Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666
2,8 kg ja! Haha! Da får jeg bare blakke lommeboka og satse på karbonadedeigen! :) Takk for tips!

Rimi: 18kr for 675gram seifilet i blokk;)

Rimi: 2kg farmen kyllingfilet 115kr

Rimi: strimletsvinekjøtt 20kr for ca 300gram(3gram fett pr 100g)

Ellers har man mange butikker som selger billig torsk/sei og kyllingfilet! Ps: coop prix her hadde karbonadedeig til 34kr(5%fett). Vet ikke om det var tilbud eller ikke, men men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Ikke på PSMF - om du har lest *noe* så er det det første du skal få med deg. Dropp kondisjon helt mens du er på dietten og dropp styrketrening ned på et moderat til lavt nivå.

Bare lurer: hvorfor skal en person IKKE kunne f.eks ha 2 turer på 20min+ evt joggings på 20min pr dag?:) Er det bare pga man ikke får et "bedre vektnedgang" aka: altfor fort/for stort underskudd? Eller er det helsefarlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med makrell i tomat er at fettinnholdet er altfor høyt (20.5g pr 100g ifølge diett.no). Dette vil virke inn uheldig på en PSMF, der man i utgangspunktet skal redusere alt av fett og karbohydrat til et absolutt minimum. For å sette dette i perspektiv: Du skal helst ligge under 20 gram fett. Spiser du 100 gram MiT er du allerede over det!

Hva gjelder tips og sånn, fikk jeg brukbar uttelling av å legge om kostholdet i forkant og stramme inn gradvis. Reduserte karb over en toukersperiode før jeg begynte for alvor. Kan være noe å tenke på om du har litt startangst.

Tusen takk! :D

Jeg har ingen startangst, så jeg bare kjører knallhardt på :)

Jeg er bare ikke helt sikker på hvor jeg får tak i slik.. fiskeolje :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på PSMF - om du har lest *noe* så er det det første du skal få med deg. Dropp kondisjon helt mens du er på dietten og dropp styrketrening ned på et moderat til lavt nivå.

Har lest at kondisjonstreningen skal droppes ja - har lagt om treningsprogrammet etter anbefalingene! Og som sagt så klarer man ikke kondisjon hvis man utfører dietten :) Spurte litt rundt siden jeg ikke hadde lest så mye først! Så nå har jeg nok fått de fleste svar og har lest mye! Takk!

Tenker du på karbonadedeigen sitt innhold fra Gilde i forhold til Coops! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe som slo meg mens jeg satt her med tunfiskboksen min: Rema 1000 sin tunfisk i vann har 3g karb per 100g! Er det noen som vet hva dette kan komme av? Er ingen tilsetning utover vann og salt som jeg kan se, og tunfisken i seg selv skal ikke inneholde noe karbohydrater. Om det er noe sukker oppi boksen er det i så fall det best kamuflerte sukkeret jeg har vært borti.

Første tanken min er at noen må ha skrevet feil, noen som har noe klokt å si utover det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
For få kalorier. PSMF er kuttet til benet kalorimessig, så ingen vits i...

Men tenker da: det vil jo være forskjellige på personers fettforbrenning og aktivitetsnivå generelt. Akkurat nå med eksamenstid blir det jo BARE stillesitting bortsett fra 3 styrkeøkter pr uke. Mens en som evt er ... vekter, går jo f.eks rundt hele dagen på jobb? Noen formening? Ser jo hva du mener;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som slo meg mens jeg satt her med tunfiskboksen min: Rema 1000 sin tunfisk i vann har 3g karb per 100g! Er det noen som vet hva dette kan komme av? Er ingen tilsetning utover vann og salt som jeg kan se, og tunfisken i seg selv skal ikke inneholde noe karbohydrater. Om det er noe sukker oppi boksen er det i så fall det best kamuflerte sukkeret jeg har vært borti.

Første tanken min er at noen må ha skrevet feil, noen som har noe klokt å si utover det? :)

Karbohydrater i tunfisk fra Landlord? | Fitnessbloggen Forum

Kalorier i first price tunfisk? | Fitnessbloggen Forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar i litt vann i bunnen av gryten/pannen. Synes f.eks kyllingfillet blir myyye saftigere og bedre dersom den blir "kokt" (høres ekkelt ut).

Jeg har et spm til dere som er flinke på kosthold. Jeg er en normalvektig jente som har spist veldig sunt så lenge jeg kan huske. De siste årene har jeg nesten ikke spist karber i form av ris, potet, pasta eller brød, men havregrøt, frukt litt knekkebrød osv. De siste 6 mnd har jeg fulgt et lavkarbokosthold (hjelper for migrenen min), og de to siste ukene psmf.

Etter endt psmf nå vil jeg derimot tilbake til et "normalt" sunt kosthold. Jeg må prøve å ikke ha så mange restriksjoner for jeg blir lett fanatisk og det vil jeg legge bort. Jeg gikk aldri ned i vekt tidligere selv om jeg nok spiste for få kcal, jeg gikk heller ikke opp.

Hvordan kan jeg nå tilvenne kroppen et vedlikeholdskosthold uten å gå opp i vekt igjen? Altså for å få opp forbrenningen igjen? Den er jo mest sannsynlig vant til et litt lavt inntak..

Kan nevne at jeg er 162 cm, ca 56-57 kg, og trener 3-5 ganger i uken, ca 3 styrke og 2-3 kondisjon (intervaller/ellipse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om noen av dere som har lang erfaring innen dette kunne gitt meg noen tilbakemeldinger på dette treningsopplegget ( det er fra PSMF - Den sunneste ekstremdietten - Fitnessbloggen):

Jeg har trent 2 ganger i uken, har ikke fått tid til 3, men har gode forsett hver uke :p

10 min rask gange (jada jeg vet dette ikke er nødvendig men jeg liker det)

Sideplanke (20 sek) på hver side

Planke (30 sek) (prøver å øke litt hver gang)

Armheving på knær: 2x10

Skråsitups(vanlig)/skrå situps med albuen i gulvet og beina inn og ut på skrå fra kroppen.

Pallof press: 10xpå hver side

Lat machine, smalt grep: 3x10-30kg

Pull down: 3x10 - 30kg

Beinpress: 3x10 - 110 kg

Leg curl: 3x10 - 27 kg

Benkpress i apparat: 3x10 - 25 kg

Roing med stang: 3x10 - 20kg

Arnoldpress: 3x10 - 6kg ( i dag har jeg tatt hammercurl med 2x10 - 6kg) syns denne er kjedelig, noen som har noen alternativ??

Liggende på benk triceps extesions m/1 vekt: 3x10 - 6kg

Nedtrekk med smalt grep, triceps: 3x10 - 12 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...