Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Noen andre som sliter med å komme litt høyt på fett?

Slik som nå ligger jeg på

karbohydrater: 3,9g

Fett: 27g

Proteiner: 102g

Har fortsatt ikke spist kveldsmaten, så blir nok kyllingfilet.

Men siden jeg elsker karbonadedeig, så blir det mye av det. men er mye fett i det vett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Proteinshake funker om man kommer litt høyt, men det bør ikke være hovedkilden til næring...

helt enig big engine that could, jeg hater å ikke innta proteinen min via mat. men på slutten av uken så er sultfølelsen så laber, og orker ikke å stappe i meg mat hvis jeg ikke er sulten.

tar å teller opp kalorier og næringsinntak iløpet av dagen på kvelden, og hvis jeg ligger under så pleier jeg å supplementere med proteinshake for å komme opp på ønsket nivå.

Er bare den jævla karbonadedeigen som er så smakfull med litt løk, så går mye i det. men inneholder endel fett, så får vel kutte ned antall måltider som inneholder karbonadedeig da tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye fett anbefales, og hvor skal fettet komme fra? :)

Fett skal holdes til et minimum.

Men vil tro at normalen vil ligge på en rundt 10-20g om dagen.

Selvom man fint kan holde seg nede på 5g fett daglig, hvis man velger kun de magreste matvarene, f.eks kylling som inneholder minimalt med fett og ganske så nærme 0 av karbohydrater, men siden vi mennesker blir fort lei av det samme så blir det variasjoner i matveien, og derfor vil det variere hvor mye fett og karbohydrater du får i deg via maten du spiser.

Men fettet skal komme fra maten du inntar. dvs f.eks karbonadedeig, kyllingfilet, laks osv.

Utenom anbefales det sterkt at man får i seg OMEGA3. men siden disse er essensielle fettsyrer så blir disse ofte sett bort ifra når man teller kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett skal holdes til et minimum.

Men vil tro at normalen vil ligge på en rundt 10-20g om dagen.

Selvom man fint kan holde seg nede på 5g fett daglig, hvis man velger kun de magreste matvarene, f.eks kylling som inneholder minimalt med fett og ganske så nærme 0 av karbohydrater, men siden vi mennesker blir fort lei av det samme så blir det variasjoner i matveien, og derfor vil det variere hvor mye fett og karbohydrater du får i deg via maten du spiser.

Men fettet skal komme fra maten du inntar. dvs f.eks karbonadedeig, kyllingfilet, laks osv.

Utenom anbefales det sterkt at man får i seg OMEGA3. men siden disse er essensielle fettsyrer så blir disse ofte sett bort ifra når man teller kalorier.

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt 4 uker nå og gått ned ca 5 kg og jeg er ikke nazi på karbo/fett men holder meg stort sett på under 50g fett (inkl fettsyrer) og under 50g karbo. Men vekten er ikke målet,har gått ned mer i cm :-)

Har ingen plager med sult,svimmelhet o.s.v som jeg hadde når jeg var under 20g karbo...

Nå er det 1 uke med "fri" og normal kost før jeg tar en runde til på 2-3 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har lest noe om dietten, så vet du at du spiser alt for lite til å få noe mellommåltid. Faktisk blir det såpass lite mat at mange velger å kun spise en eller to ganger i døgnet.

har lest lenken som treningsforum postet om dietten, de hadde lagt opp et eksempel på en dagsplan med 4-5 måltider hvor mellommåltidet var 1/en halv bok cc med fun light eller myprotein, synes det høres litt kjedlig ut i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wæ. synes d hørest ut som mye mat når eg leste eksempelet :s

Frokost:

1 tomat, sjampinjong og broccoli

1 kyllingfilét krydret med karri, salt, pepper og litt sitronsaft

Lunsj:

Stor salat med agurk, løk og paprika

1 boks tunfisk eller 150g strimlet svinekjøtt (dobbelt porsjon for mann på 80kg

Salsa og tacokrydder

Mellommåltid:

1 boks mager kesam eller cottage cheese med Fun Light

Eller

Halv boks med 10-20g MyoProtein eller M-Factor proteintilskudd

Middag:

Grønnsakswok med 150g biffstrimler eller kylling (dobbelt porsjon for mann på 80kg)

Kvelds:

Stor salat med 1/2 renplukket og skinnfri grillet kylling

1 ss Vital Arctic Oil selolje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes det hørtes mye ut, hvorfor lurer du da på mellommåltid? Har du regnet ut makroene?

vet jo ikke om det er for mye siden jeg ikke har prøvd. Husk at du snakker til en ikke så erfaren og mindre intelligent person her, hva er makroene? :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makroer er protein, fett og karbo - "litt" viktig å vite hva som er i maten. I tillegg er treningen ganske viktig, så jeg håper treningsforum skrev et treningsprogram og hvor tungt og ofte du skal trene...

hehe, var det jeg trodde men var ikke sikker. Jeg har veldig lite tolmodighet, og derfor er det vansklig for meg å være på en diett over lengre tid. Prøver å finne ut så mye som mulig om denne dietten før jeg eventuelt prøver meg, jeg er veldig i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på bodyrecomposition.com og kjøp "Rapid Fat Loss Diet". Koster deg et par hundrelapper og er en utrolig bra ressurs om PSMF...Han forteller om hva du skal spise og hvordan du skal trene. Ved å lese den boken får du mye mer kunnskap enn du får ved å tråle fora, og du får det servert i rekkefølge - og ikke minst får du det på kortere tid.

nice. tnx m8 :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje stille et konkret spørsmål i stedet for å forvente at noen skal tråle gjennom loggen din og finne all info selv?

Dette er programmet mitt.. kan jeg ta hardere i? burde jeg gå ned på reps? ta bort noe eller legge til noe?

I programmet mitt har jeg:

Knebøy 15 x 3

Markløft 15 x 3

P. Roing 15 x 2

Benk med manualer 15 x3

Roing 15 x 3

Nedtrekk med smalt grep 15 x 3

Kabelcurl 15 x 3

Planke

og en mageøvelse på maskin som roterer overkroppen 15 x 6. vet ikke hva den heter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første tar du ikke med hva du spiser eller hvor ofte og tungt du trener. I tillegg viser du at du ikke har lest noe spesielt om programmet, for da hadde du visst at du ikke skal trene små tulleøvelser, og du skal ikke trene tungt.

Kostholdet mitt for 30 dager står i loggboken min. Derfor henviste jeg til loggboken i min første post.

men dette er to typiske dager: men varierer mer og prøver å holde meg unna shakes.. men noen ganger går det ikke :)

Dag 23

200g Kylling m/salat. 50g Protein. 200kcal, 20 ml selolje, multivitamin

mellom: Proteinshake. 24g kcal. 110kcal

Lunsj: 6x eggehvitter+kylling 100g. 40g Protein. 200 kcal

Middag: 250g Karbonadedeig m/salat. 50g protein. 200 kcal

Kvelds: Proteinshake. 25g protein.. 110 kcal

Dag 24

Frokost: 200g Kylling m/salat. 50g Protein. 200 kcal, 20ml selolje og multivitamin.

Lunsj: 7 x eggethitter + 100g kylling. 45g protein. 300 kcal

Mellom: Proteinshake: 25g Protein. 110 kcal

Middag: 250g Svinefilet m/salat. 65g Protein. 250 kcal

Kvelds: 250g Svinefilet m/salat. 65g Protein. 250 kcal

Jeg trener ikke tungt, men kjenner at jeg faktisk kan legge på litt på hver eneste trening. Det dumme er at på noen av de ubetydlige øvelsene som du refererer til ikke har noe vektindikator.. så de kan jeg ikke gjenngi. men har alltid ca 2 reps igjen når jeg gir meg.

Det er derfor jeg trenger veiledning. Jeg har med basisøvelser om noen øvelser som isolerer.. sååå? hva burde jeg gjøre?

Burde jeg kutte hele greia og begynne på fitnessbloggen's fhm program, eller bytte ut enkeltøvelser? Skal jeg la vær å legge på uansett?

Knebøy 15 x 3. 65kg

Markløft 15 x 3. 62,5 kg

P. Roing 15 x 2 50 kg

Benk med manualer 15 x3 22,5kg

Roing 15 x 3 (ikke vekt indikator)

Nedtrekk med smalt grep 15 x 3 (ikke vekt indikator)

Kabelcurl 15 x 3 (ikke vekt indikator)

Planke

og en mageøvelse på maskin som roterer overkroppen 15 x 6. vet ikke hva den heter..(ikke vekt indikator)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...