Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sliter med å få i meg nok proteiner på PSMF jeg. Proteinpulver er jo en helt grei løsning her, men, klarer det ikke uten melk. må i allefall ha skummet melk i shaken, ellers smaker den jo helt rumpe.

Og sist jeg sjekket var ikke melk lov på psmf, eller?

Er ikke melk lov?! Skal man drikke spesiellt store mengder vann i diettfasen? Trodde melk var innenfor jeg:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde spisedag i går. Var skikkelig godt med litt karbs igjen :)

Men, holdt på å gå på en smell også. Jeg sluttet med snus første uka i januar og trodde jeg var kvitt nikotinsuget nå. Men etter karbs til middag i går så kom suget skikkelig tilbake. Måtte bruke all min viljestyrke for å stå i mot.

I dag har jeg intet sug, så må være noe med karvbs som trigget det hos meg.

Samme her etter reefed på lørdag,hadde skikkelig "sug" etter en snus (sluttet for 2 mnd siden)

Men det gav seg heldigvis igår når det var tilbake på dietten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da skal jeg ha 163 altså, men må det være akkurat på tallet eller går det greit å ligge rundt sånn ca det tallet.

OG, er det viktigst å tenke antall g på proteinet eller er det like viktig å komme seg opp i antall kcal som man bør ligge på?

Det er selvsagt vanskelig å havne på akkurat 163 g, men prøv å komme så langt opp som mulig. Heller over enn under 163 g. Det viktigste er hvor mye proteiner du får i deg. Om du ikke får i deg nok proteiner, får du ikke i deg nok kcal heller ettersom du ikke kan fylle kalorikvoten din med verken karbohydrater eller fett. Man skal med andre ord ikke bry seg om hvor mye kalorier man får i seg under PSMF, det er kun proteiner og essensielle fettsyrer man skal tenke på.

Er ikke melk lov?! Skal man drikke spesiellt store mengder vann i diettfasen? Trodde melk var innenfor jeg:-(

Ingen kan nekte deg å drikke melk, men du får fort i deg unødvendig mye karbohydrater da dette skal være så lavt som overhodet mulig. Et glass her og et glass der blir fort 20 g karbohydrater ekstra. Ikke verdens undergang, men som gjentatt i det uendelige; jo mer skrellet kostholdet er for ting som kroppen ikke ha, jo bedre resultater får du. Jeg drikker mye vann, te og fun light.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ingen fasit på hva som er riktig når det gjelder din datter, men jeg kan komme med min mening i hvert fall. Jeg syns ikke dietten passer for på noen på 17 år. Tror kanskje hun vil ha bedre utbytte av å lære seg sunne matvaner fremfor en rask diett. Man kan jo ta utgangspunkt i PSMF, hvor man fokuserer på høyt proteininntak, men kan tillate seg både mer fett og karbohydrater enn denne dietten tilsier. Dropp børdskiva, minimer bruken av pasta, ris og poteter, og fokuser på rene og bra matvarer.

Nå vet jeg jo ikke hvor stor datteren din er eller hvordan psyken hennes er, men som sagt vil ikke jeg anbefale dietten til henne uten videre i hvert fall.

Ellers er www.diett.no er fin side hvor man kan logge matinntaket sitt og få en pekepinn på hvor de store "kaloribombene" kommer i fra.

Jeg er enig i det du sier, men må samtidig skyte inn at på de få dagene jeg har vært på PSMF har jeg lært utrolig mye om næringsinnhold i forskjellige matvarer ++

Kanskje en kort PSMF-diett kan fungere som en kickstart (tenker 10 dager), og deretter kjøre et sunnere kosthold? Motivasjonen stiger raskt om en blir kvitt noen kilo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det du sier, men må samtidig skyte inn at på de få dagene jeg har vært på PSMF har jeg lært utrolig mye om næringsinnhold i forskjellige matvarer ++

Kanskje en kort PSMF-diett kan fungere som en kickstart (tenker 10 dager), og deretter kjøre et sunnere kosthold? Motivasjonen stiger raskt om en blir kvitt noen kilo. :)

Jeg syns bare ikke det er verdt sjansen å sette en 17 år gammel jente på en slik diett. Men som sagt, jeg kjenner ikke denne jenten og vet ikke hvorfor hun er overvektig. Det er en grunn til at dietten ikke anbefales til unge jenter, og jeg ser ikke hvorfor man skal risikere den mentale helsen for noe man kan løse på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det du sier, men må samtidig skyte inn at på de få dagene jeg har vært på PSMF har jeg lært utrolig mye om næringsinnhold i forskjellige matvarer ++

Kanskje en kort PSMF-diett kan fungere som en kickstart (tenker 10 dager), og deretter kjøre et sunnere kosthold? Motivasjonen stiger raskt om en blir kvitt noen kilo. :)

Men hvorfor lærte du så mye om næringsinnholdet i matvarene på PSMF? Er det ikke mulig at det var fordi du var veldig bevisst på hva du handlet/spiste, og ville ikke bevisstgjøringen rundt det som gikk i munnen din heller være årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor lærte du så mye om næringsinnholdet i matvarene på PSMF? Er det ikke mulig at det var fordi du var veldig bevisst på hva du handlet/spiste, og ville ikke bevisstgjøringen rundt det som gikk i munnen din heller være årsaken?

Jo, det også. PSMF gir meg i tillegg klare føringer på hva som er godt for meg i større grad enn mange andre dietter gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at morgendagen er fin for det første belønningsmåltidet. Mange her sier at potet, pasta og ris er karbohydrater de da belønner seg med, men jeg merker at det er brød jeg savner mest. Kan jeg bruke dette som belønningsmåltid med f.eks sukkerfritt syltetøy? Alt med måte selvfølgelig.

Noen som har innspill på dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg har tenkt å begynne med PSMF dietten nå og lurer om noen kunne gitt meg noen tips om hva jeg skal gjøre i oppstarten.Er det noe spesielt jeg må huske på?

Har dere kanskje noen gode forslag på småting å spise på for å holde sulten vekke når en sitter på jobb?

Og har dere kanskje noen gode plasser å finne passende oppskrifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet! Det gledes! Fett skal fortsatt være under 5% på disse matvarene, ja?

Tja, så lenge fettinntaket i løpet av hele dagen er lavt. Med lavt tenker jeg under 50 g.

Hei,

Jeg har tenkt å begynne med PSMF dietten nå og lurer om noen kunne gitt meg noen tips om hva jeg skal gjøre i oppstarten.Er det noe spesielt jeg må huske på?

Har dere kanskje noen gode forslag på småting å spise på for å holde sulten vekke når en sitter på jobb?

Og har dere kanskje noen gode plasser å finne passende oppskrifter?

Nesj, er ikke noe spesielt du må huske på bortsett fra å få i deg nok protein, samt de essensielle fettsyrene. I oppstarten kan det være greit å planlegge kostholdet noen dager i forveien, samt logge på diett.no eller lignende for å forsikre seg at man spiser det man skal spise.

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/psmf-oppskrifter.798/

http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, så lenge fettinntaket i løpet av hele dagen er lavt. Med lavt tenker jeg under 50 g.

Nesj, er ikke noe spesielt du må huske på bortsett fra å få i deg nok protein, samt de essensielle fettsyrene. I oppstarten kan det være greit å planlegge kostholdet noen dager i forveien, samt logge på diett.no eller lignende for å forsikre seg at man spiser det man skal spise.

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/psmf-oppskrifter.798/

http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Takk for det :)

Er det noen sider som har lister over hvor mye kalorier o.l. det er i forskjellige matvarer? Syns jeg har sett en grei side en gang, men finner den ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...