Gå til innhold

Del din smoothieoppskrift!


textsurfer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 år senere...

Tenkte å dra opp denne og se om noen har noen gode forslag til smoothieoppskrifter.

Noen som har noen gode forslag til en frokostsmoothie 45 min før trening som får i gang kroppen og har et par bra næringsstoffer i seg? Føler at en massiv 500kcal-versjon blir litt drøyt med tanke på at frokost til nå har vært kaffe og proteinshake.

En møkkasimpel(fikk den fra en kollega):

100 - 200 g mango-smoothieblanding fra rema

1-2 dl vann

1 dl Star Nutrition Whey 80

Og en like simpel (tenkte meg frem til den helt selv):

Bytt ut mango-smoothieblandingen med bringebær/blåbær-blandingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager som regel av det jeg har liggende i kjøleskapet som truer med å gå ut på dato ;-) I dag ble det:

1 brokkoli

1 pk grønnkål

1 pk Baby Leaf salat

Litt fersk ingefær

Noen blader sitronmelisse

1 banan

1 mango

2 kiwi

1 lime

Blandes ut med Fun Light Fruktfest (eller eplejuice, hvis du ikke er så bekymret for kalorier)

Ble ca 1,5 l smoothie av det, deilig at det rekker til en dag eller to når man først lager syns jeg. Heller det bare på 1,5 l flasker og har i kjøleskapet.

Et par tips i farta:

- Avokado gjør smoothien deilig kremet. Jeg balanserer som regel smaken med 1 lime pr avokado. Liker å holde meg innen samme "farge" - så grønn smoothie med grønne grønnsaker og gul frukt passer utmerket sammen.

- Ferske rødbeter og gulrøtter gjør seg sammen med frosne bær og litt banan (for sødme) i "rød" smoothie

- Et egg eller to kan gjerne erstatte tilsvarende væskemengde uten at det merkes nevneverdig på smak

- Du kan fint bytte ut frukt med søtt proteinpulver

- Banan og mango er perfekte til å søte smoothier med. Brukte mye sukrinprodukter i det øyemed tidligere (og det funker det altså), men det smaker virkelig best med frukt

- Kanel passer til overraskende mange smaker. Bruker det mye i grønne smoothier med avokado som basis

Smoothie er genialt! Elsker blenderen min :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag lagde jeg denne, veldig god: Cultura naturell (1,5 dl), 1/2 avocado, 1/2 banan, 2-3 puter spinat, søtning. :)

[ATTACH]157267[/ATTACH]

Også er sjokoladeshake alltid en vinner: 1 glass melk (blanding av vanlig melk og kokosmelk), 1/2-1 banan, 30 g Mocca proteinpulver, 5 mandler og 1 ts kakao:)

post-1690-14440996236836_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tropisk smoothie <3

- en oppkuttet persimmon

- en håndfull frosne jordbær

- en banan

(- eventuelt: en klementin med kun fruktkjøttet)

- en skvett appelsinsaft

- litt vann til riktig konsistens

Denne ble veldig god og fresh :happy: Noen venner av meg likte den veldig godt også.

Synes konsistensen ikke blir så god når man har havregryn i smoothien. Et tips er å lage en ekstra tykk smoothie som du heller i en skål, og strø havregryn / musli på toppen! Spis med skje :D Smakte dette på kafé da jeg var i Brazil - de kaller det for "acai" :D

Brazilian-Acai-Recipe.jpg

Deler min himmelske milkshake<3333 også (selv om det ikke er rett tråd, og selv om den er usunn). Må prøves :D

- ferske / frosne jordbær, eller jordbæris (eller begge deler for ekstra awesome)

- melk

- fløte hvis du vil ha ekstra gainz

- melis til passende konsistens

Mamma tvinger meg til å lage denne hver gang jeg kommer på besøk. Melisen gir den en fluffy konsistens og gjør den ekstra søt. Den kan bli alt for søt hvis man bruker for mye melis, men jeg elsker søte ting så det går bra. Ser for meg at det er mye mer #fitness å bruke proteinpulver i stedet for melis :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Min favoritt for tiden:

- ca 100 g jordbar

- ca 100 g blåbær

- 1 avokado

- Fersk ingefær og chili. Begynte med litt, men det blir mer og mer for hver dag. Gir fantastisk smak!

- Eple/rabarbrajuice.

Fikk mye inspirasjon fra "oppskriften" din men byttet ut avokado og blåbær med Banan og Ananas, Damn <3 så godt det var!!!!!!!

- Jordbær

- Ananas

- Rå kakao

- Litt Chilli og Ingefær

- Havremelk og Appelsinjuice

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...