Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

SIden du veier såpass lite bør du absolutt få i deg 150ish g proteiner med mindre du har lyst å miste muskelmasse. Kondisjonstrening utgår under PSMF, og styrketreningen reduseres til tre lette helkroppsøkter i uken. PSMF funker ikke for alle, og jeg ville i grunn anbefalt deg å legge deg på et mer moderat underskudd og fokusert på å redusere fettprosent ved å legge på deg muskler. Både fordi du veier for lite, og siden det ikke virker som om kroppen responderer noe bra. Du har nok helt sikkert gått ned i vekt, men det kan se ut som om kroppen din holder litt vann, noe som maskerer vekttapet.

Den er grei. Jeg får gå en runde med meg selv og vurdere hva jeg gjør.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker mye av taco-krydderet til Old El Paso. Greit nok at det er sukker i det, men hvor mye blir det i en hel pose? Jeg tror ikke det er målbart engang..

20 gram karbo, 110 kcal i en pose...

Første ingrediens i ingredienslista er vel dextrose, så dette er nesten rent sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du nok fiber? Husk åspise masse grønnsaker (men ikke mais og rotfrukt).

Synes jeg spiser masse grønnsaker egentlig...Kan jo være en tilfeldighet og trenger ikke ha noe med dietten å gjøre da..Litt slitsomt bare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg spiser masse grønnsaker egentlig...Kan jo være en tilfeldighet og trenger ikke ha noe med dietten å gjøre da..Litt slitsomt bare....

Noen trenger mer fiber enn andre. Du kan jo prøve å spise litt psyllum husk eller lignende å se om det blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at det er vanskelig når du er ute og reiser. Et par små ting som går an å spørre om på restaurant iallfall, er å få f.eks. saus servert ved siden av retten, i stedet for på tallerken, ekstra grønnsaker i stedet for poteter etc. Men det er jo generelt vanskelig å ha kontroll over hvordan maten er tilberedt på restauranter, med tanke på kaloribidrag fra smør, olje, sukker og andre ting som blir puttet i rettene.

Flyplasser er jo helt håpløst ja:(

Synes Kristin og Mr P over her har veldig gode råd , så håper du kan dra nytte av dem:thumbsup: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 gram karbo, 110 kcal i en pose...

Første ingrediens i ingredienslista er vel dextrose, så dette er nesten rent sukker.

Såpass? Jaja...jeg brukte det bare på slutten, jeg. Etter å ha levd på kokt kyllingbryst i 2 måneder ga jeg egentlig beng, for jeg lå så lavt i karbo uansett :) Synd om noen som leste det ikke sjekket pakken, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange her sier at kardio fører til forbrenning av muskelmasse. Hva er det tatt ut ifra? I følge rapid fatloss handbook er tanken bak det at det vil senke BMR.

LMcD anbefaler til og med en viss mengde for folk som jobber seg ned mot klasse 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her sier at kardio fører til forbrenning av muskelmasse. Hva er det tatt ut ifra? I følge rapid fatloss handbook er tanken bak det at det vil senke BMR.

LMcD anbefaler til og med en viss mengde for folk som jobber seg ned mot klasse 1.

Lyle anbefaler kardio for de som *er* i klasse 1, men da anbefaler han også hyppigere oppkarbing for å tåle det, og han sier ofte at UD 2.0 er tingen for dem...Om han har sagt noe annet vil jeg gjerne ha lenke eller sidetall i boken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 gram karbo, 110 kcal i en pose...

Første ingrediens i ingredienslista er vel dextrose, så dette er nesten rent sukker.

Vil ikke lage en ekstra tråd for spm, så here goes..

Ved en mer moderat diett for uderkudd,hvor man skal spise så rent som mulig men ikke helt PSMF hvordan er det å benytte seg av disse kryddermix posene, som man kan blande ut i feks mager kesam? Ville du / dere brukt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass? Jaja...jeg brukte det bare på slutten, jeg. Etter å ha levd på kokt kyllingbryst i 2 måneder ga jeg egentlig beng, for jeg lå så lavt i karbo uansett :) Synd om noen som leste det ikke sjekket pakken, da...

Hei!

Blir det forskjell i fettinnholdet i forhold til kokt eller stekt kyllingbryst om kyllingen er stekt i en panne uten noe form for fett?

Hvor lenge bør et kyllingbryst koke før det er gjennomkokt?

Med et "hvileforbrenningsnivå" på 1295 kcal er jeg redd for at jeg fremdeles får i meg for mye kalorier, og må finne en måte å kutte ned enda mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir det forskjell i fettinnholdet i forhold til kokt eller stekt kyllingbryst om kyllingen er stekt i en panne uten noe form for fett?

Hvor lenge bør et kyllingbryst koke før det er gjennomkokt?

Med et "hvileforbrenningsnivå" på 1295 kcal er jeg redd for at jeg fremdeles får i meg for mye kalorier, og må finne en måte å kutte ned enda mer..

1. Detaljer. Fordelen med å koke i buljong er smaken

2.Når det er grått hele veien gjennom

3. Om du spiser riktig mengde med protein og holder fett og karbo nede har du gjort det du kan. Å kutte mer eller drive med aerobics er å skyte seg selv i foten...gjør heller nok aktivt for å få forbrenningen opp om du er bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Blir det forskjell i fettinnholdet i forhold til kokt eller stekt kyllingbryst om kyllingen er stekt i en panne uten noe form for fett?

Hvor lenge bør et kyllingbryst koke før det er gjennomkokt?

Med et "hvileforbrenningsnivå" på 1295 kcal er jeg redd for at jeg fremdeles får i meg for mye kalorier, og må finne en måte å kutte ned enda mer..

Hvorfor skulle det ha noe å si for fettinnholdet? Det er ikke sånn at fett magisk kommer inn i kyllingen om du steker den uten fett el.l...

Men hvorfor har du så lave basalmetabolisme? Veier du rett og slett lite, eller har du noen form for sykdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Detaljer. Fordelen med å koke i buljong er smaken

2.Når det er grått hele veien gjennom

3. Om du spiser riktig mengde med protein og holder fett og karbo nede har du gjort det du kan. Å kutte mer eller drive med aerobics er å skyte seg selv i foten...gjør heller nok aktivt for å få forbrenningen opp om du er bekymret.

Flott, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det ha noe å si for fettinnholdet? Det er ikke sånn at fett magisk kommer inn i kyllingen om du steker den uten fett el.l...

Men hvorfor har du så lave basalmetabolisme? Veier du rett og slett lite, eller har du noen form for sykdom?

Nei var er det jeg trodde, men da jeg aldri har hørt om kokt kylling før lurte jeg på om det kunne være en måte å få ned fettet på.. Når man steker brukes det jo normalt en eller annen form for fett..

Jeg vet ikke hvorfor min basalmetabolisme er så lav. Jeg tok en sånn InBody kroppsanalysetest, og den kalkulerte min forbrenning til å være på 1295 kcal. Jeg er ikke syk, men har kanskje ikke så mange muskler. Vekten ligger på 60 kg, med mål om å gå ned til 52. Jeg tror fettprosenten min er på 15%

Oj nå ble jeg litt bekymret, har ikke blitt spurt om jeg er syk før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...