

Hva ville du gjort om du hadde vært i mine sko?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker etter litt personlige meninger her jeg.

Skal på Metallica konsert på onsdagen som kommer, og dette har jeg gledet meg til en årrekke.

Tingen er om jeg skal ta meg en øl og nyte konserten, eller gi totalt beng å heller være edru.

Og ja jeg veit jeg kan nyte konserten edru også, men ja. en øl gjør underverker =P

er virkelig kaos oppi toppen, men veit ikke hva jeg skal gjøre.

Hva ville du gjort om du hadde vært i mine sko?.

Kommer an på, hvor lenge har du gått på PSMF ? For min del, hadde jeg gått på kuren en stund, så hadde jeg unnet meg en øl eller to, men det hadde jeg da betraktet som min oppkarbingsdag for den uken isåfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...