Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! eg sliter litt med å setta sammen mat program for ein dag. for ein heil del for mye proteiner. har satt opp dette: frokost: 150 g skyllingfile 60 g grønn paprika 100 g squash 60 g løk og 100 g brokkoli. etter den kalkulatoren eg bruker for eg opp at det tilsvare 41,45 g protein. har samme lunsj som frokost og middag og kvelds har eg byttet ut kylling med svin utrefile. od kommer hvert måltid med svin opp i 46,08. stemme dette her? syns liksom at det ikkje va den heilt verste menyen etter det eg har lest av alternetiver.

Synes det høres bra ut, men husk essensielle fettsyrer. Du sier ikke hvor mye protein du skal ha pr dag, men nå ligger du bel på 165 eller så. Er 65 kg idealvekten din ?

EDIT 170g som gir målvekt på 68.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! eg sliter litt med å setta sammen mat program for ein dag. for ein heil del for mye proteiner. har satt opp dette: frokost: 150 g skyllingfile 60 g grønn paprika 100 g squash 60 g løk og 100 g brokkoli. etter den kalkulatoren eg bruker for eg opp at det tilsvare 41,45 g protein. har samme lunsj som frokost og middag og kvelds har eg byttet ut kylling med svin utrefile. od kommer hvert måltid med svin opp i 46,08. stemme dette her? syns liksom at det ikkje va den heilt verste menyen etter det eg har lest av alternetiver.

Se loggboka mi.. har satt opp for 4 dager der.. blir mye mer variasjon etterhvert.. uansett med det kostholdet så kjenner jeg det virkelig har blitt slakt i bukselinninga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Energibruket tenker du ikke på når du er på PSMF. Du tenker protein og EFA. Resten prøver du så godt du kan å eliminere

2. Ta et måltid i uken til å begynne med, men du trenger ikke ta helt av. Om ikke annet er det bra psykisk. Du kommer neppe noe fortere i mål ved å "være strengere", men du kan fort gå på en smell der du faller av vognen i flere dager om du ikke gjør det.

3. Jeg regner LBM*2.5 = g protein. Du kan også bruke tabellen i artikkelen, men du får ca det samme bare med flere usikkerhetsmomenter

4. Ja, men du skal passe på å holde fett og karbo så langt nede som mulig, men du må huske på EFA.

Tusen takk for hjelpsomt svar Little Engine That Could:)))

Da har jeg lagt meg på LBM x 2,5g protein (blir 183g i mitt tilfelle) og 20ml Tran daglig.

I tillegg kommer grønnsaker (aspargis,brokkoli,blomkål,tomat, paprika, agurk, purreløk) og masse vann:)

Og multivitaminer uten Vit A eller Vit D.

Hva anbefaler du som inntak før trening (60min med styrketrening 3 ganger i uka).... Halv frukt, proteinshake eller BCAA?

Takk igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det høres bra ut, men husk essensielle fettsyrer. Du sier ikke hvor mye protein du skal ha pr dag, men nå ligger du bel på 165 eller så. Er 65 kg idealvekten din ?

EDIT 170g som gir målvekt på 68.

Vis eg har funne ut rett så skal idealvekten ver 70. Hadde tenkt å bruke ein proteinshake morgen og ein før trening. Men det er kun to dager i uken. (noen forslag for protein pullver som ikkje smaker dårligt med vatn?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se loggboka mi.. har satt opp for 4 dager der.. blir mye mer variasjon etterhvert.. uansett med det kostholdet så kjenner jeg det virkelig har blitt slakt i bukselinninga :)

Kor finne eg frem til loggboken din? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis eg har funne ut rett så skal idealvekten ver 70. Hadde tenkt å bruke ein proteinshake morgen og ein før trening. Men det er kun to dager i uken. (noen forslag for protein pullver som ikkje smaker dårligt med vatn?)

Trikset når du skal blande med vann er å bruke mindre væske enn du vanligvis ville gjort. Jeg syns det meste av myseprotein duger i vann, og da bruker jeg ca 40 g pulver med 2 dl væske. Bruker jeg mer væske enn dette får det en jævlig ekkel og utvanna smak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva anbefaler du som inntak før trening (60min med styrketrening 3 ganger i uka).... Halv frukt, proteinshake eller BCAA?

Ikke noe. Du skal trene akkurat tungt nok til at kroppen forstår at den trenger musklene. Du skal med andre ord ikke trene hardt, men kjøre helkroppsprogram på 70-80% av maks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange gram fugl/fisk/kjøtt anbefaler dere pr måltid for meg som 87 kilo og 185 høy, må jo ha ganske så mye proteiner for å opprettholde minstekravet!

Det er helt avhengig av hvilket kjøtt du velger. Spis så mye kjøtt at du får i deg proteiner som tilsvarer minst 180 g proteiner. Gjerne opp mot 200 g også når fettprosenten blir lavere. Hvor mye du spiser til hvert måltid er mindre viktig da det er totalen i løpet av dagen som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det mye snadder:) men Eggehvite er noe eg ikkje klare reint

Eggehvittene er det bare å steke i en teflonpanne, gjerne med kyllingpålegg som dub har kuttet opp :) med litt purre og løk . .blir veeeldig bra :)

Du får si i fra om du vil ha noen bilder . . ser gjerne bedre ut enn det ser ut på oppskriften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man spiser selolje-kapsler i stedet for ren selolje, hvor mange kapsler må man ha da? der står max 4 på pakningen, men har sett noen si 6-10 kapsler. Fikk ikke tak i olje her denne gangen, så skal bestille på nett til neste gang jeg skal følge PSMF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...