Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hjemmelagd pizza med grov bund og karbonadekjøttdeig til refeed dagen? Innspill? :)

Høres digg ut på en refeed dag :) jeg sier kjør på! Mengde osv tilpasser du jo sånn ca etter behovet ditt.

Jeg finner ikke noe konkret om kaffe. Hva anbefales/ anbefales ikke i forhold til kaffe på PSMF?

Kaffe kan du helt fint drikke! Drikk helt vanlig, svart kaffe og dropp melk/fløte .. caffe mocha, latte osv er helt klart NEI! Hehe :) Te går også fint hvis noen lurte (samme gjelder her, ingen sukker eller melk i teen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Har et litt merkelig spørsmål, men om jeg spiser f.eks; 100g karbonadedeig m/agurk til frokost, 30g minigulrøtter til mellommåltid, 130g kyllingfilet m/agurk til lunch, 200g karbonadedeig m/agurk og tacosaus til middag og kanskje en boks tunfisk til kvelds, har jeg fått i meg nok protein til en kropp på 165cm og 58kg?

Lurer også på, jeg gikk på en liten smell i stad og spiste 3ss med risengrynsgrøt fra Fjordland, gjør dette veldig stor skade?

-MayHelene-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Har et litt merkelig spørsmål, men om jeg spiser f.eks; 100g karbonadedeig m/agurk til frokost, 30g minigulrøtter til mellommåltid, 130g kyllingfilet m/agurk til lunch, 200g karbonadedeig m/agurk og tacosaus til middag og kanskje en boks tunfisk til kvelds, har jeg fått i meg nok protein til en kropp på 165cm og 58kg?

Lurer også på, jeg gikk på en liten smell i stad og spiste 3ss med risengrynsgrøt fra Fjordland, gjør dette veldig stor skade?

-MayHelene-

Bruk diett.no til å logge matinntaket ditt. Du, som alle andre, skal ha 2-2,5 g protein per kg målvekt. Du som trolig ikke har så mye fett å ta av, bør i hvert fall komme deg opp mot 2,5 g/kg.

3 ss ødelegger ikke alt. Du har fremdeles et veldig stort underskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk diett.no til å logge matinntaket ditt. Du, som alle andre, skal ha 2-2,5 g protein per kg målvekt. Du som trolig ikke har så mye fett å ta av, bør i hvert fall komme deg opp mot 2,5 g/kg.

3 ss ødelegger ikke alt. Du har fremdeles et veldig stort underskudd.

Det var godt å høre! :)

Jeg sliter veldig med å finne ut hva jeg skal spise og er vel som alle andre livredd for å gjøre feil.. :p

Du hadde vel ikke hatt lyst til å sette opp en slags dagsplan for meg? Hadde blitt helt overlykkelig! :D

Meeen, hvor lang tid burde jeg forvente at det tar før jeg ser resultater?

-MayHelene-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre! :)

Du hadde vel ikke hatt lyst til å sette opp en slags dagsplan for meg? Hadde blitt helt overlykkelig! :D

-MayHelene-

På loggen min legger jeg ut hva jeg spiser hvert måltid - der kan du få en grei oversikt, selv om du kanskje må legge på litt protein.

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/veien-mot-40-kg.7482/#post-269998

Her er en liten oversikt på hva du kan spise. Under 5 g fett og karbo per 100 g er retningslinjene du følger.

Grønnsaker:

[ATTACH]24369[/ATTACH]

Proteinkilder:

[ATTACH]24370[/ATTACH]

post-8826-14440848993598_thumb.png

post-8826-14440848994121_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! eg begynte på pmsf i dag og synes det går bra så langt :) men eg lurte om kyllingkjøttdeig er fy fy mad? så at det var rett øve 7 g fett pr 100g hvordan funke det? :D

personlig syns jeg det er NONO, dietten er såpass streng at du ikke skal overstige 5 g pr 100 gr (kan vel også referere til artikklen til fitnessbloggen om PSMF) . Ta heller karbonadedeig.. smaker mye bedre :) og på rema koster det litt over 30 kroner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ny her inne:)

Har kjørt en leangains i 10 uker og ville prøve denne nye PSMF-dietten.

Merket at jeg begynte å stagnere litt på leangains, og da synes jeg det var på tide med litt forandring i både mat og rep-range.

Spørsmålet ang. PSMF er som følger: I artikkelen om han FHM-fyren står det at han kjørte seg til absolutt failure i hvert sett, mens det i artikkelen om PSMF står at du skal holde igjen ca to rep fra failure. Videre står det at han i FHM kjørte 3 sett, mens det i PSMF-artikkelen står det at en skal kjøre 2 sett... Hva er "riktig"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig syns jeg det er NONO, dietten er såpass streng at du ikke skal overstige 5 g pr 100 gr (kan vel også referere til artikklen til fitnessbloggen om PSMF) . Ta heller karbonadedeig.. smaker mye bedre :) og på rema koster det litt over 30 kroner..

okey takker for svaret :D har du none gode tips til krydder i karbonadedeig? kan ikkje sei at den falle heilt i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På loggen min legger jeg ut hva jeg spiser hvert måltid - der kan du få en grei oversikt, selv om du kanskje må legge på litt protein.

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/veien-mot-40-kg.7482/#post-269998

Her er en liten oversikt på hva du kan spise. Under 5 g fett og karbo per 100 g er retningslinjene du følger.

Grønnsaker:

[ATTACH]24369[/ATTACH]

Proteinkilder:

[ATTACH]24370[/ATTACH]

Tusen, tusen takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På loggen min legger jeg ut hva jeg spiser hvert måltid - der kan du få en grei oversikt, selv om du kanskje må legge på litt protein.

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/veien-mot-40-kg.7482/#post-269998

Her er en liten oversikt på hva du kan spise. Under 5 g fett og karbo per 100 g er retningslinjene du følger.

Grønnsaker:

[ATTACH]24369[/ATTACH]

Proteinkilder:

[ATTACH]24370[/ATTACH]

Ble litt nygjerrig her nå, det blir sagt at man maks kan spise 5g fett per 100g, men hvordan er det når det gjelder karbohydrater?

Så nemmelig at løk og rødløk har 5,7g karbohydrater per 100g.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt nygjerrig her nå, det blir sagt at man maks kan spise 5g fett per 100g, men hvordan er det når det gjelder karbohydrater?

Så nemmelig at løk og rødløk har 5,7g karbohydrater per 100g.. :p

Hvilket betyr at de absolutt ikke er førstevalget ditt :p

Jeg synes løken gir en utrolig god smak til resten av maten, men har ikke brukt det mye enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey takker for svaret :D har du none gode tips til krydder i karbonadedeig? kan ikkje sei at den falle heilt i smak.

Vær kreativ, på meny har de veldig mye godt krydder.. Mye på kvern som blir hakket ferskere :) jeg bruker mye chilli, paprika, sitronpepper, chicken and steak, hvitløkskrydder.. alle fra kvern.. :) jacobs serien er heller ikke så værst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre! :)

Jeg sliter veldig med å finne ut hva jeg skal spise og er vel som alle andre livredd for å gjøre feil.. :p

Du hadde vel ikke hatt lyst til å sette opp en slags dagsplan for meg? Hadde blitt helt overlykkelig! :D

Meeen, hvor lang tid burde jeg forvente at det tar før jeg ser resultater?

Jeg skulle gjerne ha satt opp en plan, men det tar for mye tid om jeg skulle gjort det til hver person som ba om det, pluss at det i grunn er utrolig enkelt å sette opp selv. Du skal fokusere på rent kjøtt/fugl/fisk med lite fett; tunfisk, karbonadedeig, kyllingfilet, biff, div. fileter, torsk, sei og annen hvit fisk.

Det du ha i deg er:

Proteiner = målvekt i kg * 2,5 g

En spiseskje fiskeolje av et eller annet slag.

Karbohydratene skal komme fra grønnsaker. Her er det meste lov, bortsett fra gulrot, søtpotet, mais og erter blant annet. En liten gulrotbit i ny og ne gjør nok ingenting, men man skal prøve å holde karbohydratene så lavt nede som mulig. Mange klarer å presse det ned til under 20 g per dag. Personlig ligger jeg på omtrent 30 g, da jeg kjøper en del frossengrønnsaker som inneholder gulrot. Det er lettvindt og billig.

Fett skal også holdes lavt, og kan i likhet med karbohydratene presses ned til under 10-20 g per dag - ikke inkludert omega-3.

Hvor raskt resultatene kommer, er avhengig av hvor høy fettprosent du har.

Ble litt nygjerrig her nå, det blir sagt at man maks kan spise 5g fett per 100g, men hvordan er det når det gjelder karbohydrater?

Så nemmelig at løk og rødløk har 5,7g karbohydrater per 100g.. :p

Jeg bruker en del løk selv, da jeg rett og slett ikke bryr meg om jeg får i meg 10 g ekstra karbohydrater per dag så lenge det er fra grønnsaker. Det er kanskje ikke optimalt, men det er ikke de 10 g som eventuelt ødelegger for resultatene.

Hei! eg begynte på psmf i dag og synes det går bra så langt :) men eg lurte om kyllingkjøttdeig er fy fy mat? så at det var rett øve 7 g fett pr 100g hvordan funke det? :D

Kyllingkjøttdeig er ikke et godt alternativ da det inneholder for mye fett. 7 g er kanskje ikke mye, men så spiser du ikke kun 100 g heller. Det blir fort en del overflødig fett. Karbonadedeig går som regel greit, men sjekk fettinnholdet her også.

Noen som vet om Toro Tomatsuppe (m. makaroni) vil være dumt å spise på en strict-PSMF? (næringsinnhold: http://forum.fitnessbloggen.no/attachments/tomatsuppe-jpg.24385/ ). Litt høy karbo, en 8/9g. Kan det være noe man spiser av og til? Noe annet negativt jeg ikke ser her?

Nei, dårlig valg. Lag heller en tomatsuppe selv fra bunn av.

Hei, ny her inne:)

Har kjørt en leangains i 10 uker og ville prøve denne nye PSMF-dietten.

Merket at jeg begynte å stagnere litt på leangains, og da synes jeg det var på tide med litt forandring i både mat og rep-range.

Spørsmålet ang. PSMF er som følger: I artikkelen om han FHM-fyren står det at han kjørte seg til absolutt failure i hvert sett, mens det i artikkelen om PSMF står at du skal holde igjen ca to rep fra failure. Videre står det at han i FHM kjørte 3 sett, mens det i PSMF-artikkelen står det at en skal kjøre 2 sett... Hva er "riktig"?

Det er vel strengt tatt ingen "fasit", men du skal ikke kjøre deg til failure. Du skal ha en del reps i reserve på hvert sett. Treningen under PSMF skal være moderate helkroppsøkter hvor du ikke skal slite deg ut. Du skal bare gi kroppen en grunn til å beholde musklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ny her inne:)

Har kjørt en leangains i 10 uker og ville prøve denne nye PSMF-dietten.

Merket at jeg begynte å stagnere litt på leangains, og da synes jeg det var på tide med litt forandring i både mat og rep-range.

Spørsmålet ang. PSMF er som følger: I artikkelen om han FHM-fyren står det at han kjørte seg til absolutt failure i hvert sett, mens det i artikkelen om PSMF står at du skal holde igjen ca to rep fra failure. Videre står det at han i FHM kjørte 3 sett, mens det i PSMF-artikkelen står det at en skal kjøre 2 sett... Hva er "riktig"?

Hola Amigo!

"I mange tilfeller vil dette programmet være litt for hardt å kjøre på dietten han hadde, men siden vi fulgte han opp og kunne justere underveis, valgte vi å ta sjansen."

Du kan egentlig velge selv hvor hardt du vil kjøre. Har du trent styrke fra før av? Hvis ikke, er ikke alltid det beste å begynne under en ekstremdiett, spesielt hvis du er på egenhånd. FHM direktøren fikk god hjelp og tett oppfølging, og valgte å gå knallhardt inn for det.

På måten du spør kan det virke som at du har erfaring med styrketrening fra før av. Hvor mange sett og repetisjoner du velger er ikke så farlig. I FHM artikkelen kjører de med medium og høy rep range, mens andre foretrekker færre reps og serier. Det viktigste er at du får brukt hele kroppen og musklene godt. Personlig ville jeg IKKE kjørt på til failure da man på så få kalorier har ganske dårlig restitusjonsevne fra før av, at jeg tenker det kanskje blir litt too much. Men det blir bare synsing.

Mitt svar blir el egentlig at det ikke er noe fasit på hva som er rett av 2-3 sett og hvor mange repetisjoner du ønsker å ta, men husk at målet med styrketrening er å beholde musklene (eller som Letc så fint sa det; minne kroppen på at vi trenger musklene og derfor beholde dem i størst mulig grad) og ikke å bli sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...